1939

UCHWAŁA RADY MIEJSKO-GMINNEJ W LUBAWCE

z dnia 30 grudnia 2002 r.

w sprawie budżetu gminy Lubawka na 2003 rok

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 litera d, e, pkt 10 oraz art. 51, 54, 61 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity z 2001 r. Dz. U. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 109, 116, 117, 118, art. 124 i 128 ust. 2 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 155 z 1998 r., poz. 1014 z późn. zm.) Rada Miasta i Gminy Lubawka uchwala, co następuje:

§ 1

I. Ustala się dochody budżetu gminy według ważniejszych źródeł w wysokości

13.752.013

z tego w zł:

 

– dochody z podatków i opłat

2.442.800

– dochody z majątku gminy

1.196.200

– pozostałe dochody własne

157.191

  • udziały w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa

1.504.907

  • wpływy z opłat za zezwolenia na sprzedaż alkoholu

80.000

– opłata administracyjna

14.000

  • dotacje celowe otrzymane na realizację zad. zleconych

1.114.423

  • subwencje ogólne z budżetu państwa

7.242.492

Szczegółowy podział dochodów przedstawia się w: załączniku nr 1 wg działów, załączniku nr 2 wg źródeł pochodzenia i załączniku nr 4 wg działów i rozdziałów.

II. Ustala się wydatki budżetu gminy w wysokości

13.549.213

z tego:

 

1. Wydatki bieżące

12.692.123

w tym:

 

  • wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń

7.136.892

  • wydatki związane z realizacją zadań zleconych

1.114.423

  • dotacje przedmiotowe dla zakł. budżet.

431.500

  • dotacje celowe na finans. zadań własnych gminy realiz. przez jednostki niezaliczane do sektora finans. publicz.

75.000

  • dotacje cel. dla jedn. samorządu teryt. na podst. porozumień

11.600

  • wydatki na obsługę długu publicznego

66.700

  • wydatki na realizację zadań objętych programem profilaktyki i rozwiązywania problemów uzależnień

80.000

2. Wydatki majątkowe

857.090

– na finansowanie inwestycji

830.090

– na zakupy inwestycyjne

27.000

Szczegółowy podział wydatków wg działów przedstawia załącznik nr 3, a wg działów i rozdziałów załącznik nr 4.

§ 2

Ustala się dotacje przedmiotowe w kwocie 431.500

w tym do:

– centralnego ogrzewania 18.800

– eksploatacji budynków 412.700

§ 3

Wynik budżetu gminy na rok 2003 zamyka się saldem nadwyżki w wysokości 202.800.

  1. Nadwyżkę budżetu w kwocie 211.800 przeznacza się na spłatę rat pożyczek przypadających w roku budżetowym, z tego do:
  2. NFOŚiGW 127.500

    WFOŚiGW 84.300

  3. Niedobór w kwocie 9.000 zł pokryty zostanie ratą pożyczki z WGOŚiGW.

§ 4

Ustala się dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych określonych w załączniku nr 5 w kwotach:

– dochody w kwocie 1.114.423

– wydatki w kwocie 1.114.423

§ 5

1. Przychody i wydatki zakładów budżetowych i środków specjalnych ustala się w kwotach:

  1. Zakłady budżetowe

Przychody 1.582.100

w tym

– dotacja z budżetu gminy dla ZBGM na dopłatę do centralnego ogrzewania i eksploatacji budynków 431.500

Wydatki 1.573.600

Szczegółowy podział zawiera załącznik nr 6.

  1. Środki specjalne w kwotach:

Przychody 221.027

Wydatki 219.804

Szczegółowy podział przedstawia załącznik nr 6.

2. Ustala się wysokość dotacji dla podmiotów niepublicznych na realizację zadań własnych gminy zgodnie z załącznikiem nr 9.

§ 6

Przychody i wydatki Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej ustala się w kwotach:

przychody 80.000

wydatki 240.000

Plan finansowy Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska przedstawia załącznik nr 10.

§ 7

Ustala się rezerwę ogólną na nieprzewidziane wydatki w kwocie 50.000.

§ 8

Prognozuje się łączną kwotę długu gminy na koniec roku budżetowego w kwocie 1.700.600 oraz możliwości spłaty w latach następnych zgodnie z załącznikiem nr 11.

§ 9

Upoważnia się Burmistrza Miasta i Gminy do:

1. Zaciągania kredytów i pożyczek krótkoterminowych w maksymalnej wysokości 200.000 zł na pokrycie występującego w ciągu roku deficytu budżetu, które to winny być spłacone do 31 grudnia roku budżetowego.

2. Dokonywania zmian w planie wydatków polegających na przenoszeniu wydatków między rozdziałami i paragrafami w ramach tego samego działu.

  1. Zaciągania zobowiązań w zakresie podejmowania inwestycji i remontów do wysokości 200.000 zł i innych zobowiązań do wysokości 100.000 zł.
  2. Lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach innych banków.

§ 10

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy.

§ 11

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2003 r. i podlega opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.

Załączniki 1-10

PRZEWODNICZĄCY

RADY MIEJSKO-GMINNEJ

WIESŁAW OSIŃSKI