1910 UCHWAŁA RADY MIEJSKIEJ W ZŁOTORYI z dnia 30 stycznia 2003 r. w sprawie budżetu miasta Złotoryja na 2003 rok Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9d i pkt 10 oraz art. 51 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 109, 116, 124, 128 ust. 2 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 1998 r. Nr 135, poz. 1014 z późn. zm.) Rada Miejska uchwala, co następuje: |
§ 1
1. Uchwala się dochody budżetu miasta w wysokości |
21.311.356,– |
w tym: |
|
– udział w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa |
4.187.680,– |
– wpływy z opłat na zezwolenia na sprzedaż alkoholu |
167.000,– |
– subwencja ogólna |
6.834.919,– |
– dotacja celowa z budżetu państwa na: |
|
a) zadania zlecone |
2.361.196,– |
b) zadania własne |
800.000,– |
– dotacje celowe na realizację zadań wspólnych realizowanych na podstawie umów lub porozumień z innymi jednostkami samorządu terytorialnego |
58.000,– |
– dotacje celowe MENiS |
500.000,– |
Szczegółowy podział dochodów wg działów, rozdziałów i paragrafów określa załącznik nr 1 do chwały. |
|
2. Ustala się wydatki budżetu miasta na rok 2003 w wysokości |
20.780.741,– |
w tym: |
|
1. wydatki bieżące |
– 19.005.981,– |
w tym w szczególności na: |
|
– wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń |
– 9.588.916,– |
– dotacje dla zakładów budżetowych |
– 794.600,– |
– dotacje dla instytucji kultury |
– 986.500,– |
– wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej |
– 2.361.196,– |
– wydatki na obsługę długu |
– 185.000,– |
– wydatki na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych |
– 167.000,– |
2. wydatki majątkowe |
– 1.782.760,– |
w tym: |
|
– wydatki inwestycyjne |
– 1.782.760,– |
Plan wydatków w układzie działów i rozdziałów określa załącznik nr 2 do uchwały.
§ 2
1. Uchwala się nadwyżkę dochodów nad wydatkami w wysokości |
530.615,–. |
Nadwyżkę przeznacza się na spłatę kredytu, pożyczki. |
|
Przychody i rozchody budżetu: |
|
Przychody |
|
– wolne środki |
478.000,– |
Rozchody |
|
– spłata pożyczki zaciągniętej na sfinansowanie zadań inwestycyjnych w mieście |
– 503.715,– |
– spłata kredytu zaciągniętego na remonty i inwestycje |
– 504.900,– |
§ 3
Uchwala się plan przychodów i wydatków zakładów budżetowych:
1) Przychody – 1.161.756,–
w tym dotacje z budżetu gminy – 794.600,–
2) Wydatki – 1.161.756,–
Szczegółowy podział przychodów i wydatków stanowi załącznik nr 3 do uchwały.
§ 4
Uchwala się plan przychodów i wydatków środków specjalnych
1) Przychody – 64.830,–
2) Wydatki – 142.120,–
Szczegółowy podział przychodów i wydatków stanowi załącznik nr 4 do uchwały.
§ 5
Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej zgodnie z załącznikiem nr 5 do uchwały.
§ 6
Ustala się plan dochodów i wydatków dot. zadań z zakresu administracji rządowej zleconych gminie zgodnie z załącznikiem nr 6 i 7 do uchwały.
§ 7
Prognozuje się łączną kwotę długu gminy na koniec roku budżetowego zgodnie z załącznikiem nr 8 do uchwały.
§ 8
Tworzy się rezerwę:
1) rezerwę ogólną w wysokości – 20.000,–
2) rezerwę celową w wysokości – 221.000,–
dla oświaty na podwyżki dla nauczycieli, nagrody burmistrza, odprawy nauczycieli, przekwalifikowanie zgodnie z KN.
§ 9
Wykaz zadań inwestycyjnych w układzie rzeczowym i finansowym stanowi załącznik nr 9 do uchwały.
§ 10
Uchwala się kwotę dotacji celowej w wysokości 250.885,– z przeznaczeniem dla podmiotów niezaliczanych do sektora finansów publicznych wg załącznika nr 10 do uchwały.
§ 11
Uchwala się kwotę dotacji celowej w wysokości 3.000,– na zadania realizowane na podstawie porozumień z jednostkami samorządu terytorialnego wg załącznika nr 11 do uchwały.
§ 12
Upoważnia się Burmistrza Miasta do:
1) dokonywania zmian w planie wydatków polegających na przeniesieniu między rozdziałami i paragrafami w ramach działu,
2) przekazania uprawnień do dokonywania przeniesień finansowych wydatków kierownikom jednostek organizacyjnych gminy,
3) lokowanie wolnych środków w innych bankach niż banki prowadzące obsługę bankową,
4) do zaciągnięcia długu w wysokości 500.000,– i spłaty zobowiązań z tytułu zaciągniętych pożyczek i kredytów z tego:
– Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej 270.000,–
– Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej 233.715,–
– BiG Bank Gdański 504.900,–
5) do zaciągania kredytów i pożyczek krótkoterminowych na pokrycie występującego w ciągu roku budżetowego deficytu budżetowego w wysokości 600.000,–
6) do zaciągnięcia przez Burmistrza Miasta zobowiązań do kwoty 3.000.000,–
§ 13
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta.
§ 14
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od dnia 1 stycznia 2003 r. i podlega opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.
PRZEWODNICZĄCY |
RADY MIEJSKIEJ |
WIESŁAW WOŹNIAK |