1910

UCHWAŁA RADY MIEJSKIEJ W ZŁOTORYI

z dnia 30 stycznia 2003 r.

w sprawie budżetu miasta Złotoryja na 2003 rok

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9d i pkt 10 oraz art. 51 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 109, 116, 124, 128 ust. 2 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 1998 r. Nr 135, poz. 1014 z późn. zm.) Rada Miejska uchwala, co następuje:

§ 1

1. Uchwala się dochody budżetu miasta w wysokości

21.311.356,–

w tym:

 

– udział w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa

4.187.680,–

– wpływy z opłat na zezwolenia na sprzedaż alkoholu

167.000,–

– subwencja ogólna

6.834.919,–

– dotacja celowa z budżetu państwa na:

 

a) zadania zlecone

2.361.196,–

b) zadania własne

800.000,–

– dotacje celowe na realizację zadań wspólnych realizowanych na podstawie umów lub porozumień z innymi jednostkami samorządu terytorialnego

58.000,–

– dotacje celowe MENiS

500.000,–

Szczegółowy podział dochodów wg działów, rozdziałów i paragrafów określa załącznik nr 1 do chwały.

2. Ustala się wydatki budżetu miasta na rok 2003 w wysokości

20.780.741,–

w tym:

 

1. wydatki bieżące

– 19.005.981,–

w tym w szczególności na:

 

– wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń

– 9.588.916,–

– dotacje dla zakładów budżetowych

– 794.600,–

– dotacje dla instytucji kultury

– 986.500,–

– wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej

– 2.361.196,–

– wydatki na obsługę długu

– 185.000,–

– wydatki na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych

– 167.000,–

2. wydatki majątkowe

– 1.782.760,–

w tym:

 

– wydatki inwestycyjne

– 1.782.760,–

Plan wydatków w układzie działów i rozdziałów określa załącznik nr 2 do uchwały.

§ 2

1. Uchwala się nadwyżkę dochodów nad wydatkami w wysokości

530.615,–.

Nadwyżkę przeznacza się na spłatę kredytu, pożyczki.

 

Przychody i rozchody budżetu:

 

Przychody

 

– wolne środki

478.000,–

Rozchody

 

– spłata pożyczki zaciągniętej na sfinansowanie zadań inwestycyjnych w mieście

– 503.715,–

– spłata kredytu zaciągniętego na remonty i inwestycje

– 504.900,–

§ 3

Uchwala się plan przychodów i wydatków zakładów budżetowych:

1) Przychody – 1.161.756,–

w tym dotacje z budżetu gminy – 794.600,–

2) Wydatki – 1.161.756,–

Szczegółowy podział przychodów i wydatków stanowi załącznik nr 3 do uchwały.

§ 4

Uchwala się plan przychodów i wydatków środków specjalnych

1) Przychody – 64.830,–

2) Wydatki – 142.120,–

Szczegółowy podział przychodów i wydatków stanowi załącznik nr 4 do uchwały.

§ 5

Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej zgodnie z załącznikiem nr 5 do uchwały.

§ 6

Ustala się plan dochodów i wydatków dot. zadań z zakresu administracji rządowej zleconych gminie zgodnie z załącznikiem nr 6 i 7 do uchwały.

§ 7

Prognozuje się łączną kwotę długu gminy na koniec roku budżetowego zgodnie z załącznikiem nr 8 do uchwały.

§ 8

Tworzy się rezerwę:

1) rezerwę ogólną w wysokości – 20.000,–

2) rezerwę celową w wysokości – 221.000,–

dla oświaty na podwyżki dla nauczycieli, nagrody burmistrza, odprawy nauczycieli, przekwalifikowanie zgodnie z KN.

§ 9

Wykaz zadań inwestycyjnych w układzie rzeczowym i finansowym stanowi załącznik nr 9 do uchwały.

§ 10

Uchwala się kwotę dotacji celowej w wysokości 250.885,– z przeznaczeniem dla podmiotów niezaliczanych do sektora finansów publicznych wg załącznika nr 10 do uchwały.

§ 11

Uchwala się kwotę dotacji celowej w wysokości 3.000,– na zadania realizowane na podstawie porozumień z jednostkami samorządu terytorialnego wg załącznika nr 11 do uchwały.

§ 12

Upoważnia się Burmistrza Miasta do:

1) dokonywania zmian w planie wydatków polegających na przeniesieniu między rozdziałami i paragrafami w ramach działu,

2) przekazania uprawnień do dokonywania przeniesień finansowych wydatków kierownikom jednostek organizacyjnych gminy,

3) lokowanie wolnych środków w innych bankach niż banki prowadzące obsługę bankową,

4) do zaciągnięcia długu w wysokości 500.000,– i spłaty zobowiązań z tytułu zaciągniętych pożyczek i kredytów z tego:

– Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej 270.000,–

– Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej 233.715,–

– BiG Bank Gdański 504.900,–

5) do zaciągania kredytów i pożyczek krótkoterminowych na pokrycie występującego w ciągu roku budżetowego deficytu budżetowego w wysokości 600.000,–

6) do zaciągnięcia przez Burmistrza Miasta zobowiązań do kwoty 3.000.000,–

§ 13

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta.

§ 14

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od dnia 1 stycznia 2003 r. i podlega opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.

Załączniki 1-11

PRZEWODNICZĄCY

RADY MIEJSKIEJ

WIESŁAW WOŹNIAK