1874 POROZUMIENIE zawarte w dniu 29 kwietnia 2003 r. pomiędzy: Powiatem Wałbrzyskim, w imieniu którego działają: Pan Longin Rosiak – Starosta Wałbrzyski Pan Dariusz Kołdon – Wicestarosta Wałbrzyskidziałający z upoważnienia Zarządu Powiatu Wałbrzyskiego zwanym dalej “Powiatem” a Gminą Wałbrzych, w imieniu której działa: Pan Piotr Kruczkowski – Prezydent Miasta Wałbrzycha zwaną dalej “Gminą” w sprawie powierzenia Gminie realizacji zadania pn. “Modernizacja ul. Długiej w Wałbrzychu, na odcinku od ul. Broniewskiego do ul. Dunikowskiego II Etap realizacyjny” |
§ 1
1. Powiat powierza, a Gmina przyjmuje na podstawie art. 5 ust. 2 ustawy z dnia 5
2. Dokładny zakres rzeczowy przedstawia załącznik nr 1 do niniejszego porozumienia – harmonogram rzeczowo-finansowy zadania.
3. Powierzeniu nie podlegają uprawnienia starosty do wydawania zezwoleń na zajęcie pasa drogowego i pobieranie opłat z tego tytułu oraz zadania dotyczące organizacji ruchu na drogach.
§ 2
1. Zakres powierzonych Gminie spraw obejmuje nadzór całości robót i usług wymienionych w załączniku nr 1 do niniejszego porozumienia oraz współfinansowanie w zakresie określonym w § 3 ust. 1 lit.
“b”.2. Zmiana zakresu rzeczowego lub finansowego zadania wymaga pisemnej zgody Powiatu.
3. Zmiana zakresu rzeczowego lub finansowego, nie zatwierdzona przez Powiat, zostanie sfinansowana w całości przez Gminę.
4. Zapisy ust. 2 i ust. 3 stosuje się również do robót dodatkowych.
§ 3
1. Środki na realizację zadania powierzonego niniejszym porozumieniem zapewniają:
a. Powiat do łącznej kwoty 1.366.661,10 zł brutto (słownie: jeden milion trzysta sześćdziesiąt sześć tysięcy sześćset sześćdziesiąt jeden złotych dziesięć groszy brutto) na sfinansowanie w całości robót i usług obejmujących roboty drogowe oraz na sfinansowanie w części spraw związanych z nadzorem robót drogowych i sanitarnych oraz nadzorem autorskim,
b. Gmina do łącznej kwoty 1.030.295,20 zł brutto (słownie: jeden milion trzydzieści tysięcy dwieście dziewięćdziesiąt pięć złotych dwadzieścia groszy brutto) na sfinansowanie w całości robót i usług związanych z budową kanału deszczowego oraz na sfinansowanie w części spraw związanych z nadzorem robót
2. Kwota współfinansowania, o której mowa w ust. 1 lit. a, będzie przekazywana Gminie po wystawieniu faktur, zgodnie z realizacją zadania w częściach współfinansowanych przez Powiat.
3. Środki pozyskane przez Powiat ze źródeł zewnętrznych na realizację zadania pomniejszają jego udział we współfinansowaniu zadania, a środki pozyskane przez Gminę ze źródeł zewnętrznych pomniejszą jej udział we współfinansowaniu zadania.
§ 4
1. Faktury dotyczące zakresu współfinansowanego przez Powiat Wykonawca będzie wystawiał na Gminę i składał w Zarządzie Dróg i Komunikacji w Wałbrzychu. Zarząd dokona merytorycznego opisu faktury i bezzwłocznie po jej otrzymaniu przekaże fakturę do Gminy. Gmina wystawi po otrzymaniu faktury r
efakturę na Powiat. Powiat będzie dokonywał zapłaty za faktury zgodnie z warunkami określonymi w umowie zawartej pomiędzy Zarządem Dróg i Komunikacji w Wałbrzychu a Wykonawcą.§ 5
1. Za straty poniesione przez osoby trzecie w związku z przedłużonym terminem realizacji zadania odpowiedzialność ponoszą:
– proporcjonalnie do udziałów w finansowaniu zadania, Gmina i Powiat.
2. Koszty likwidacji szkód na trasie objazdów (ul. Dunikowskiego) ponoszą:
– proporcjonalnie do udziałów w finansowaniu zad
§ 6
Porozumienie zostaje zawarte na okres realizacji zadania.
§ 7
Wszelkie zmiany porozumienia pod rygorem nieważności wymagają formy pisemnej.
§ 8
W sprawach nieuregulowanych niniejszym porozumieniem mają zastosowanie przepisy Kodek
su cywilnego.§ 9
Spory wynikłe na tle realizacji niniejszego porozumienia rozstrzygane będą przez właściwy sąd powszechny.
§ 10
Porozumienie sporządzono w sześciu jednobrzmiących egzemplarzach, po trzy dla każdej ze stron.
STAROSTA LONGIN ROSIAK |
WICESTAROSTA DARIUSZ KOŁDON |
PREZYDENT MIASTA WAŁBRZYCHA PIOTR KRUCZKOWSKI |