1872

UCHWAŁA RADY GMINY PODGÓRZYN

z dnia 12 czerwca 2003 r.

w sprawie zasad umieszczania reklam na obiektach i terenach komunalnych w granicach administracyjnych Gminy Podgórzyn i pobierania opłat z tego

tytułu

Na podstawie art. 40 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. Nr 142, poz. 1591 z 2001 r. z późn. zm.) Rada Gminy Podgórzyn uchwala, co następuje:

§ 1

1. Warunkiem uzyskania zgody na umieszczenie reklam na terenach lub obiektach komunalnych położonych na terenie gminy jest:

a) zatwierdzenie projektu reklamy, a w przypadku jej lokalizacji przy obiektach zabytkowych dodatkowo przez Konserwatora Zabytków,

b) uzyskanie zgody zarządcy obiektu lub terenu.

2. Po zatwierdzeniu projektu i otrzymaniu zgody na umieszczenie reklamy oraz uzyskaniu innych zgód wymaganych prawem inwestor winien zawrzeć umowę z właścicielem (zarządcą) nieruchomości.

W umowie ustala się wysokość miesięcznej opłaty za korzystanie z reklamy wg poniższych stawek:

Powierzchnia reklamy

– określona w m2

Stawka miesięcznej opłaty

za korzystanie z reklamy

do 1 m2

10 zł

do 2 m2

20 zł

do 3 m2

25 zł

do 4 m2

30 zł

do 5 m2

40 zł

powyżej 5 m2

50 zł

Powyższym opłatom nie podlegają szyldy znajdujące się na nieruchomościach, których dotyczą.

§ 2

Na właścicielu reklamy ciąży bezwzględny obowiązek utrzymania jej w należytym stanie estetycznym i technicznym.

§ 3

1. Inwestorzy, którzy umieścili reklamy niezgodnie z warunkami określonymi w niniejszej uchwale, mogą być wezwani do dopełnienia odpowiednich czynności lub usunięcia reklamy na własny koszt.

2. W przypadku niezastosowania się do powyższego wezwania, reklama będzie usunięta przez właściciela lub zarządcę na koszt i ryzyko inwestora.

§ 4

Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.

§ 5

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od daty ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.

PRZEWODNICZĄCY

RADY GMINY

MAURYCJUSZ ŻUKOWSKI