1863

UCHWAŁA RADY MIEJSKIEJ W DUSZNIKACH ZDROJU

z dnia 27 maja 2003 r.

w sprawie zmian do uchwały nr II/9/2002 Rady Miejskiej w Dusznikach Zdroju z dnia 18 grudnia 2002 r. w sprawie szczegółowych zasad

utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Duszniki Zdrój

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminy (Dz. U. Nr 142, poz. 1591 z 2001 r. z późn. zm.), w związku z art. 4 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. Nr 132, poz. 622 z 1996 r. z późn. zm.) Rada Miejska w Dusznikach Zdroju uchwala, co następuje:

§ 1

Wprowadzić do “Szczegółowych zasad utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Duszniki Zdrój” stanowiącej załącznik nr 1 do uchwały nr II/9/2002 następujące zmiany:

1. W § 3 punkt 1 otrzymuje brzmienie:

“Wyposażenie nieruchomości w znormalizowane urządzenia (pojemniki, kontenery, zbiorniki) do gromadzenia odpadów i utrzymania ich i miejsca na nie w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym. Gromadzenie nieczystości w pojemnikach nie może stwarzać zagrożenia epidemiologicznego i uciążliwości dla otoczenia.

– w przypadku niespełnienia wymogów punktu 1 zostaną naliczone opłaty restrykcyjne w wysokości 2 zł od osoby miesięcznie, lub 10 zł od prowadzonej działalności miesięcznie”.

2. W § 19 dodać punkt 3 o treści “Zabrania się mycia pojazdów samochodowych w miejscach do tego niewyznaczonych, tj. niewyposażonych w separator oleju.”.

3. § 27 otrzymuje brzmienie:

“W przypadku braku możliwości dojazdu do posesji przez pojazd jednostki wywozowej dopuszcza się wywóz własnych stałych odpadów komunalnych przez osobę fizyczną do wskazanego miejsca, które to miejsce wskazuje podmiot posiadający koncesję na wywóz odpadów komunalnych na terenie gminy”.

4. W § 28 zastąpić słowa “Zarządu Miasta” słowami “Burmistrza Miasta”.

5. W § 29 zmienia się normatywy wywozu odpadów komunalnych w ilościach rocznych dla następujących podmiotów:

– dla banków – 6,0 m3/ na osobę zatrudnioną,

– dla biur – 3,6 m3/ na osobę zatrudnioną,

– dla sklepów spożywczych – 0,5 m3/m2 pow. handl., jednak nie więcej niż 36 m3,

– dla sklepów przemysłowych i wielobranżowych – 0,5 m3/m2 pow. handl., jednak nie więcej niż 24 m3.

6. W § 29 punkt 2 otrzymuje brzmienie: “Dopuszcza się sposób rozliczania ilości rzeczywistej wywiezionych nieczystości komunalnych na zgłoszenie dla podmiotów, które łącznie spełniają niżej wymienione kryteria:

a) zlecających rocznie co najmniej 35 m3 nieczystości stałych,

b) posiadających pojemniki do składowania nieczystości o pojemności 7 m3,

c) mających możliwość ustawienia pojemnika na własnej posesji lub dzierżawionej”.

§ 2

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta.

§ 3

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.

PRZEWODNICZĄCY

RADY MIEJSKIEJ

BOGDAN BERCZYŃSKI