WIELOLETNI

PROGRAM GOSPODAROWANIA MIESZKANIOWYM ZASOBEM GMINY BIELAWA

NA LATA 2003–2007

1. Podstawa prawna.

Ustawa z dnia 21 czerwca 2001 r. o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. Nr 71, poz. 733, z 2002 r. Nr 113, poz. 984, Nr 168, poz. 1383).

2. Cel i zakres opracowania.

Program jest wyrazem realizacji obowiązków gminy, wynikających z cytowanej na wstępie ustawy w zakresie tworzenia warunków do zaspokajania potrzeb mieszkaniowych wspólnoty samorządowej, w tym zaspokajania potrzeb mieszkaniowych gospodarstw domowych o niskich dochodach oraz zapewnienia lokali socjalnych i lokali zamiennych. Program zawiera informacje o obecnym stanie zasobu mieszkaniowego, wskazuje problemy wymagające rozwiązania oraz niezbędne działania w tym zakresie.

3. Prognoza dotycząca wielkości oraz stanu technicznego zasobu mieszkaniowego w latach 2003–2007, z podziałem na lokale socjalne i pozostałe lokale mieszkalne.

Stan posiadania oraz wyposażenie techniczne zasobu mieszkaniowego Gminy Bielawa na dzień 31 stycznia 2003 roku przedstawia się następująco:

1. Ilość mieszkań ogółem (szt.) 3970

w tym:

liczba lokali mieszkalnych (szt.) 3923

liczba lokali socjalnych (szt.) 47

2. Powierzchnia użytkowa mieszkań ogółem (m kw.) 182680

w tym:

powierzchnia użytkowa lokali mieszkalnych (m kw.) 181560

powierzchnia użytkowa lokali socjalnych (m kw.) 1120

3. Ilość budynków mieszkalnych (szt.) 661

w tym:

budynki w których występują wspólnoty mieszkaniowe (szt.) 423

budynki nieobjęte wspólnotami mieszkaniowymi (szt.) 238

Zestawienie obejmuje 23 lokale mieszkalne będące własnością Miejskiego Zarządu Budynków Mieszkalnych sp. z o.o. w Bielawie, ul. 3 Maja 48 (6 lokali), ul. Wolności 54b (5 lokali), ul. Piastowska 41–41a (12 lokali), wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu gminy. Zestawienie nie obejmuje wydzielonych z mieszkaniowego zasobu gminy, siedmiu lokali mieszkalnych o łącznej powierzchni 357,7 m kw. znajdujących się w placówkach przedszkolnych i szkolnych będących przedmiotem najmu na czas trwania stosunku pracy. Bieżący stan wyposażenia technicznego mieszkaniowego zasobu gminy przedstawiono w pkt 4 programu. Wskazać jednak należy, że 4 budynki wchodzące w skład mieszkaniowego zasobu gminy nie są włączone do sieci instalacji gazowej i 4 budynki nie są włączone do sieci kanalizacyjnej a ubikacje znajdują się poza budynkami. W 357 budynkach są wspólne ubikacje.

Prognozując wielkość mieszkaniowego zasobu gminy w okresie objętym wieloletnim programem uwzględniono następujące czynniki:

– potrzeby mieszkaniowe wynikające z wniosków mieszkańców Bielawy o przydział lokali mieszkalnych,

– potrzeby lokalowe wynikające z obowiązku zapewnienia przez gminę lokali socjalnych,

– planowaną sprzedaż lokali mieszkalnych,

– stan techniczny budynków, planowane remonty i modernizacje oraz rozbiórki budynków,

– możliwości finansowe.

Prognoza wielkości mieszkaniowego zasobu Gminy Bielawa w latach objętych programem:

Wyszczególnienie

31.12.2003

31.12.2004

31.12.2005

31.12.2006

31.12.2007

ogółem lokali

3852

3752

3648

3548

3442

w tym:

 

 

 

 

 

własność MZBM

23

23

23

23

23

własność gminy

3829

3729

3625

3525

3419

w tym:

 

 

 

 

 

lokale socjalne

47

67

83

105

125

Prognoza na lata 2003–2007 nie przewiduje prowadzenia działań skutkujących zwiększeniem stanu mieszkaniowego zasobu gminy poprzez, np. budowę nowych budynków mieszkalnych. Zmniejszanie stanu zasobu mieszkaniowego wynika z dokonywanej sprzedaży lokali oraz wyłączenia z eksploatacji lokali z uwagi na stan techniczny budynków. Zwiększająca się liczba lokali socjalnych wynika z założenia konieczności zapewnienia tych lokali osobom, które występować będą z przyczyn ekonomicznych lub przysługującego uprawnienia o przydział lokalu socjalnego, jak również o obowiązku zapewnienia przez gminę lokalu socjalnego osobom, którym zgodnie z wyrokiem są przyznano prawo do lokalu socjalnego.

Z analizy złożonych do 31 stycznia 2003 roku wniosków o przydział mieszkań wynika, iż:

– 299 wniosków kwalifikuje się do przydziału lokalu mieszkalnego

– 440 wniosków kwalifikuje się do przydziału lokalu socjalnego

– 20 wniosków kwalifikuje się do przydziału lokalu zamiennego

– 21 wniosków o przydział lokalu socjalnego wynikających z orzeczeń sądowych o przysługującym uprawnieniu do lokalu socjalnego.

4. Analiza potrzeb oraz plan remontów i modernizacji wynikający ze stanu technicznego budynków i lokali z podziałem na kolejne lata.

Na stan techniczny budynków wpływają: rok budowy, wyposażenie techniczne, eksploatacja i prowadzone prace remontowe. Większość lokali zasobu mieszkaniowego Gminy Bielawa znajduje się w budynkach realizowanych na przełomie XIX i XX wieku według ówczesnych technologii i standardów. W poniższym zestawieniu wykazano ilość budynków oraz lokali mieszkalnych i socjalnych w budynkach realizowanych w określonych latach.

Wyszczególnienie

Budynki ogółem

Lokale mieszkalne

Lokale socjalne

Lata budowy

Ilość

%

Ilość

%

Ilość

%

1820–1950

580

87,7

3258

83,0

45

95,7

1950–1960

35

5,3

237

6,0

2

4,3

po 1960

46

7,0

428

11,0

 

 

Razem:

661

100,0

3923

100,0

47

100,0

Gmina Bielawa nie dysponuje opracowaniem określającym szczegółowo stan techniczny mieszkaniowego zasobu gminy. Doraźnie na zlecenie zarządcy – Miejskiego Zarządu Budynków Mieszkalnych sp. z o.o. w Bielawie, sporządzane są ekspertyzy dla określonych budynków. Na podstawie przeprowadzanych corocznie przeglądów określono stan techniczny budynków, który przedstawiono w poniższej tabeli:

Wyszczególnienie

Budynki komunalne

Budynki wspól. mieszk.

Ogółem budynków

Ocena stanu technicznego

Ilość

%

Ilość

%

Ilość

%

Dobry

1

0,4

57

13,5

58

8,8

Średni

187

78,6

343

81,1

530

80,2

Zły

45

18,9

22

5,2

67

10,1

Do rozbiórki

5

2,1

1

0,2

6

0,9

Razem:

238

100,0

423

100,0

661

100,0

Budynki wskazane do rozbiórki to budynki będące w kolizji z ustaleniami planu zagospodarowania przestrzennego jak i w bardzo złym stanie technicznym. Już wykwaterowane – przy ul. Stefana Żeromskiego 23 i ul. Ludwika Waryńskiego 1a oraz przeznaczone do wykwaterowania przy ul. Ludwika Waryńskiego 10a, ul. Wolności 142a, ul. Tkackiej 3a i ul. Piławskiej 3. Bieżący stan wyposażenia technicznego budynków i lokali wykazano poniżej:

Liczba

Budynków ogółem

Lokali mieszkalnych

Wyszczególnienie

komunalne

wspólnoty

mieszkaniowe

Razem

komunalne

wspólnoty

mieszkaniowe

Razem

wodociąg sieciowy

238

423

661

1428

2523

3951

kanalizacja sieciowa

235

422

657

1411

2518

3929

lokale z łazienką i ubikacją

3

121

124

18

737

755

gaz przewodowy

234

423

657

1431

2523

3954

c.o. z sieci ciepłowniczej

 

15

15

 

204

204

c.o. z kotłowni lokalnej

2

6

8

28

40

68

Zamieszczone zestawienia wskazują na istotnie odbiegający od standardów XXI wieku stan i wyposażenie techniczne mieszkaniowego zasobu gminy. Intensyfikacja działań remontowych wynikająca z polityki remontowej zarządcy – Miejskiego Zarządu Budynków Mieszkalnych sp. z o.o. w Bielawie, skutkuje wstrzymaniem procesu dekapitalizacji budynków i poprawą stanu technicznego. Poniżej przedstawiono ilościowe porównanie niektórych działań remontowych przeprowadzonych w latach 1990–2002 w mieszkaniowym zasobie gminy.

Wyszczególnienie

Ilość budynków poddanych pracom remontowym

Lata

1990-1997

1998–2000

2001

2002

roboty dekarskie

99

62

23

44

roboty elewacyjne

10

21

20

33

przebudowa kominów

 

 

21

24

remont instalacji wewnętrznych

50

155

40

48

remonty klatek schodowych

 

25

14

11

Mimo widocznego zwiększenia ilości budynków poddanych pracom remontowym należy stwierdzić, że potrzeby w tym zakresie są nadal znaczące.

Rzeczowy plan remontów w latach 2003–2007 przedstawia się następująco:

Wyszczególnienie

Ilość budynków w poszczególnych latach

Zakres robót

2003

2004

2005

2006

2007

remonty dachów

28

29

29

30

30

przemurowanie kominów

16

17

20

23

26

remonty elewacji

20

18

17

16

15

remonty klatek schodowych

8

10

10

10

10

roboty stolarskie

15

18

18

18

18

remonty instalacji wewnętrznych

36

40

40

41

41

remonty bieżące – usuwanie awarii

230

230

230

230

230

odwodnienia budynków

 

6

9

10

10

Remonty budynków dotyczące dachów, elewacji, odprowadzania wód opadowych, instalacji i innych elementów budynku składających się na tzw. części wspólne, prowadzone w budynkach będących wyłączną własnością gminy i budynkach Wspólnot Mieszkaniowych wynikają z realizacji dążenia do wstrzymania procesu pogarszania stanu technicznego budynków jak również dążenia do poprawy ich stanu. W zakresie działań remontowych wskazana jest aktywizacja tych działań poprzez:

– uświadamianie współwłaścicielom nieruchomości o konieczności realizacji remontów części wspólnych,

– wskazywanie współwłaścicielom nieruchomości źródeł pozyskiwania środków na remonty w postaci nieoprocentowanych kredytów,

– sprecyzowanie w umowach najmu praw i obowiązków wynajmującego i najemcy w zakresie napraw i remontów wynajmowanych lokali.

Wolne lokale wynajmowane będą osobom, które uprzednio zawrą umowę z wynajmującym na wykonanie remontu mieszkania. Zakres remontu i sposób rozliczenia jego kosztu określony zostanie przez strony w umowie. Zasadność kontynuowanie takiego postępowania potwierdzają wieloletnie doświadczenia w tym zakresie. Plan remontów lokali socjalnych i zamiennych w okresie objętym programem przedstawia poniższa tabela.

Wyszczególnienie

Ilość lokali w poszczególnych latach

Zakres robót

2003

2004

2005

2006

2007

wymiana instalacji gazowej i elektrycznej

5

5

6

7

5

wymiana urządzeń grzewczych

4

10

14

15

3

naprawy bieżące

10

20

20

20

20

5. Planowana sprzedaż lokali mieszkalnych w latach 2003–2007.

Zasady sprzedaży lokali mieszkalnych określone są odpowiednią uchwałą Rady Miejskiej Bielawy, podstawową zasadą jest dobrowolność sprzedaży lokalu na rzecz najemcy składającego stosowny wniosek. Wynikający z uchwały system bonifikat jest jednym z narzędzi jakimi dysponuje gmina w procesie sprzedaży lokali. Przewiduje się przyjęcie aktywnej polityki sprzedaży lokali uwzględniającej następujące elementy:

1. Oferowanie najemcom sprzedaży najmowanych lokali.

2. Jednoczesne dokonywanie sprzedaży wszystkich lokali w budynkach tworzących tzw. “małe wspólnoty mieszkaniowe”.

3. W możliwie krótkim czasie dokonanie sprzedaży pozostałych lokali w budynkach, w których sprzedaż rozpoczęto.

Z zastrzeżeniem niedokonywania sprzedaży lokali:

– którymi gmina musi dysponować w celu zaspokajania potrzeb mieszkaniowych gospodarstw domowych o niskich dochodach,

– w budynkach o złym stanie technicznym,

– wydzielonych z mieszkaniowego zasobu gminy, których najem związany jest ze stosunkiem pracy.

Celem realizowania określonej polityki sprzedaży mieszkań, należy dokonywać analizy istniejącego stanu zasobu mieszkaniowego i sporządzać wykazy lokali oferowanych do sprzedaży i wyłączonych ze sprzedaży. W załączonych do programu wykazach wskazano budynki od których należy rozpocząć realizację założeń, o których mowa powyżej.

Prognozuje się – uwzględniając 126 lokali sprzedanych w 2002 roku, że w latach objętych niniejszym programem sprzedaży będzie podlegać rocznie 100 lokali mieszkalnych.

6. Zasady polityki czynszowej.

Po wejściu w życie uchwały Rady Miejskiej Bielawy w sprawie przyjęcia “Wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy Bielawa na lata 2003–2007”, organ wykonawczy gminy – Burmistrz, ustalać będzie:

– stawkę bazową czynszu dla najemców lokali opłacających dotychczas czynsz regulowany,

– wysokość czynszu dla lokali wolnych będących przedmiotem najmu po wejściu w życie wspomnianej uchwały,

– wysokość czynszu dla lokali socjalnych.

W realizacji polityki czynszowej ważnymi elementami są – obowiązek przestrzegania przepisów dotyczących czynszów oraz uwarunkowania ekonomiczne lokatorów. W roku 2003 i 2004 gminy zobowiązane będą pomniejszać zapotrzebowanie na dotację do dodatków mieszkaniowych o 15%, jeżeli maksymalna stawka czynszu niższa będzie od 2% wartości odtworzeniowej, natomiast od 2005 roku gminy zobowiązane będą pomniejszać zapotrzebowanie o dotację o 20%, jeżeli maksymalna stawka czynszu niższa będzie od 2,5% wartości odtworzeniowej. Aktualnie maksymalna stawka czynszu wynosi 1,36% wartości odtworzeniowej. Do 31 grudnia 2004 roku – w odniesieniu do najemców lokali opłacających dotychczas czynsz regulowany, graniczna wysokość czynszu w stosunku rocznym wynosi 3% wartości odtworzeniowej lokalu, a podwyżki czynszu nie mogą być dokonywane częściej niż co 6 miesięcy. Planuje się, aby czynsz za najem lokali socjalnych ustalać w wysokości nie niższej niż 25% i nie wyższej niż 50% stawki najniższego czynszu za najem lokali mieszkalnych. Planuje się, aby wysokość czynszu w stosunku rocznym za najem wolnych lokali ustalać w wysokości nie większej niż 3% wartości odtworzeniowej lokalu.

7. Sposób i zasady zarządzania lokalami i budynkami wchodzącymi w skład mieszkaniowego zasobu gminy oraz przewidywane zmiany w zakresie zarządzania mieszkaniowym zasobem gminy w latach 2003–2007.

Mieszkaniowym zasobem gminy zarządza Miejski Zarząd Budynków Mieszkalnych sp. z o.o. w Bielawie. Spółka powstała w oparciu o uchwały nr XLIII/308/97 i nr XLV/337/97 Rady Miejskiej Bielawy w sprawie restrukturyzacji funkcjonalnej, organizacyjnej i majątkowej Miejskiego Zakładu Gospodarki Komunalnej w Bielawie. Spółka dysponuje opracowaniem “Strategia dla Spółki w zakresie zarządzania zasobem mieszkaniowym sporządzonym przez Kancelarię Konsultingowo-Prawną BUSINES EKSPERT w Poznaniu.

Spółka zatrudnia licencjonowanego zarządcę spełniając wymogi ustawy o gospodarce nieruchomościami. Sposób i zasady zarządzania jak również prawa i obowiązki zarządzającego określone zostały w umowie zawartej z Gminą Bielawa w dniu 31 grudnia 2002 roku.

Obecnie jedynie cztery nieruchomości w których występuje własność Gminy Bielawa – ul. Słoneczna 14, ul. Bankowa 12, ul. Bohaterów Getta 8, ul. Kwiatowa 4 zarządzane są przez zarządy tych Wspólnot Mieszkaniowych. Zarządzanie pozostałymi 419 Wspólnotami sprawuje Spółka. Przewiduje się, że pewna ilość Wspólnot Mieszkaniowych, respektując obowiązujące przepisy zechce samodzielnie zarządzać nieruchomością wspólną, w której udział posiada gmina.

8. Źródła finansowanie gospodarki mieszkaniowej w latach 2003–2007.

Realizacja zadań wynikających z niniejszego programu finansowana będzie ze środków pochodzących z:

1. Przychodów, uzyskiwanych z czynszu z tytułu najmu i dzierżawy lokali i gruntów.

2. Zaliczek, wpłacanych przez indywidualnych właścicieli lokali na poczet planowanych remontów wynikających z uchwał Wspólnot Mieszkaniowych.

3. Budżetu gminy, przeznaczonego na realizację przyjętych programów dotyczących wspierania działań związanych z zaspokajaniem potrzeb mieszkaniowych.

4. Własnych środków zarządcy mieszkaniowego zasobu gminy.

Przewiduje się podejmowanie działań związanych z pozyskiwaniem kredytów na podstawie przepisów ustawy z dnia 18 grudnia 1998 r. o wspieraniu przedsięwzięć termomodernizacyjnych oraz ustawy z dnia 5 grudnia 2002 roku o dopłatach do oprocentowania kredytów mieszkaniowych o stałej stopie procentowej.

9. Wysokość wydatków w kolejnych latach, z podziałem na koszty bieżącej eksploatacji, koszty remontów oraz koszty modernizacji lokali i budynków wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu gminy, koszty zarządu nieruchomościami wspólnymi, których gmina jest jednym ze współwłaścicieli, a także wydatki inwestycyjne.

W zamieszczonym poniżej zestawieniu przedstawia się planowaną w latach objętych programem wielkość wydatków w tys. zł.

Wyszczególnienie

rok 2003

rok 2004

rok 2005

rok 2006

rok 2007

bieżąca eksploatacja

1054,5

1127,7

1198,9

1260,4

1328,3

remonty i modernizacje

2675,4

2728,9

2783,5

2839,2

2895,9

zarząd nieruchomościami wspólnymi

902,3

926,9

958,3

983,1

1005,0

Razem

4632,2

4783,5

4940,7

5082,7

5229,2

10. Inne działania mające na celu poprawę wykorzystania i racjonalizację gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy.

Racjonalizacja gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy winna uwzględniać przyjęcie aktywnych form działania, do których należy zaliczyć:

1. Ścisłe współdziałanie Miejskiego Zarządu Budynków Mieszkalnych sp. z o.o. w Bielawie z Towarzystwem Budownictwa Społecznego w Bielawie odnośnie aktywizacji osób zainteresowanych najmem lokali mieszkalnych w TBS, jednocześnie zwalniających lokale z zasobu mieszkaniowego gminy. Zapewnianie możliwości uzyskania najmu lokalu mieszkalnego w budynkach realizowanych przez TBS jest istotnym elementem polityki mieszkaniowej Gminy Bielawa w tworzeniu warunków do zaspokajania potrzeb mieszkaniowych wspólnoty samorządowej.

2. Intensyfikacja działań dotyczących propagowania wzajemnych zamian lokali szczególnie w przypadkach osób w podeszłym wieku, społecznie słabych lub pozostających w niedostatku.

3. Oferowanie najemcom lokali sprzedaż najmowanych lokali, w przypadkach gdy określony lokal pozostał w budynku jednym będącym własnością gminy. Jeśli najemca nie wyraża woli kupienia lokalu należy dążyć do uwolnienia lokalu wskazując najemcy lokal zamienny, a wolny lokal przeznaczyć do sprzedaży.

4. Zabezpieczanie ze stosownym wyprzedzeniem lokali zamiennych dla najemców lokali w budynkach wskazanych do remontu kapitalnego lub wyłączenia z eksploatacji.

5. Wspieranie działań związanych z podziałami i połączeniami lokali, jeśli w wyniku połączeń i podziałów nastąpi istotna poprawa warunków zamieszkiwania.

6. Propagowanie rozbudowy, nadbudowy lub przebudowy budynków na cele mieszkalne, jak również adaptacji pomieszczeń niemieszkalnych na cele mieszkalne.

7. Wskazywanie terenów komunalnych pod budownictwo mieszkaniowe.

8. Współdziałanie Miejskiego Zarządu Budynków Mieszkalnych sp. z o.o. w Bielawie i Spółdzielni Mieszkaniowej w Bielawie w zakresie dokonywania wzajemnych zamian pomiędzy najemcami lokali, szczególnie w przypadku konieczności zapewnienia lokalu socjalnego lokatorom uwolnionego lokalu z zasobu Spółdzielni.

9. Sporządzenie informatycznej bazy danych mieszkaniowego zasobu gminy.

11. Wykaz budynków, w których powinna nastąpić jednoczesna sprzedaż wszystkich pozostałych niesprzedanych lokali.

1. Ul. Akacjowa 9

2. Ul. Bankowa 12

3. Ul. Bankowa 15

4. Ul. Bankowa 22

5. Ul. Bohaterów Getta 8

6. Ul. Bohaterów Getta 48

7. Ul. Bolesława Chrobrego 1

8. Ul. Bolesława Chrobrego 5

9. Ul. Bolesława Chrobrego 11

10. Ul. Bolesława Chrobrego 12

11. Ul. Jasna 2

12. Ul. Jasna 6

13. Ul. Kasztanowa 1a

14. Ul. Kasztanowa 1b

15. Ul. Kasztanowa 19

16. Ul. Kwiatowa 2

17. Ul. Kwiatowa 4

18. Ul. 11 Listopada 3

19. Ul. 11 Listopada 7

20. Ul. 11 Listopada 12

21. Ul. 11 Listopada 15

22. Ul. Ludowa 10d

23. Ul. 1 Maja 2

24. Ul. 1 Maja 5

25. Ul. 1 Maja 29

26. Ul. 1 Maja 31

27. Ul. 1 Maja 33

28. Ul. 1 Maja 35

29. Ul. 1 Maja 47

30. Ul. Karola Marksa 13

31. Ul. Nowobielawska 74

32. Ul. Obrońców Westerplatte 1a

33. Ul. Obrońców Westerplatte 2

34. Ul. Obrońców Westerplatte 22

35. Ul. Ostroszowicka 1

36. Ul. Ostroszowicka 10

37. Ul. Ostroszowicka 18

38. Ul. Parkowa 3

39. Ul. Parkowa 6

40. Ul. Parkowa 9

41. Ul. Piastowska 40

42. Ul. Polna 16

43. Ul. Polna 18

44. Ul. Przodowników Pracy 6

45. Ul. Przodowników Pracy 32

46. Ul. Przodowników Pracy 34

47. Ul. Przodowników Pracy 38

48. Ul. Henryka Sienkiewicza 2

49. Ul. Słomiana 8

50. Ul. Słowiańska 1

51. Ul. Jana III Sobieskiego 5–9

52. Ul. Jana III Sobieskiego 8

53. Ul. Jana III Sobieskiego 10

54. Ul. Sowia 6

55. Ul. Sowia 13

56. Ul. Ludwika Waryńskiego 12

57. Ul. Wolności 1a

58. Ul. Wolności 17a

59. Ul. Wolności 47

60. Ul. Wolności 75

61. Ul. Wolności 84

62. Ul. Wolności 128

63. Ul. Wschodnia 25

64. Ul. Wschodnia 27

65. Ul. Stefana Żeromskiego 29

66. Ul. Stefana Żeromskiego 42

67. Ul. Stefana Żeromskiego 56

68. Ul. Stefana Żeromskiego 59

69. Ul. Stefana Żeromskiego 59a

12. Wykaz budynków wyłączonych ze sprzedaży.

I. Wyłączenie ze sprzedaży wynikające z kolizji z ustaleniami obowiązującego planu zagospodarowania przestrzennego.

1. Ul. Brzeżna 18a

2. Ul. Mikołaja Kopernika 17a

3. Ul. Mikołaja Kopernika 28

4. Ul. 1 Maja 4

5. Ul. 3 Maja 1, 2a, 2b

6. Ul. 3 Maja 4a

7. Ul. 3 Maja 17

8. Ul. 3 Maja 19

9. Ul. 3 Maja 48b

10. Ul. 3 Maja 50

11. Ul. Piastowska 29

12. Ul. Henryka Sienkiewicza 5

13. Ulica Henryka Sienkiewicza 7

14. Ul. Henryka Sienkiewicza 8

15. Ul. Henryka Sienkiewicza 10

16. Ul. Strażacka 1a

17. Ul. Strażacka 5

18. Ul. Strażacka 5

19. Ul. Strażacka 6

20. Ul. Strażacka 7

21. Ul. Strażacka 8

22. Ul. Strażacka 10

23. Ul. Szpakowa 28

24. Ul. Ludwika Waryńskiego 1a

25. Ul. Wiejska 8

26. Ul. Wiejska 10

27. Ul. Wolności 142a

28. Ul. Stefana Żeromskiego 23

29. Ul. Stefana Żeromskiego 62

(lokal w obiekcie “CERMO”)

II. Wyłączenie ze sprzedaży wynikające z konieczności wykonania ekspertyz wskazujących dalsze przeznaczenie budynków.

1. Ul. Bohaterów Getta 4

2. Ul. Brzeżna 2

3. Ul. Brzeżna 6

4. Ul. Brzeżna 6a

5. Ul. Brzeżna 17a

6. Ul. Brzeżna 27

7. Ul. Brzeżna 42

8. Ul. Mikołaja Kopernika 5

9. Ul. Ludowa 8

10. Ul. Mała 7

11. Ul. Nowobielawska 5

12. Ul. Nowobielawska 8

13. Ul. Nowobielawska 22

14. Ul. Nowobielawska 49

15. Ul. Nowobielawska 54

16. Ul. Ostroszowicka 87

17. Ul. Piastowska 20

18. Ul. Piastowska 48a

19. Ul. Piastowska 63

20. Ul. Pocztowa 4

21. Ul. Pocztowa 4a

22. Ul. Przodowników Pracy 7a

23. Ul. Sowia 2a

24. Ul. Szewska16

25. Ul. Szpakowa 38

26. Ul. Szpakowa 39

27. Ul. Tkacka 3

28. Ul. Tkacka 5

29. Ul. Ludwika Waryńskiego 5a

30. Ul. Ludwika Waryńskiego 8a

31. Ul. Ludwika Waryńskiego 43

32. Ul. Wiejska 7

33. Ul. Wiejska 27

34. Ul. Wolności 10a

35. Ul. Wolności 11a

36. Ul. Wolności 27

37. Ul. Wolności 27a

38. Ul. Wolności 33

39. Ul. Wolności 34b

40. Ul. Wolności 34c

41. Ul. Wolności 36

42. Ul. Wolności 38

43. Ul. Wolności 65

44. Ul. Wolności 88a

45. Ul. Wolności 120