WIELOLETNI
PROGRAM GOSPODAROWANIA MIESZKANIOWYM ZASOBEM GMINY BIELAWA
NA LATA 2003–2007
1. Podstawa prawna.
Ustawa z dnia 21 czerwca 2001 r. o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. Nr 71, poz. 733, z 2002 r. Nr 113, poz. 984, Nr 168, poz. 1383).
2. Cel i zakres opracowania.
Program jest wyrazem realizacji obowiązków gminy, wynikających z cytowanej na wstępie ustawy w zakresie tworzenia warunków do zaspokajania potrzeb mieszkaniowych wspólnoty samorządowej, w tym zaspokajania potrzeb mieszkaniowych gospodarstw domowych o niskich dochodach oraz zapewnienia lokali socjalnych i lokali zamiennych. Program zawiera informa
cje o obecnym stanie zasobu mieszkaniowego, wskazuje problemy wymagające rozwiązania oraz niezbędne działania w tym zakresie.3. Prognoza dotycząca wielkości oraz stanu technicznego zasobu mieszkaniowego w latach 2003–2007, z podziałem na lokale socjalne i pozostałe lokale mieszkalne.
Stan posiadania oraz wyposażenie techniczne zasobu mieszkaniowego Gminy Bielawa na dzień 31 stycznia 2003 roku przedstawia się następująco:
1. Ilość mieszkań ogółem (szt.) 3970
w tym:
liczba lokali mieszkalnych (szt.) 3923
liczba lokali socjalnych (szt.) 47
2. Powierzchnia użytkowa mieszkań ogółem (m kw.) 182680
w tym:
powierzchnia użytkowa lokali mieszkalnych (m kw.) 181560
powierzchnia użytkowa lokali socjalnych (m kw.) 1120
3. Ilość budynków mieszkalnych
w tym:
budynki w których występują wspólnoty mieszkaniowe (szt.) 423
budynki nieobjęte wspólnotami mieszkaniowymi (szt.) 238
Zestawienie obejmuje 23 lokale mieszkalne będące własnością Miejskiego Zarządu Budynków Mieszkalnych sp. z o.o. w Bielawie, ul. 3 Maja 48 (6 lokali), ul. Wolności 54b (5 lokali), ul. Piastowska 41–41a (12 lokali), wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu gminy. Zestawienie nie obejmuje wydzielonych z mieszkaniowego zasobu gminy, siedmiu lokali mieszkalnych o łączne
j powierzchni 357,7 m kw. znajdujących się w placówkach przedszkolnych i szkolnych będących przedmiotem najmu na czas trwania stosunku pracy. Bieżący stan wyposażenia technicznego mieszkaniowego zasobu gminy przedstawiono w pkt 4 programu. Wskazać jednak należy, że 4 budynki wchodzące w skład mieszkaniowego zasobu gminy nie są włączone do sieci instalacji gazowej i 4 budynki nie są włączone do sieci kanalizacyjnej a ubikacje znajdują się poza budynkami. W 357 budynkach są wspólne ubikacje.Prognozując wielkość mieszkaniowego zasobu gminy w okresie objętym wieloletnim programem uwzględniono następujące czynniki:
– potrzeby mieszkaniowe wynikające z wniosków mieszkańców Bielawy o przydział lokali mieszkalnych,
– potrzeby lokalowe wynikające z obowiązku zapewnienia przez gminę lokali socjalnych,
– planowaną sprzedaż lokali mieszkalnych,
– stan techniczny budynków, planowane remonty i modernizacje oraz rozbiórki budynków,
– możliwości finansowe.
Prognoza wielkości mieszkaniowego zasobu Gminy Bielawa w latach objęt
ych programem:
Wyszczególnienie |
31.12.2003 |
31.12.2004 |
31.12.2005 |
31.12.2006 |
31.12.2007 |
ogółem lokali |
3852 |
3752 |
3648 |
3548 |
3442 |
w tym: |
|
|
|
|
|
własność MZBM |
23 |
23 |
23 |
23 |
23 |
własność gminy |
3829 |
3729 |
3625 |
3525 |
3419 |
w tym: |
|
|
|
|
|
lokale socjalne |
47 |
67 |
83 |
105 |
125 |
Prognoza na lata 2003–2007 nie przewiduje prowadzenia działań skutkujących zwiększeniem stanu mieszkaniowego zasobu gminy poprzez, np. budowę nowych budynków mieszkalnych. Zmniejszanie stanu zasobu mieszkaniowego wynika z dokonywanej sprzedaży lokali oraz wyłączenia z eksploatacji lokali z uwagi na stan techniczny budynków. Zwiększająca się liczba lokali socjalnych wynika z założenia konieczności zapewnienia tych lokali osobom, które występować będą z przyczyn ekonomicznych lub przysługującego
uprawnienia o przydział lokalu socjalnego, jak również o obowiązku zapewnienia przez gminę lokalu socjalnego osobom, którym zgodnie z wyrokiem są przyznano prawo do lokalu socjalnego.Z analizy złożonych do 31 stycznia 2003 roku wniosków o przydział mieszkań wynika, iż:
– 299 wniosków kwalifikuje się do przydziału lokalu mieszkalnego
– 440 wniosków kwalifikuje się do przydziału lokalu socjalnego
– 20 wniosków kwalifikuje się do przydziału lokalu zamiennego
– 21 wniosków o przydział lokalu socjalnego wynikających z orzeczeń sądowych o przysługującym uprawnieniu do lokalu socjalnego.
4. Analiza potrzeb oraz plan remontów i modernizacji wynikający ze stanu technicznego budynków i lokali z podziałem na kolejne lata.
Na stan techniczny budynków wpływają: rok budowy, wyposażenie techniczne, eksploatacja i prowadzone prace remontowe. Większość lokali zasobu mieszkaniowego Gminy Bielawa znajduje się w budynkach realizowanych na przełomie XIX i XX wieku według ówczesnych technologii i standardów. W poniższym zestawie
niu wykazano ilość budynków oraz lokali mieszkalnych i socjalnych w budynkach realizowanych w określonych latach.
Wyszczególnienie |
Budynki ogółem |
Lokale mieszkalne |
Lokale socjalne |
|||
Lata budowy |
Ilość |
% |
Ilość |
% |
Ilość |
% |
1820–1950 |
580 |
87,7 |
3258 |
83,0 |
45 |
95,7 |
1950–1960 |
35 |
5,3 |
237 |
6,0 |
2 |
4,3 |
po 1960 |
46 |
7,0 |
428 |
11,0 |
|
|
Razem: |
661 |
100,0 |
3923 |
100,0 |
47 |
100,0 |
Gmina Bielawa nie dysponuje opracowaniem określającym szczegółowo stan techniczny mieszkaniowego zasobu gminy. Doraźnie na zlecenie zarządcy – Miejskiego Zarządu Budynków Mieszkalnych sp. z o.o. w Bielawie, sporządzane są ekspertyzy dla określonych budynków. Na podstawie przeprowadzanych corocznie przeglądów określono stan techniczny budynków, który przedstawiono w poniższej tabeli:
Wyszczególnienie |
Budynki komunalne |
Budynki wspól. mieszk. |
Ogółem budynków |
|||
Ocena stanu technicznego |
Ilość |
% |
Ilość |
% |
Ilość |
% |
Dobry |
1 |
0,4 |
57 |
13,5 |
58 |
8,8 |
Średni |
187 |
78,6 |
343 |
81,1 |
530 |
80,2 |
Zły |
45 |
18,9 |
22 |
5,2 |
67 |
10,1 |
Do rozbiórki |
5 |
2,1 |
1 |
0,2 |
6 |
0,9 |
Razem: |
238 |
100,0 |
423 |
100,0 |
661 |
100,0 |
Budynki wskazane do rozbiórki to budynki będące w kolizji z ustaleniami planu zagospodarowania przestrzennego jak i w bardzo złym stanie technicznym. Już wykwaterowane – przy ul. Stefana Żeromskiego 23 i ul. Ludwika Waryńskiego 1a oraz przeznaczone do wykwaterowania przy ul. Ludwika Waryńskiego 10a, ul. Wolności 142a, ul. Tkackiej 3a i ul. Piławskiej 3. Bieżący stan wyposażenia technicznego budynków i lokali wykazano poniżej:
Liczba |
Budynków ogółem |
Lokali mieszkalnych |
||||||
Wyszczególnienie |
komunalne |
wspólnoty mieszkaniowe |
Razem |
komunalne |
wspólnoty mieszkaniowe |
Razem |
||
wodociąg sieciowy |
238 |
423 |
661 |
1428 |
2523 |
3951 |
||
kanalizacja sieciowa |
235 |
422 |
657 |
1411 |
2518 |
3929 |
||
lokale z łazienką i ubikacją |
3 |
121 |
124 |
18 |
737 |
755 |
||
gaz przewodowy |
234 |
423 |
657 |
1431 |
2523 |
3954 |
||
c.o. z sieci ciepłowniczej |
|
15 |
15 |
|
204 |
204 |
||
c.o. z kotłowni lokalnej |
2 |
6 |
8 |
28 |
40 |
68 |
Zamieszczone zestawienia wskazują na istotnie odbiegający od standardów XXI wieku stan i wyposażenie techniczne mieszkaniowego zasobu gminy. Intensyfikacja działań remontowych wynikająca z polityki remontowej zarządcy – Miejskiego Zarządu Budynków Mieszkalnych sp. z o.o. w Bielawie, skutkuje wstrzymaniem procesu dekapitalizacji budynków i poprawą stanu technicznego. Poniżej przedstawiono ilościowe
porównanie niektórych działań remontowych przeprowadzonych w latach 1990–2002 w mieszkaniowym zasobie gminy.
Wyszczególnienie |
Ilość budynków poddanych pracom remontowym |
||||
Lata |
1990-1997 |
1998–2000 |
2001 |
2002 |
|
roboty dekarskie |
99 |
62 |
23 |
44 |
|
roboty elewacyjne |
10 |
21 |
20 |
33 |
|
przebudowa kominów |
|
|
21 |
24 |
|
remont instalacji wewnętrznych |
50 |
155 |
40 |
48 |
|
remonty klatek schodowych |
|
25 |
14 |
11 |
Mimo widocznego zwiększenia ilości budynków poddanych pracom remontowym należy stwierdzić, że potrzeby w tym zakresie są nadal znaczące.
Rzeczowy plan remontów w latach 2003–2007 przedstawia się następująco:
Wyszczególnienie |
Ilość budynków w poszczególnych latach |
|||||
Zakres robót |
2003 |
2004 |
2005 |
2006 |
2007 |
|
remonty dachów |
28 |
29 |
29 |
30 |
30 |
|
przemurowanie kominów |
16 |
17 |
20 |
23 |
26 |
|
remonty elewacji |
20 |
18 |
17 |
16 |
15 |
|
remonty klatek schodowych |
8 |
10 |
10 |
10 |
10 |
|
roboty stolarskie |
15 |
18 |
18 |
18 |
18 |
|
remonty instalacji wewnętrznych |
36 |
40 |
40 |
41 |
41 |
|
remonty bieżące – usuwanie awarii |
230 |
230 |
230 |
230 |
230 |
|
odwodnienia budynków |
|
6 |
9 |
10 |
10 |
Remonty budynków dotyczące dachów, elewacji, odprowadzania wód opadowych, instalacji i innych elementów budynku składających się na tzw. części wspólne, prowadzone w budynkach będących wyłączną własnością gminy i budynkach Wspólnot Mieszkaniowych wynikają z realizacji dążenia do wstrzymania procesu pogarszania stanu technicznego budynków jak również dążenia do poprawy ich stanu. W zakresie działań remontowych wskazana jest aktywizacja tych działań poprzez:
– uświadamianie współwłaścicielom nieruchomości o konieczności realizacji remontów części wspólnych,
– wskazywanie współwłaścicielom nieruchomości źródeł pozyskiwania środków na remonty w postaci nieoprocentowanych kredytów,
– sprecyzowanie w umowach najmu praw i obowiązków wynajmują
Wolne lokale wynajmowane będą osobom, które uprzednio zawrą umowę z wynajmującym na wykonanie remontu mieszkania. Zakres remontu i sposób rozliczenia jego kosztu określony zostanie przez strony w umowie. Zasadność kontynuowanie takiego postępowania potwierdzają wieloletnie doświadczenia w tym zakresie. Plan remontów lokali socjalnych i zamiennych w okresie objętym programem przedstawia poniższa tabela.
Wyszczególnienie |
Ilość lokali w poszczeg ólnych latach |
|||||
Zakres robót |
2003 |
2004 |
2005 |
2006 |
2007 |
|
wymiana instalacji gazowej i elektrycznej |
5 |
5 |
6 |
7 |
5 |
|
wymiana urządzeń grzewczych |
4 |
10 |
14 |
15 |
3 |
|
naprawy bieżące |
10 |
20 |
20 |
20 |
20 |
5. Planowana sprzedaż lokali mieszkalnych w latach 2003–2007.
Zasady sprzedaży lokali mieszkalnych określone są odpowiednią uchwałą Rady Miejskiej Bielawy, podstawową zasadą jest dobrowolność sprzedaży lokalu na rzecz najemcy składającego stosowny wniosek. Wynikający z uchwały system bonifikat jest jednym z narzędzi jakimi dysponuje gmina w procesie sprzedaży lokali. Przewiduje się przyjęcie aktywnej polityki sprzedaży lokali uwzględniającej następujące elementy:
1. Oferowanie najemcom sprzedaży najmowanych lokali.
2. Jednoczesne dokonywanie sprzedaży wszystkich lokali w budynkach tworzących tzw. “małe wspólnoty mieszkaniowe”.
3. W możliwie krótkim czasie dokonanie sprzedaży pozostałych lokali w budynkach, w których sprzedaż rozpoczęto.
Z zastrzeżeniem niedokonywania sprzedaży lokali:
– którymi gmina musi dysponować w celu zaspokajania potrzeb mieszkaniowych gospodarstw domowych o niskich dochodach,
– w budynkach o złym stanie technicznym,
– wydzielonych z mieszkaniowego zasobu gminy, których najem związany jest ze stosunkiem pracy.
Celem realizowania określonej polityki sprzedaży mieszkań, należy dokonywać analizy istniejącego stanu zasobu mieszkaniowego i sporządzać wykazy lokali oferowanych do sprzedaży i wyłączonych ze sprzedaży. W załączonych do programu wykazach wskazano budynki od których należy rozpocząć realizację założeń, o których mowa powyżej.
Prognozuje się – uwzględniając 126 lokali sprzedanych w 2002 roku, że w latach objętych niniejszym programem sprzedaży będzie podlegać rocznie 100 lokali mieszkalnych.
6. Zasady polityki czynszowej.
Po wejściu w życie uchwały Rady Miejskiej Bielawy w sprawie przyjęcia “Wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy Bielawa na lata 2003–2007”, organ wykonawczy gminy – Burmistrz, ustalać będzie:
– stawkę bazową czynszu dla najemców lokali opłacających dot
– wysokość czynszu dla lokali wolnych będących przedmiotem najmu po wejściu w życie wspomnianej uchwały,
– wysokość czynszu dla lokali socjalnych.
W realizacji polityki czynszowej ważnymi elementami są – obowiązek przestrzegania przepisów dotyczących czynszów oraz uwarunkowania ekonomiczne lokatorów. W roku 2003 i 2004 gminy zobowiązane będą pomniejszać zapotrzebowanie na dotację do dodatków mieszkaniowych o 15%, jeżeli maksymalna stawka czynszu niższa będzie od 2% wartości odtwo
rzeniowej, natomiast od 2005 roku gminy zobowiązane będą pomniejszać zapotrzebowanie o dotację o 20%, jeżeli maksymalna stawka czynszu niższa będzie od 2,5% wartości odtworzeniowej. Aktualnie maksymalna stawka czynszu wynosi 1,36% wartości odtworzeniowej. Do 31 grudnia 2004 roku – w odniesieniu do najemców lokali opłacających dotychczas czynsz regulowany, graniczna wysokość czynszu w stosunku rocznym wynosi 3% wartości odtworzeniowej lokalu, a podwyżki czynszu nie mogą być dokonywane częściej niż co 6 miesięcy. Planuje się, aby czynsz za najem lokali socjalnych ustalać w wysokości nie niższej niż 25% i nie wyższej niż 50% stawki najniższego czynszu za najem lokali mieszkalnych. Planuje się, aby wysokość czynszu w stosunku rocznym za najem wolnych lokali ustalać w wysokości nie większej niż 3% wartości odtworzeniowej lokalu.7. Sposób i zasady zarządzania lokalami i budynkami wchodzącymi w skład mieszkaniowego zasobu gminy oraz przewidywane zmiany w zakresie zarządzania mieszkaniowym zasobem gminy w latach 2003
Mieszkaniowym zasobem gminy zarządza Miejski Zarząd Budynków Mieszkalnych sp. z o.o. w Bielawie. Spółka powstała w oparciu o uchwały nr XLIII/308/97 i nr XLV/337/97 Rady Miejskiej Bielawy w sprawie restrukturyzacji funkcjonalnej, organizacyjnej i majątkowej Miejskiego Zakładu Gospodarki Komunalnej w Bielawie. Spółka dysponuje opracowaniem “Strategia dla Spółki w zakresie zarządzania zasobem mieszkaniowym sporządzonym przez Kancelarię Konsultingowo-Prawną BUSINES EKSPERT w Poznaniu.
Spółka zatrudnia licencjonowanego zarządcę spełniając wymogi ustawy o gospodarce nieruchomościami. Sposób i zasady zarządzania jak również prawa i obowiązki zarządzającego określone zostały w umowie zawartej z Gminą Bielawa w dniu 31 grudnia 2002 roku.
Obecnie jedynie czte
ry nieruchomości w których występuje własność Gminy Bielawa – ul. Słoneczna 14, ul. Bankowa 12, ul. Bohaterów Getta 8, ul. Kwiatowa 4 zarządzane są przez zarządy tych Wspólnot Mieszkaniowych. Zarządzanie pozostałymi 419 Wspólnotami sprawuje Spółka. Przewiduje się, że pewna ilość Wspólnot Mieszkaniowych, respektując obowiązujące przepisy zechce samodzielnie zarządzać nieruchomością wspólną, w której udział posiada gmina.8. Źródła finansowanie gospodarki mieszkaniowej w latach 2003–2007.
Realizacja zadań wynikających z niniejszego programu finansowana będzie ze środków pochodzących z:
1. Przychodów, uzyskiwanych z czynszu z tytułu najmu i dzierżawy lokali i gruntów.
2. Zaliczek, wpłacanych przez indywidualnych właścicieli lokali na poczet planowanych remontów wynikających z uchwał Wspólnot Mieszkaniowych.
3. Budżetu gminy, przeznaczonego na realizację przyjętych programów dotyczących wspierania działań związanych z zaspokajaniem potrzeb mieszkaniowych.
4. Własnych środków zarządcy mieszkaniowego zasobu gminy.
Przewiduje się podejmowanie działań związanych z pozyskiwaniem kredytów na podstawie przepisów ustawy z dnia 18 grudnia 1998 r. o wspieraniu przedsięwzięć termomodernizacyjnych oraz ustawy z dnia 5 grudnia 2002 roku o dopłatach do oprocentowania kredytów
mieszkaniowych o stałej stopie procentowej.9. Wysokość wydatków w kolejnych latach, z podziałem na koszty bieżącej eksploatacji, koszty remontów oraz koszty modernizacji lokali i budynków wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu gminy, koszty zarządu nieruchomościami wspólnymi, których gmina jest jednym ze współwłaścicieli, a także wydatki inwestycyjne.
W zamieszczonym poniżej zestawieniu przedstawia się planowaną w latach objętych programem wielkość wydatków w tys. zł.
Wyszczególnienie |
rok 2003 |
rok 2004 |
rok 2005 |
rok 2006 |
rok 2007 |
bieżąca eksploatacja |
1054,5 |
1127,7 |
1198,9 |
1260,4 |
1328,3 |
remonty i modernizacje |
2675,4 |
2728,9 |
2783,5 |
2839,2 |
2895,9 |
zarząd nieruchomościami wspólnymi |
902,3 |
926,9 |
958,3 |
983,1 |
1005,0 |
Razem |
4632,2 |
4783,5 |
4940,7 |
5082,7 |
5229,2 |
10.
Inne działania mające na celu poprawę wykorzystania i racjonalizację gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy.Racjonalizacja gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy winna uwzględniać przyjęcie aktywnych form działania, do których należy zaliczyć:
1.
Ścisłe współdziałanie Miejskiego Zarządu Budynków Mieszkalnych sp. z o.o. w Bielawie z Towarzystwem Budownictwa Społecznego w Bielawie odnośnie aktywizacji osób zainteresowanych najmem lokali mieszkalnych w TBS, jednocześnie zwalniających lokale z zasobu mieszkaniowego gminy. Zapewnianie możliwości uzyskania najmu lokalu mieszkalnego w budynkach realizowanych przez TBS jest istotnym elementem polityki mieszkaniowej Gminy Bielawa w tworzeniu warunków do zaspokajania potrzeb mieszkaniowych wspólnoty samorządowej.2. Intensyfikacja działań dotyczących propagowania wzajemnych zamian lokali szczególnie w przypadkach osób w podeszłym wieku, społecznie słabych lub pozostających w niedostatku.
3. Oferowanie najemcom lokali sprzedaż najmowanych lokali, w przypadkach gdy określony lokal pozostał w budynku jednym będącym własnością gminy. Jeśli najemca nie wyraża woli kupienia lokalu należy dążyć do uwolnienia lokalu wskazując najemcy lokal zamienny, a wolny lokal przeznaczyć do sprzedaży.
4. Zabezpieczanie ze stosownym
wyprzedzeniem lokali zamiennych dla najemców lokali w budynkach wskazanych do remontu kapitalnego lub wyłączenia z eksploatacji.5. Wspieranie działań związanych z podziałami i połączeniami lokali, jeśli w wyniku połączeń i podziałów nastąpi istotna popra
wa warunków zamieszkiwania.6. Propagowanie rozbudowy, nadbudowy lub przebudowy budynków na cele mieszkalne, jak również adaptacji pomieszczeń niemieszkalnych na cele mieszkalne.
7. Wskazywanie terenów komunalnych pod budownictwo mieszkaniowe.
8. Współdziałanie Miejskiego Zarządu Budynków Mieszkalnych sp. z o.o. w Bielawie i Spółdzielni Mieszkaniowej w Bielawie w zakresie dokonywania wzajemnych zamian pomiędzy najemcami lokali, szczególnie w przypadku konieczności zapewnienia lokalu socjalnego lokatorom uw
olnionego lokalu z zasobu Spółdzielni.9. Sporządzenie informatycznej bazy danych mieszkaniowego zasobu gminy.
11. Wykaz budynków, w których powinna nastąpić jednoczesna sprzedaż wszystkich pozostałych niesprzedanych lokali.
1. Ul. Akacjowa 9
2. Ul. Bankowa 12
3. Ul. Bankowa 15
4. Ul. Bankowa 22
5. Ul. Bohaterów Getta 8
6. Ul. Bohaterów Getta 48
7. Ul. Bolesława Chrobrego 1
8. Ul. Bolesława Chrobrego 5
9. Ul. Bolesława Chrobrego 11
10. Ul. Bolesława Chrobrego 12
11. Ul. Jasna 2
12. Ul. Jasna 6
13. Ul. Kasztanowa 1a
14. Ul. Kasztanowa 1b
15. Ul. Kasztanowa 19
16. Ul. Kwiatowa 2
17. Ul. Kwiatowa 4
18. Ul. 11 Listopada 3
19. Ul. 11 Listopada 7
20. Ul. 11 Listopada 12
21. Ul. 11 Listopada 15
22. Ul. Ludowa 10d
23. Ul. 1 Maja 2
24. Ul. 1 Maja 5
25. Ul. 1 Maja 29
26. Ul. 1 Maja 31
27. Ul. 1 Maja 33
28. Ul. 1 Maja 35
29. Ul. 1 Maja 47
30. Ul. Karola Marksa 13
31. Ul. Nowobielawska 74
32. Ul. Obrońców Westerplatte 1a
33. Ul. Obrońców Westerplatte 2
34. Ul. Obrońców Westerplatte 22
35. Ul. Ostroszowicka 1
36. Ul. Ostroszowicka 10
37. Ul. Ostroszowicka 18
38. Ul. Parkowa 3
39. Ul. Parkowa 6
40. Ul. Parkowa 9
41. Ul. Piastowska 40
42. Ul. Polna 16
43. Ul. Polna 18
44. Ul. Przodowników Pracy 6
45. Ul. Przodowników Pracy 32
46. Ul. Przodowników Pracy 34
47. Ul. Przodowników Pracy 38
48. Ul. Henryka Sienkiewicza 2
49. Ul. Słomiana 8
50. Ul. Słowiańska 1
51. Ul. Jana III Sobieskiego 5–9
52. Ul. Jana III Sobieskiego 8
53. Ul. Jana III Sobieskiego 10
54. Ul. Sowia 6
55. Ul. Sowia 13
56. Ul. Ludwika Waryńskiego 12
57. Ul. Wolnoś
ci 1a58. Ul. Wolności 17a
59. Ul. Wolności 47
60. Ul. Wolności 75
61. Ul. Wolności 84
62. Ul. Wolności 128
63. Ul. Wschodnia 25
64. Ul. Wschodnia 27
65. Ul. Stefana Żeromskiego 29
66. Ul. Stefana Żeromskiego 42
67. Ul. Stefana Żeromskiego 56
68. Ul. Stefa
na Żeromskiego 5969. Ul. Stefana Żeromskiego 59a
12. Wykaz budynków wyłączonych ze sprzedaży.
I. Wyłączenie ze sprzedaży wynikające z kolizji z ustaleniami obowiązującego planu zagospodarowania przestrzennego.
1. Ul. Brzeżna 18a
2. Ul. Mikołaja Kopernika
17a3. Ul. Mikołaja Kopernika 28
4. Ul. 1 Maja 4
5. Ul. 3 Maja 1, 2a, 2b
6. Ul. 3 Maja 4a
7. Ul. 3 Maja 17
8. Ul. 3 Maja 19
9. Ul. 3 Maja 48b
10. Ul. 3 Maja 50
11. Ul. Piastowska 29
12. Ul. Henryka Sienkiewicza 5
13. Ulica Henryka Sienkiewicza 7
14. Ul. Henryka Sienkiewicza 8
15. Ul. Henryka Sienkiewicza 10
16. Ul. Strażacka 1a
17. Ul. Strażacka 5
18. Ul. Strażacka 5
19. Ul. Strażacka 6
20. Ul. Strażacka 7
21. Ul. Strażacka 8
22. Ul. Strażacka 10
23. Ul. Szpakowa 28
24. Ul. Ludwika Waryńskiego 1a
25. Ul. Wiejska 8
26. Ul. Wiejska 10
27. Ul. Wolności 142a
28. Ul. Stefana Żeromskiego 23
29. Ul. Stefana Żeromskiego 62
(lokal w obiekcie “CERMO”)
II. Wyłączenie ze sprzedaży wynikające z konieczności wykonania ekspertyz wskazujących dalsze przeznaczenie bud
ynków.1. Ul. Bohaterów Getta 4
2. Ul. Brzeżna 2
3. Ul. Brzeżna 6
4. Ul. Brzeżna 6a
5. Ul. Brzeżna 17a
6. Ul. Brzeżna 27
7. Ul. Brzeżna 42
8. Ul. Mikołaja Kopernika 5
9. Ul. Ludowa 8
10. Ul. Mała 7
11. Ul. Nowobielawska 5
12. Ul. Nowobielawska 8
13. Ul. Nowobielawska 22
14. Ul. Nowobielawska 49
15. Ul. Nowobielawska 54
16. Ul. Ostroszowicka 87
17. Ul. Piastowska 20
18. Ul. Piastowska 48a
19. Ul. Piastowska 63
20. Ul. Pocztowa 4
21. Ul. Pocztowa 4a
22. Ul. Przodowników Pracy 7a
23. Ul. Sowia 2a
24. Ul. Szewska16
25. Ul. Szpakowa 38
26. Ul. Szpakowa 39
27. Ul. Tkacka 3
28. Ul. Tkacka 5
29. Ul. Ludwika Waryńskiego 5a
30. Ul. Ludwika Waryńskiego 8a
31. Ul. Ludwika Waryńskiego 43
32. Ul. Wiejska 7
33. Ul. Wiejska 27
34. Ul. Wolności 10a
35. Ul. Wolności 11a
36. Ul. Wolności 27
37. Ul. Wolności 27a
38. Ul. Wolności 33
39. Ul. Wolności 34b
40. Ul. Wolności 34c
41. Ul. Wolności 36
42. Ul. Wolności 38
43. Ul. Wolności 65
44. Ul. Wolności 88a
45. Ul. Wolności 120