1828

UCHWAŁA RADY MIEJSKIEJ W JAWORZE

z dnia 21 marca 2003 r.

w sprawie budżetu Gminy Jawor na 2003 rok

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. b i d, pkt 10 i art. 51 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806) oraz art. 109, 112, 116, 124, 128 ust. 2 pkt 1 i art. 134 ust. 3 ustawy z dnia 26 listopada 1998r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2003 r. Nr 15, poz. 148) Rada Miejska w Jaworze uchwala, co następuje:

§ 1

Dochody budżetu gminy w wysokości:

34.179.281zł

w tym:

 

1) subwencja ogólna

11.249.946 zł

z tego:

 

a) subwencja podstawowa

416.888 zł

b) subwencja oświatowa

9.663.066 zł

c) subwencja rekompensująca

1.169.992 zł

2) dotacje celowe na realizację zadań

4.554.421 zł

z tego:

 

a) na realizację własnych zadań bieżących

1.847.690 zł

b) zadania bieżące realizowane przez gminę na podstawie porozumień z organami administracji rządowej

5.600 zł

c) z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej zleconych gminie

2.701.131 zł

3) dochody z tytułu podatków i opłat

9.376.075 zł

4) udział w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa

5.028.839 zł

5) wpływy z opłat za zezwolenia na sprzedaż alkoholu

250.000 zł

6) dochody z majątku gminy

3.720.000 zł

Plan dochodów budżetowych wg źródeł pochodzenia i działów stanowią załączniki nr 1 i 3.

§ 2

Wydatki budżetu gminy w wysokości

31.626.159 zł

z tego:

 

1) wydatki bieżące

30.900.246 zł

w tym:

 

– wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń

13.606.583 zł

– wydatki na obsługę długu publicznego

1.101.990 zł

– dotacje:

792.240 zł

z tego:

 

a) dotacje dla jednostek sektora finansów publicznych

125.000 zł

b) dotacje dla jednostek niezaliczonych do sektora finansów publicznych

652.240 zł

c) dotacje celowe przekazane dla powiatu na zadania bieżące realizowane na podstawie porozumień (umów) między jednostkami samorządu terytorialnego

15.000 zł

2) wydatki majątkowe

475.913 zł

– w tym na inwestycje

475.913 zł

3) wydatki na realizację zadań określo-nych w programie profilaktyki i rozwią-zywania problemów alkoholowych

250.000 zł

Plan wydatków budżetowych wg działów i rozdziałów klasyfikacji budżetowej stanową załączniki nr 2 i 4.

Plan dotacji stanowią załączniki nr 15, 16, 17, 18, 19 i 20.

§ 3

Nadwyżkę budżetu gminy w wysokości 2.553.122 zł przeznacza się na wykup III i IV transzy obligacji oraz spłatę otrzymanych krajowych pożyczek i kredytów zgodnie z załącznikiem nr 21.

§ 4

Plany dochodów i wydatków dotacji celowych otrzymanych z budżetu państwa na realizację zadań bieżących określają załączniki nr 5, 6, 7, 8, 9 i 10.

§ 5

Wykaz przewidzianych wydatków majątkowych w 2003 roku na kwotę 475.913 zł określa załącznik nr 14.

§ 6

Plan przychodów i wydatków oraz dotacji dla zakładów budżetowych:

Przychody

7.162.101 zł

– w tym: dotacje z budżetu

2.318.048 zł

Wydatki

7.157.430 zł

– w tym: wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń

3.355.471 zł

Szczegółowy plan przychodów i wydatków określa załącznik nr 11.

§ 7

Plan dotacji dla instytucji kultury:

Dotacje 1.575.000 zł

Szczegółowy plan dotacji określa załącznik nr 12.

§ 8

Plan przychodów i wydatków środków specjalnych:

Przychody 367.100 zł

Wydatki 363.000 zł

Szczegółowy plan przychodów i wydatków określa załącznik nr 13.

§ 9

Plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej:

Przychody 160.000 zł

Wydatki 450.000 zł

Szczegółowy plan przychodów i wydatków określa załącznik nr 24.

§ 10

1. Spłatę długu stanowi załącznik nr 22.

2. Prognozowane spłaty w latach następnych wg załącznika nr 23.

§ 11

W planie budżetu tworzy się ogólną rezerwę budżetową na nieprzewidziane wydatki w wysokości do 1% wydatków budżetu gminy w kwocie 300.000 zł oraz rezerwę celową w kwocie 384.200 zł zgodnie z załącznikiem nr 25.

§ 12

Upoważnia się Burmistrza Miasta Jawora do dokonywania zmian w budżecie gminy polegających na:

– przenoszeniu wydatków budżetowych między rozdziałami i paragrafami w ramach danego działu klasyfikacji budżetowej

– spłaty zobowiązań z tytułu wykupu obligacji w kwocie 2.720.000 zł

– spłaty krajowych pożyczek i kredytów w kwocie 843.200 zł

– zaciągnięciu długu w wysokości 1.000.000 zł

– zaciągania pożyczek i kredytów krótkoterminowych na pokrycie występującego w ciągu roku budżetowego deficytu budżetu gminy do wysokości 3.000.000 zł

– lokowaniu wolnych środków budżetowych na rachunkach w innych bankach.

§ 13

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta.

§ 14

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia, z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2003 roku i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.

Załączniki 1-25

Przewodniczący

Rady Miejskiej

Mariusz Barański