1828 UCHWAŁA RADY MIEJSKIEJ W JAWORZE z dnia 21 marca 2003 r. w sprawie budżetu Gminy Jawor na 2003 rok Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. b i d, pkt 10 i art. 51 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806) oraz art. 109, 112, 116, 124, 128 ust. 2 pkt 1 i art. 134 ust. 3 ustawy z dnia 26 listopada 1998r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2003 r. Nr 15, poz. 148) Rada Miejska w Jaworze uchwala, co następuje: |
§ 1
Dochody budżetu gminy w wysokości: |
34.179.281zł |
w tym: |
|
1) subwencja ogólna |
11.249.946 zł |
z tego: |
|
a) subwencja podstawowa |
416.888 zł |
b) subwencja oświatowa |
9.663.066 zł |
c) subwencja rekompensująca |
1.169.992 zł |
2) dotacje celowe na realizację zadań |
4.554.421 zł |
z tego: |
|
a) na realizację własnych zadań bieżących |
1.847.690 zł |
b) zadania bieżące realizowane przez gminę na podstawie porozumień z organami administracji rządowej |
5.600 zł |
c) z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej zleconych gminie |
2.701.131 zł |
3) dochody z tytułu podatków i opłat |
9.376.075 zł |
4) udział w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa |
5.028.839 zł |
5) wpływy z opłat za zezwolenia na sprzedaż alkoholu |
250.000 zł |
6) dochody z majątku gminy |
3.720.000 zł |
Plan dochodów budżetowych wg źródeł pochodzenia i działów stanowią załączniki nr 1 i 3.
§ 2
Wydatki budżetu gminy w wysokości |
31.626.159 zł |
z tego: |
|
1) wydatki bieżące |
30.900.246 z ł |
w tym: |
|
– wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń |
13.606.583 zł |
– wydatki na obsługę długu publicznego |
1.101.990 zł |
– dotacje: |
792.240 zł |
z tego: |
|
a) dotacje dla jednostek sektora finansów publicznych |
125.000 zł |
b) dotacje dla jednostek niezaliczonych do sektora finansów publicznych |
652.240 zł |
c) dotacje celowe przekazane dla powiatu na zadania bieżące realizowane na podstawie porozumień (umów) między jednostkami samorządu terytorialnego |
15.000 zł |
2) wydatki majątkowe |
475.913 zł |
– w tym na inwestycje |
475.913 zł |
3) wydatki na realizację zadań określo-nych w programie profilaktyki i rozwią-zywania problemów alkoholowych |
250.000 zł |
Plan wydatków budżetowych wg działów i rozdziałów klasyfikacji budżetowej stanową załączniki nr 2 i 4.
Plan dotacji stanowią załączniki nr 15, 16, 17, 18, 19 i 20.
§ 3
Nadwyżkę budżetu gminy w wysokości 2.553.122 zł przeznacza się na wykup III i IV transzy obligacji oraz spłatę otrzymanych krajowych pożyczek i kredytów zgodnie z załącznikiem nr 21.
§ 4
Plany dochodów i wydatków dotacji celowych otrzymanych z budżetu państwa na realizację zadań bieżących określają załączniki nr 5, 6, 7, 8, 9 i 10.
§ 5
Wykaz przewidzianych wydatków majątkowych w 2003 roku na kwotę 475.913 zł określa załącznik nr 14.
§ 6
Plan przychodów i wydatków oraz dotacji dla zakładów budżetowych:
Przychody |
7.162.101 zł |
– w tym: dotacje z budżetu |
2.318.048 zł |
Wydatki |
7.157.430 zł |
– w tym: wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń |
3.355.471 zł |
Szczegółowy plan przychodów i wydatków określa załącznik nr 11.
§ 7
Plan dotacji dla instytucji kultury:
Dotacje 1.575.000 zł
Szczegółowy plan dotacji określa załącznik nr 12.
§ 8
Plan przychodów i wydatków środków specjalnych:
Przychody 367.100 zł
Wydatki 363.000 zł
Szczegółowy plan przychodów i wydatków określa załącznik nr 13.
§ 9
Plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej:
Przychody 160.000 zł
Wydatki 450.000 zł
Szczegółowy plan przychodów i wydatków określa załącznik nr 24.
§ 10
1. Spłatę długu stanowi załącznik nr 22.
2. Prognozowane spłaty w latach następnych wg załącznika nr 23.
§ 11
W planie budżetu tworzy się ogólną rezerwę budżetową na nieprzewidziane wydatki w wysokości do 1% wydatków budżetu gminy w kwocie 300.000 zł oraz rezerwę celową w kwocie 384.200 zł zgodnie z załącznikiem nr 25.
§ 12
Upoważnia się Burmistrza Miasta Jawora do dokonywania zmian w budżecie gminy polegających na:
– przenoszeniu wydatków budżetowych między rozdziałami i paragrafami w ramach danego działu klasyfikacji budżetowej
– spłaty zobowiązań z tytułu wykupu obligacji w kwocie 2.720.000 zł
– spłaty krajowych pożyczek i kredytów w kwocie 843.200 zł
– zaciągnięciu długu w wysokości 1.000.000 zł
– zaciągania pożyczek i kredytów krótkoterminowych na pokrycie występującego w ciągu roku budżetowego deficytu budżetu gminy do wysokości 3.000.000 zł
– lokowaniu wolnych środków budżetowych na rachunkach w innych bankach.
§ 13
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta.
§ 14
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia, z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2003 roku i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.
Przewodniczący |
Rady Miejskiej |
Mariusz Barański |