1827

UCHWAŁA RADY MIEJSKIEJ BIELAWY

z dnia 30 grudnia 2002 r.

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. d oraz pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. z 2001 r. Dz. U. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.), art. 109, 116, 124, 128 ust. 2 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych, art. 401 i art. 406 ustawy z dnia 26 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska (Dz. U. Nr 62 z 2001 roku, poz. 627) Rada Gminy uchwala, co następuje:

§ 1

  1. Ustala się dochody budżetu gminy w wysokości

zgodnie z załącznikiem nr 1 i 2

41.215.270 zł

2. Ogólna kwota dochodów, o której mowa w ust. 1 obejmuje:

 

  1. dotacje na realizację zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych gminie ustawami w wysokości
  2. zał. nr 3 i nr 11

2.716.619 zł

  • dochody z podatków i opłat
  • w tym:

    10.048.903 zł

    – dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych

    182.000 zł

    3) udziały gmin w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa

    5.876.738 zł

    4) wpływy z usług

    4.421.700 zł

    5) dochody z majątku gminy

    3.267.000 zł

    1. subwencja ogólna

    w tym:

    14.160.810 zł

    część podstawowa subwencji ogólnej

    3.743.622 zł

    część oświatowa subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego

    9.675.576 zł

    część rekompensująca subwencji ogólnej dla gmin

    741.612 zł

    7) pozostałe dochody ogółem

    699.500 zł

    8) dotacje celowe otrzymane na zadania bieżące realizowane na podstawie porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego

    24.000 zł

    § 2

    1. Ustala się wydatki budżetu gminy w wysokości

    39.215.270 zł

    zgodnie z załącznikiem nr 3, nr 4 i nr 5

     

    2. Z wydatków, o których mowa w ust. 1, przeznacza się łącznie na:

    34.846.970 zł

    1. wydatki bieżące na kwotę

    w tym na:

     

    a) wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń

    12.655.843 zł

    b) dotacje:

     

    – przedmiotowa

    150.000 zł

    – podmiotowa

    2.142.580 zł

    – dla instytucji kultury

    718.500 zł

    zgodnie zał. nr 14 i 16

     

    1. dotacje dla podmiotów publicznych na cele związane z realizacją zadań gminy
    2. zgodnie z załącznikiem nr 6

    614.389 zł

  • wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych gminie ustawami
  • zgodnie z załącznikiem nr 11

    2.716.619 zł

  • wydatki na obsługę długu gminy
  • w tym:

    425.000 zł

    odsetki od obligacji

    350.000 zł

    poręczenie kredytu

    75.000 zł

    1. Wydatki majątkowe kwota

    w tym na:

    4.368.300 zł

    1. wydatki inwestycyjne

    zgodnie z załącznikami nr 5 i nr 7

    2.994.000 zł

     

    3. Kwota wydatków określona w ust. 1 obejmuje ponadto:

     

    1. wydatki związane z realizacją zadań wspólnych zrealizowanych na podstawie umów lub porozumień zawartych z innymi jednostkami samorządu terytorialnego

    zgodnie z załącznikiem nr 12

    24.000 zł

    b) wydatki na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych

    182.000 zł

    4. Wydatki związane z programem inwestycyjnym na 2003 rok w wysokości 2.994.000 zł oraz wydatki związane z wieloletnimi programami inwestycyjnymi na lata 2004 i 2005 w wysokości 12.042.901 zł z wyodrębnieniem środków na finansowanie poszczególnych programów, zawiera załącznik nr 8 do projektu uchwały.

    § 3

    1. Nadwyżka budżetu gminy wynosi 2.000.000 zł.

    2. Nadwyżkę budżetu gminy przeznacza się na przypadający w roku budżetowym wykup obligacji 2.000.000 zł.

    3. Zestawienie przychodów i rozchodów budżetu gminy, o których mowa w ust. 2, zawiera załącznik nr 9.

    § 4

    Prognozuje się łączną kwotę długu gminy na koniec roku budżetowego zgodnie z załącznikiem nr 10.

    § 5

    Ustala się przychody i wydatki:

    – zakładów budżetowych zgodnie z załącznikiem nr 14,

    – środków specjalnych zgodnie z załącznikiem nr 15.

    § 6

    Ustala się dotacje podmiotową dla instytucji kultury zgodnie z załącznikiem nr 16.

    § 7

    Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej zgodnie z załącznikiem nr 13.

    § 8

    Tworzy się rezerwę:

    1) ogólną w wysokości 380.000 zł

    § 9

    Upoważnia się Burmistrza Miasta do:

    1) Zaciągnięcia kredytów i pożyczek na pokrycie występującego w ciągu roku deficytu budżetu gminy w maksymalnej wysokości 1.000.000 zł (jeden milion złotych) oraz spłat zobowiązań.

    2) Dokonywania zmian w planie wydatków z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami.

    3) Lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.

    § 10

    Określa się wysokość sumy, do której Burmistrz może samodzielnie zaciągać zobowiązania, na kwotę 1.000.000 zł.

    § 11

    Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta.

    § 12

    1. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia, z mocą obowiązującą od dnia 1 stycznia 2003 roku.

    1. Podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.

    Załączniki 1-16

    PRZEWODNICZĄCY

    RADY MIEJSKIEJ

    ZBIGNIEW DRAGAN