R o z d z i a ł V

Sposób i zasady zarządzania lokalami i budynkami wchodzącymi w skład mieszkaniowego zasobu gminy

Budynkami i lokalami wchodzącymi w skład mieszkaniowego zasobu gminy zarządza gmina.

W imieniu gminy obowiązki zarządzania zasobem powierzono:

– Referatowi Mienia Komunalnego, Mieszkalnictwa i Rolnictwa w zakresie administrowania lokalami mieszkalnymi,

– Referatowi Infrastruktury Społeczno-Gospodarczej w zakresie spraw związanych z remontami i modernizacją zasobów mieszkaniowych.

Nie przewiduje się zmiany sposobu zarządzania posiadanym zasobem mieszkaniowym.

Zgodnie z ustawą z dnia 21 czerwca 2001 r. o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i zmianie Kodeksu cywilnego oraz ustawą z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami wykonywane są następujące zadania:

1. Zawieranie umów o najem lokalu mieszkalnego.

2. Naliczanie czynszu i pozostałych opłat.

3. Analiza ściągalności należności wynikających z umów najmu lokali.

4. Wypowiadanie umów najmu z powodów wymienionych w art. 11 cytowanej ustawy dnia 21 czerwca 2001 r.

5. Prowadzenie rozliczeń zaliczek wnoszonych przez właścicieli na koszt zarządu nieruchomością wspólną.

6. Wyrażanie zgody na wykonanie ulepszeń przez najemców oraz sposobu rozliczenia z tego tytułu.

7. Protokolarne przekazywanie i przyjmowanie do zasiedlenia lokali mieszkalnych.

8. Sprawowanie nadzoru stanu technicznego budynków mieszkalnych oraz zakresu niezbędnych remontów i modernizacji lokali mieszkalnych.

9. Wykonanie bądź zlecenie do wykonania remontu w poszczególnych lokalach i budynkach lub napraw i wymiany instalacji i elementów wyposażenia technicznego w zakresie nieobciążajacym najemcy.

10. Sprawowanie funkcji kontrolnych w zakresie utrzymania czystości i porządku w obrębie budynków komunalnych.