1792

UCHWAŁA RADY MIEJSKIEJ ZĄBKOWICE ŚLĄSKIE

z dnia 7 marca 2003 r.

w sprawie budżetu miasta i gminy na 2003 r.

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. c, d i e oraz pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późniejszymi zmianami), art. 403 i art. 406 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska (Dz. U. Nr 62, poz. 627 z późniejszymi zmianami) oraz art. 109, 124 oraz art. 128 ust. 2 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2002 r. Nr 15, poz. 148) Rada Miejska – po wysłuchaniu opinii Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu – uchwala, co następuje:

§ 1

1. Dochody budżetu miasta i gminy w wysokości

– 27.690.866 zł,

z tego:

 

1) dochody z podatków i opłat

– 7.912.608 zł,

2) udziały w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa

– 5.810.000 zł,

3) dochody z majątku miasta i gminy

– 1.401.200 zł,

4) wpływy za wydane zezwolenia na sprzedaż alkoholu

– 273.000 zł,

5) pozostałe dochody

– 557.950 zł,

6) dotacje celowe na zadania zlecone i realizowane na podstawie porozumień

– 2.102.343 zł,

7) dotacje celowe na zadania własne

– 200.000 zł,

8) dotacje otrzymane z funduszy celowych

– 46.200 zł,

9) subwencja ogólna z budżetu państwa

– 9.387.565 zł,

w tym:

 

– część oświatową subwencji ogólnej

– 8.214.344 zł,

– część podstawową subwencji ogólnej

– 16.272 zł,

– część rekompensującą subwencji ogólnej

– 1.156.949 zł.

Szczegółowy podział dochodów według działów i źródeł przedstawia załącznik nr 1 do niniejszej uchwały.

2. Ustala się wydatki z budżetu miasta i gminy w wysokości

– 31.443.866 zł,

w tym:

 

– wynagrodzenia osobowe i pochodne od wynagrodzeń

– 15.052.030 zł,

– dotacje dla jednostek gospodarki pozabudżetowej

– 630.800 zł,

– dotacje dla innych jednostek organizacyjnych

– 1.392.300 zł,

– dotacje na finansowanie inwestycji

– 3.965.300 zł,

– poręczenia i gwarancje

– 62.000 zł.

Podział wydatków w układzie działów klasyfikacji budżetowej przedstawia załącznik nr 2 do uchwały.

3. Dochody i wydatki budżetu miasta i gminy w układzie działów i rozdziałów klasyfikacji budżetowej zawiera załącznik nr 3 do niniejszej uchwały.

§ 2

1. Deficyt budżetu miasta i gminy wynosi 3.753.000 zł.

2. Źródłem finansowania wydatków nieznajdujących pokrycia w dochodach jest kredyt bankowy w kwocie 4.108.690 zł.

3. Spłata kredytu inwestycyjnego i pożyczki zaciągniętych w latach 2000–2001 wynosi 355.690 zł.

4. Przychody i rozchody związane z finansowaniem deficytu budżetu w roku 2003 przedstawia załącznik nr 4 do niniejszej uchwały.

§ 3

Ustala się plan przychodów i wydatków zakładów budżetowych i środków specjalnych w następujących kwotach:

1) przychody ogółem

– 4.195.845 zł,

w tym dotacja z budżetu miasta i gminy

– 630.800 zł,

2) wydatki ogółem

– 4.218.110 zł,

w tym wynagrodzenia

– 820.000 zł,

zgodnie z załącznikiem nr 5 do niniejszej uchwały.

§ 4

Ustala się wykaz zadań inwestycyjnych planowanych do realizacji w 2003 r. zgodnie z załącznikiem nr 6 do uchwały.

§ 5

Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na 2003 r., zgodnie z załącznikiem nr 7 do uchwały.

§ 6

Ustala się plan finansowania z budżetu miasta i gminy innych jednostek organizacyjnych stanowiący załącznik nr 8 do uchwały.

§ 7

Ustala się dochody i wydatki związane z realizacją w roku 2003 zadań zleconych z zakresu administracji rządowej oraz realizowanych na podstawie porozumień, zgodnie z załącznikiem nr 9 do uchwały.

§ 8

Ustala się prognozę długu publicznego i jego spłaty w roku 2003 i latach 2004–2008, stanowiącą załącznik nr 10 do uchwały.

§ 9

Ustala się rezerwy budżetowe w wysokości ogółem

– 335.700 zł,

z tego:

 

1) rezerwę ogólną na nieprzewidziane wydatki (0,3% wydatków ogółem)

– 100.000 zł,

2) rezerwę celową

– 235.700 zł,

w tym:

 

– na podwyżki płac i wypłatę odpraw emerytalnych w placówkach szkolno-wychowawczych

– 135.700 zł,

– remonty obiektów szkolno-przedszkolnych

– 100.000 zł.

§ 10

1. Upoważnia się Burmistrza Miasta i Gminy do zaciągania pożyczek i kredytów krótkoterminowych na pokrycie występującego w ciągu roku niedoboru budżetu w kwocie 800.000 zł.

Zaciągnięty kredyt powinien być spłacony do dnia 31 grudnia roku budżetowego.

2. Ustala się wysokość zobowiązań w zakresie podejmowanych inwestycji i remontów o wartości przekraczającej górną granicę ustaloną w roku budżetowym przez Radę Miejską w kwocie 6.000.000 zł.

§ 11

Upoważnia się Burmistrza Miasta i Gminy do:

1) dokonywania przeniesień wydatków między paragrafami i rozdziałami w ramach danego działu z wyjątkiem dotacji,

2) gromadzenia środków na bankowym rachunku lokat terminowych w przypadku okresowej nadwyżki dochodów nad wydatkami budżetowymi,

3) przekazania uprawnień dotyczących przeniesień planowanych wydatków w ramach planu finansowego Dyrektorowi Zarządu Budynków Komunalnych.

§ 12

Wykonanie uchwały zleca się Burmistrzowi Miasta i Gminy Ząbkowice Śląskie.

§ 13

Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.

§ 14

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od dnia 1 stycznia 2003 r.

Załączniki 1-10

PRZEWODNICZĄCY

RADY MIEJSKIEJ

ANDRZEJ DOMINIK