1777 UCHWAŁA RADY MIASTA LUBAŃ z dnia 27 maja 2003 r. w sprawie zasad umieszczania reklam, tablic informacyjnych, plansz, anten radiowych lub telewizyjnych na obiektach lub terenach będących własnościąGminy Miejskiej Lubań oraz związanych z tym opłat Na podstawie art. 40 ust. 2 pkt 3 i 4 ustawy o samorządzie gminnym z dnia 8 marca 1990 r. (tekst jednolity Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) Rada Miasta Lubań uchwala, co następuje: |
§ 1
1. Uchwała określa zasady umieszczania reklamy, tablic informacyjnych, plansz, anten radiowych i telewizyjnych na budynkach, budowlach oraz nieruchomościach gruntowych stanowiących wyłączną własność Gminy Miejskiej Lubań.
2.
Ilekroć w uchwale mowa o:1) Zarządcy obiektu – rozumie się przez to odpowiednią Administrację Budynków Komunalnych lub inną miejską jednostkę organizacyjną jak również posiadaczy obiektów komunalnych, którzy otrzymali je w zarząd, dzierżawę, użyczenie it
2) Reklama – należy przez to rozumieć wszelkie wizualne środki przekazu służące reklamie lub informacji w formie plansz, napisów na tynku, neonów świetlnych itp. umieszczanych przez osoby fizyczne i prawne oraz jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej.
3. Antena – należy przez to rozumieć anteny radiowe i telewizyjne – zwykłe i do odbioru telewizji satelitarnej jak również kable telewizji przewodowej umieszczone przez osoby fizyczne i prawne oraz jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej.
3. W przypadku nieruchomości, których Gmina Miejska Lubań jest współwłaścicielem dla zastosowania niniejszych zasad niezbędna jest uchwała wspólnoty mieszkaniowej.
R o z d z i a ł I
§ 2
Umieszczanie reklam następuje pod warunkiem uzyskania zgody Zarządcy obiektu z wyłączeniem tych reklam, których umieszczenia wymagają przepisy ustaw.
Wyłączenie dotyczy jednej tablicy jednego przedsiębiorcy lub osoby.
§ 3
1. Zgoda wydawana jest na podstawie projektu przedstawionego przez osobę składającą
wniosek.2. Projekt winien zawierać:
a) szkic obiektu z umiejscowieniem reklamy na obiekcie,
b) projekt plastyczny reklamy z uwzględnieniem kształtu i kolorystyki.
3. W przypadku obiektów zabytkowych zgoda, o której mowa w § 3 ust. 1, musi być poprzedzona zgodą Służby Ochrony Zabytków.
§ 4
1. W przypadku ubiegania się wielu osób o umieszczenie reklamy (w tym samym miejscu) Zarządca obiektu ogłasza przetarg ofert.
2. Celem przetargu będzie wyłonienie reklamy, która w sposób najbardziej estetyczny zagospodaruje powierzchnię objętą przetargiem.
3. Oferty rozpatruje komisja powołana przez Zarządcę obiektu.
4. Obowiązek uiszczania opłat nie dotyczy tablic informacyjnych, szyldów, których umieszczenie nakazane jest przepisami ustaw. Wyłączenie to dotyczy jednej tablicy lub szyldu jednego przedsiębiorcy lub osoby.
§ 5
W razie braku zgody, o której mowa w § 3 ust. 1, stronie służy wniosek o rozpatrzenie sprawy w trybie nadzoru przez Burmistrza Miasta.
§ 6
1. Umieszczanie reklam jest odpłatne o ile umieszczenie danej reklamy nie podlega opłacie za zajęcie pasa drogowego. Wówczas opłat przewidzianych niniejszą uchwałą nie pobiera się.
Podstawą wymiaru opłaty jest 1 m
2 powierzchni reklamy.2. Opłata jest ustalana w drodze negocjacji pomiędzy Zarządcą a właścicielem reklamy w granicach stawek określonych w § 7.
§ 7
Opłaty za umieszczanie reklam wynoszą:
1. W obrębie ulic: Pl. 3 Maja, 7 Dywizji, Lwówecka, Żymierskiego, Izerska, Grunwaldzka, Pl. Okrzei, Bracka, Spółdzielcza, Wąska, Podwale, Stara, Ratuszowa, Dzielna, Mikołaja, Szkolna, Wrocławska, Bankowa, Rybacka, Pl. Szarych Szeregów:
1) reklama świetlna
od 2,00 do 4,30 zł za 1 m
2) reklama na planszy
od 7,00 do 11,00 zł za 1 m
2 miesięcznie3) napis na budynku
od 5,30 do 7,70 zł za 1 m
2 miesięcznie4) reklama na słupie oświetleniowym
od 10,60 do 16,40 zł za 1 m
2 miesięcznie2. W obrębie pozostałych ulic miasta Lubania wynoszą:
1) reklama świetlna
od 1,30 do 3,30 zł za 1 m
2) reklama na planszy
od 3,60 do 7,50 zł za 1 m
2 miesięcznie3) napis na budynku
od 3,60 do 5,70 zł za 1 m
2 miesięcznie4) reklama na słupie oświetleniowym
od 5,40 do 11,10 zł za 1 m
2 miesięcznie4. Burmistrz Miasta corocznie określi granice stawek na rok następny waloryzując stawki, o których mowa w § 7, o roczny wskaźnik inflacji zgodnie z ogłoszeniem GUS. (Rozstrzygnięciem nadzorczym Wojewody Dolnośląskiego PN.II.0911-6/17/03 z dnia 6 czerwca 2003 r. stwierdzono nieważność § 7 ust. 4).
5. W przypadku umieszczenia reklam na elewacjach budynków przekr
aczających 60% pow. ściany, gdy następuje jednoczesny remont elewacji, wysokość opłaty jest ustalana w drodze negocjacji bez stosowania przepisów § 7 ust. 1 pkt 3 oraz ust. 2 pkt 3.6. Wysokość opłat za umieszczenie reklam ustala się jako opłaty netto.
7.
Należność za umieszczenie reklamy właściciele reklam uiszczają z góry do 10 dnia każdego miesiąca.8. Opłaty za umieszczone reklamy o powierzchni do 1 m
2 są umieszczane w formie opłaty jednorazowej za cały rok.§ 8
W przypadku uiszczenia opłaty po terminie Zarządca obiektu naliczy odsetki za zwłokę w wysokości ustawowej od należnej kwoty.
§ 9
W razie zdjęcia reklamy w okresie, za który należność została już zapłacona Zarządca w ciągu 7 dni winien zwrócić właścicielowi reklamy część należności pozostającej do upływu okresu, za który opłata została uiszczona.
Teren – ściana budynku itp. po zdjęciu reklamy powinien być doprowadzony do stanu pierwotnego przez właściciela reklamy na jego koszt.
R o z d z i a ł II
§ 10
1. Anteny na obiektach komunalnych winny być umieszczane tak, aby nie powodowały dewastacji obiektu, a w szczególności tynków oraz pokrycia dachowego.
2. Na frontonach budynków od głównej drogi dojazdowej anteny mogą być instalowane tylko wtedy, gdy nie ma możliwości ich zainstalowania od strony podw
órza.3. Wszelkie sieci kablowe na frontonach budynków winny być instalowane w sposób niewidoczny, zgodnie z normami technicznymi.
§ 11
1. Umieszczanie na obiekcie anteny wymaga zgody Zarządcy.
2. Wydający zgodę określa szczegółowo warunki umieszczenia anteny i nadzoruje ich realizację. W przypadku obiektów zabytkowych wymagana jest zgoda Służby Ochrony Zabytków.
R o z d z i a ł III
§ 12
Reklamy i anteny umieszczane bez zgody Zarządcy po bezskutecznym wezwaniu do ich usunięcia w terminie 14 dni, będą usuwane przez Zarządcę na koszt osób, które je zainstalowały.
§ 13
Zarządcy dwa razy w roku przeprowadzą przegląd zainstalowanych reklam i anten. W razie stwierdzenia, że zainstalowane anteny oraz reklamy nie spełniają warunków określonych w § 11 wezwą właścicieli do usunięcia nieprawidłowości w trybie § 12.
§ 14
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta.
§ 15
Tracą moc uchwały nr III/14/98 Rady Miasta w Lubaniu z dnia 8 grudnia 1998 r. w sprawie umieszczania reklam, tablic informacyjnych, plansz, anten radiowych lub telewizyjnych na obiektach lub terenach będących własnością komunalną miasta Lubania oraz związanych z tym opłat oraz nr VIII/52/99 z dnia 20 kwietnia 1999 r. w sprawie zmiany uchwały nr III/14/98 z dnia 8 grudnia
1998 r.§ 16
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od jej opublikowania w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.
§ 17
Uchwała podlega podaniu do publicznej wiadomości przez telewizję lokalną.
PRZEWODNICZĄCY RADY |
MARIAN KWOLIK |