1774 UCHWAŁA RADY MIEJSKIEJ W TWARDOGÓRZE z dnia 29 kwietnia 2003 r. w sprawie zwolnień w podatku od nieruhcomości Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 8, art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity z 2001 r. Dz. U. Nr 142, poz. 1591 ze zmianami) oraz art. 7 ust. 3 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (tekst jednolity z 2002 r. Dz. U. Nr 9, poz. 84 ze zmianami) Rada Miejska w Twardogórze uchwala, co następuje: |
§ 1
Określa się wysokość zwolnień w podatku od nieruchomości związanych z działalnością gospodarczą, inną niż rolna lub leśna.
§ 2
1. Zwalnia się z podatku od nieruchomości na zasadach określonych niniejszą uchwałą tych podatników, którzy wykonali inwestycję w zakresie zwiększenia powierzchni produkcyjnej i utrzymali bądź powiększyli zatrudnienie, lub nowo zarejestrowane podmioty rozpoczynające działalność gospodarczą i nieprowadzące tej działal
ności w okresie ostatnich 3 lat przed dniem nabycia prawa do obiektów związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej na terenie miasta i gminy Twardogóra.2. Pod pojęciem “wykonali inwestycję w zakresie powiększenia powierzchni produkcyjnej” rozumie się:
– budowę nowych obiektów,
– kupno obiektów,
– zmiana sposobu użytkowania obiektów już istniejących.
3.1. Zwalnia się z podatku od nieruchomości powierzchnię nieruchomości właścicieli prawnych obiektów, z wyjątkiem wyodrębnionych lokali użytkowych będących własnością gminy, którzy wynajmą lub wydzierżawią swoje obiekty podmiotowi prowadzącemu działalność gospodarczą gwarantującemu zatrudnienie docelowo 70 osób na przestrzeni jednego roku, na podstawie umowy o pracę zawartej z podmiotem wynajmującym lub
wydzierżawiającym przedmiotową powierzchnię z terenu miasta i gminy Twardogóra.3.2. Zwolnienie określone w § 2 pkt 3.1. uchwały może być udzielone od momentu rozpoczęcia działalności gospodarczej, innej niż rolna lub leśna, na okres 5 lat, pod warunkiem że w okresie zwolnienia wystąpi zatrudnienie co najmniej 70 osób w pierwszym roku prowadzenia działalności gospodarczej i utrzymanie tego zatrudnienia w następnych latach zwolnienia.
3.3. Warunkiem korzystania ze zwolnienia określonego w § 2 pkt 3.1. przez właścicieli prawnych obiektów, z wyjątkiem wyodrębnionych lokali użytkowych będących własnością gminy, jest utrzymanie przez podmiot wynajmujący lub wydzierżawiający zatrudnienia na poziomie ilości pracowników zatrudnionych w 12 miesiącu pierwszego roku i
nie mniej niż 70 osób, w którym nastąpiło zwolnienie.4. Zwolnieniem są objęte inwestycje wykonane i oddane do użytkowania zgodnie z przepisami prawa budowlanego oraz zgłoszone do opodatkowania w roku poprzedzającym złożenie wniosku o zwolnienie.
5. Zwolni
enia dotyczące nowo powstałych podmiotów rozpoczynających działalność gospodarczą nie dotyczą podmiotów powstałych na skutek połączenia, podziału lub zmiany nazwy podmiotów dotychczas prowadzących działalność gospodarczą.6. Ze zwolnień wynikających z niniejszej uchwały, podatnik prowadzący działalność gospodarczą, inną niż rolna lub leśna, może skorzystać tylko jeden raz, w stosunku do tej samej powierzchni.
§ 3
Zwolnienie z podatku od nieruchomości związanej z działalnością inną niż rolna lub leśna wynosi
:1. 100% wymiaru podatku naliczonego od powierzchni powstałej w wyniku wykonanej inwestycji związanej z działalnością gospodarczą wynikającą z sytuacji określonej w § 2,
2. ze względu na każdą dodatkowo zatrudnioną jedną osobę:
a) 2% wymiaru podatku od ni
eruchomości związanej z działalnością gospodarczą dla podatników zatrudniających do 10 osób,b) 0,75% wymiaru podatku od nieruchomości związanej z działalnością gospodarczą dla podatników zatrudniających od 11 do 50 osób,
c) 0,50% wymiaru podatku od nieruc
homości związanej z działalnością gospodarczą dla podatników zatrudniających od 51 do 100 osób,d) 0,25% wymiaru podatku od nieruchomości związanej z działalnością gospodarczą dla podatników zatrudniających od 101 do 300 osób,
e) 0,20% wymiaru podatku od n
ieruchomości związanej z działalnością gospodarczą dla podatników zatrudniających od 301 do 1000 osób,f) 0,10% wymiaru podatku od nieruchomości związanej z działalnością gospodarczą dla podatników zatrudniających powyżej 1000 osób.
§ 4
1. Zwolnienie z tyt
2. Warunkiem korzystania z
e zwolnienia od dodatkowej powierzchni jest utrzymanie zatrudnienia na poziomie ilości pracowników zatrudnionych na dzień złożenia wniosku o udzielenie zwolnienia i składanie kwartalnie organowi podatkowemu kopii miesięcznych deklaracji PIT–4 złożonych do Urzędu Skarbowego i potwierdzających stan zatrudnienia. Termin złożenia deklaracji upływa 25 dnia miesiąca następującego po kwartale, za który składana jest deklaracja.3. Niespełnienie któregokolwiek z wyżej wymienionych warunków skutkuje utratą zwolnienia w podatku począwszy od pierwszego dnia następnego miesiąca po upływie kwartału, za który złożono deklarację.
§ 5
1. Zwolnienie z tytułu powiększenia zatrudnienia przysługuje podatnikowi w przypadku zatrudnienia osób, przez okres minimum 12 miesięcy, a podstawą do określenia wysokości są kopie deklaracji PIT–4 złożone do Urzędu Skarbowego potwierdzające stan zatrudnienia za okres 13 miesięcy poprzedzających datę złożenia wniosku – z wyjątkiem podmiotów rozpoczynających działalność gospodarczą inną niż rol
na lub leśna, określonych w § 2, którzy mogą złożyć stosowny wniosek w 13 miesiącu po spełnieniu warunku określonego w § 2 pkt 3.1.2. Okres korzystania ze zwolnienia określonego w § 5 pkt 1 uchwały wynosi 3 lata, licząc od dnia wydania decyzji zwalniającej
z podatku.3. Podatnik korzystający ze zwolnienia określonego w § 5 pkt 1 uchwały zobowiązany jest do utrzymania zatrudnienia na poziomie nie niższym niż w 13 miesiącu poprzedzającym datę złożenia wniosku i potwierdzoną kwartalnie miesięcznymi deklaracjami PIT–4 złożony do Urzędu Skarbowego. Termin złożenia deklaracji upływa 25 dnia miesiąca następującego po kwartale, za który składana jest deklaracja.
4. Niespełnienie obowiązku składania kwartalnych deklaracji o stanie zatrudnienia, o którym mowa w § 5 pkt 3 uchwały lub zmniejszenie stanu zatrudnienia poniżej stanu określonego w § 5 pkt 1 uchwały, w trakcie kwartału danego roku podatkowego skutkuje utratą zwolnienia w podatku począwszy od pierwszego dnia następnego miesiąca po upływie kwartału, za który złożono deklarację.
§ 6
O zwolnieniu decyduje organ podatkowy na wniosek podatnika. We wniosku należy udokumentować zakres i rodzaj inwestycji, oraz przedstawić dokumenty potwierdzające poziom zatrudnienia. Wnioski do korzystania ze zwolnienia w danym roku kalendarzowym winny być składane nie później niż do 15 stycznia tego roku.
§ 7
Podatnik, który utracił zwolnienie w związku z niespełnieniem któregokolwiek z warunków wymienionych w § 4 i § 5 uchwały nie może ponownie ubiegać się o przedmiotowe zwolnienie.
§ 8
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy Twardogóra.
§ 9
1. Uchwała nr XXX/280/2000 Rady Miejskiej w Twardogórze z dnia 20 grudnia 2000 r. w sprawie zwolnień od podatku od nieruchomości traci moc z dniem wejścia w życie niniejszej uchwały.
2. Zwolnienia udzielone na podstawie uchwały nr XXX/260/2000 Rady Miejskiej w Twardogórze z dnia 20 grudnia 2000 r. w sprawie zwolnień od podatku od nieruchomości obowiązują w okresie uzyskanego zwolnienia wynikającego z decyzji zwalniającej z podatku.
§ 10
1. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.
2. Uchwała obowiązuje do dnia 30 marca 2005 roku, przy czym prawa wynikające z niniejszej uchwały nabyte przez podatników na okres dłuższy niż do 30 marca 2005 r. nie ulegają zawieszeniu lecz obowiązują w okresie wynikającym z decyzji podatkowych zwalniających z podatku.
PRZEWODNICZĄCY |
RADY MIEJSKIEJ |
ANDRZEJ ZARÓWNY |