1755

UCHWAŁA RADY MIEJSKIEJ W POLKOWICACH

z dnia 30 maja 2003 r.

w sprawie zmiany Statutu Gminy Polkowice

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591; z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984 i Nr 214, poz. 1806) uchwala się, co następuje:

§ 1

W załączniku do uchwały nr VI/27/03 z dnia 27 marca 2003 r. w sprawie Statutu Gminy Polkowice wprowadza się następujące zmiany:

1) po § 13 wprowadza się § 131 i § 132 w brzmieniu:

Ҥ 131

1. Głosowanie jawne przeprowadza Przewodniczący Rady lub jego zastępca przy pomocy sekretarza obrad.

2. Głosowanie imienne oraz tajne przeprowadza, wybrana z grona Rady, trzyosobowa Komisja Skrutacyjna, która ze swego składu wybiera przewodniczącego.

§ 132

1. Przewodniczący Rady przed poddaniem wniosku pod głosowanie precyzuje i ogłasza zebranym proponowaną treść wniosku w taki sposób, aby jego redakcja była przejrzysta i nie budziła wątpliwości, co do intencji wnioskodawcy.

2. Jeżeli w jednej sprawie zostało zgłoszonych kilka wniosków, w pierwszej kolejności pod głosowanie poddaje się wniosek, którego przyjęcie wyklucza potrzebę głosowania nad pozostałymi.

3. W przypadku przyjmowania projektów uchwał za wnioski najdalej idące według kolejności uważa się:

1) odrzucenie projektu w całości, jeżeli taki wniosek został zaproponowany przez Burmistrza lub komisję,

2) odesłanie projektu do komisji,

3) głosowanie poprawek zgłoszonych przez Burmistrza, komisję, radnego oraz zaproponowanych na posiedzeniu, przy czym w pierwszej kolejności należy głosować poprawki najdalej idące, to jest takie, których przyjęcie lub odrzucenie rozstrzyga o innych poprawkach. W razie przegłosowania poprawek wykluczających inne poprawki, nie przeprowadza się głosowania nad pozostałymi.

4. W innych przypadkach głosowanie przeprowadza się nad każdym wnioskiem oddzielnie według kolejności zgłoszenia.”,

2) po rozdziale II wprowadza się rozdział II1 w brzmieniu:

“ROZDZIAŁ II1

Interpelacje i wnioski

§ 133

Interpelacje i wnioski radny składa na sesji w punkcie "interpelacje i wnioski”.

§ 134

1. Interpelacje dotyczą spraw z zakresu kompetencji Gminy i kierowane są do Burmistrza.

2. Interpelacja powinna zawierać krótkie przedstawienie stanu faktycznego oraz wynikające zeń pytania, postulaty.

3. Interpelacje składa się na sesji w formie pisemnej na ręce Przewodniczącego, który niezwłocznie przekazuje interpelację Burmistrzowi.

4. Odpowiedź na interpelację udzielana jest na sesji przez Burmistrza lub osobę przez niego wskazaną albo w formie pisemnej po sesji w terminach określonych w art. 35 i 36 Kodeksu postępowania administracyjnego.

§ 135

1. Wnioski powinny dotyczyć aktualnych spraw wspólnoty gminnej.

2. Wnioski składane są ustnie w trakcie sesji Rady oraz (i) pisemnie Przewodniczącemu Rady w trakcie sesji.

3. Wniosek powinien określać stan faktyczny oraz postulowany, a także sposób realizacji.

4. Odpowiedzi na wnioski udziela Burmistrz lub osoba przez niego wskazana.

5. Jeśli bezpośrednia odpowiedź na wniosek nie jest możliwa, pytany udziela odpowiedzi pisemnej w terminach wskazanych w § 135 ust. 4.

§ 136

Radny ma prawo zgłaszać w trakcie sesji również wnioski formalne, których przedmiotem może być w szczególności:

1) przerwanie, odroczenie lub zamknięcie obrad,

2) zakończenie dyskusji i przejście do porządku obrad,

3) odesłanie wniosku bądź projektu uchwały do komisji Rady,

4) zmiana porządku obrad,

5) sprawdzenia kworum,

6) reasumpcja głosowania.

§ 137

Interpelacje i wnioski Przewodniczący Rady przekazuje niezwłoczne Burmistrzowi za pośrednictwem Biura Rady Miejskiej.”,

3) po § 22 wprowadza się rozdział IV1 w brzmieniu:

“ROZDZIAŁ IV1

Inne Komisje Rady

§ 221

1. W skład komisji wchodzi do 6 radnych, w tym przewodniczący komisji.

2. Przewodniczącego i członków komisji powołuje i odwołuje Rada w drodze uchwały.

3. Zastępcę przewodniczącego komisji oraz sekretarza, komisja wybiera ze swojego grona.

4. Radny winien być członkiem co najmniej jednej i nie więcej niż 3 komisji.

§ 222

1. Uchwały komisji podejmowane są zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy jej składu.

2. Uchwały komisja przekazuje Burmistrzowi w ciągu 5 dni od daty ich podjęcia.

3. W przypadku przekazania przez Radę lub Burmistrza zagadnienia do opracowania lub zaopiniowania przez odpowiednią komisję, winna ona zająć stanowisko w terminie wskazanym przez organ gminy.

4. W przypadku braku możliwości zwołania posiedzenia komisji w wyznaczonym terminie Przewodniczący komisji wyznacza najbliższy możliwy termin posiedzenia komisji, informując o tym organ gminy występujący o opinię.”.

§ 2

Traci moc uchwała nr VI/28/03 Rady Miejskiej w Polkowicach z dnia 27 marca 2003 r. w sprawie regulaminu pracy Rady Miejskiej w Polkowicach.

§ 3

Uchwała wchodzi w życie 14 dni od dnia ogłoszenia w  Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.

PRZEWODNICZĄCY RADY

IRENEUSZ TRACZYK