1755 UCHWAŁA RADY MIEJSKIEJ W POLKOWICACH z dnia 30 maja 2003 r. w sprawie zmiany Statutu Gminy Polkowice Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 8 marca 199 0 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591; z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984 i Nr 214, poz. 1806) uchwala się, co następuje: |
§ 1
W załączniku do uchwały nr VI/27/03 z dnia 27 marca 2003 r. w sprawie Statutu Gminy Polkowice wprowadza się następujące zmiany:
1) po § 13 wprowadza się § 13
Ҥ 131
1. Głosowanie jawne przeprowadza Przewodniczący Rady lub jego zastępca przy pomocy sekretarza obrad.
2. Głosowanie imienne oraz tajne przeprowadza, wybrana z grona Rady, trzyosobowa Komisja Skrutacyjna, która ze swego składu wybiera przewodniczącego.
§ 132
1. Przewodniczący Rady przed poddaniem wniosku pod głosowanie precyzuje i ogłasza zebranym proponowaną treść wniosku w taki sposób, aby jego redakcja była przejrzysta i nie budziła wątpliwości, co do intencji wnioskodawcy.
2. Jeżeli w jednej sprawie zostało zgłoszonych kilka wniosków, w pierwszej kolejności pod głosowanie poddaje się wniosek, którego przyjęcie wyklucza potrzebę głosowania nad pozostałymi.
3. W przypadku przyjmowania projektów uchwał za wnioski najdalej idące według kolejności uważa się:
1) odrzucenie projektu w całości, jeżeli taki wniosek został zaproponowany przez Burmistrza lub komisję,
2) odesłanie projektu do komisji,
3) głosowanie poprawek zgłoszonych przez Burmistrza, komisję, radnego oraz zaproponowanych na posiedzeniu, przy czym w pierwszej kolejności należy głosować poprawki najdalej idące, to jest takie, których przyjęcie lub odrzucenie rozstrzyga o innych poprawkach. W
razie przegłosowania poprawek wykluczających inne poprawki, nie przeprowadza się głosowania nad pozostałymi.4. W innych przypadkach głosowanie przeprowadza się nad każdym wnioskiem oddzielnie według kolejności zgłoszenia.”,
2) po rozdziale II wprowadza si
ę rozdział II1 w brzmieniu:“ROZDZIAŁ II
1Interpelacje i wnioski
§ 133
Interpelacje i wnioski radny składa na sesji w punkcie "interpelacje i wnioski”.
§ 134
1. Interpelacje dotyczą spraw z zakresu kompetencji Gminy i kierowane są do Burmistrza.
2.
Interpelacja powinna zawierać krótkie przedstawienie stanu faktycznego oraz wynikające zeń pytania, postulaty.3. Interpelacje składa się na sesji w formie pisemnej na ręce Przewodniczącego, który niezwłocznie przekazuje interpelację Burmistrzowi.
4. Odpow
iedź na interpelację udzielana jest na sesji przez Burmistrza lub osobę przez niego wskazaną albo w formie pisemnej po sesji w terminach określonych w art. 35 i 36 Kodeksu postępowania administracyjnego.§ 135
1. Wnioski powinny dotyczyć aktualnych spraw w
spólnoty gminnej.2. Wnioski składane są ustnie w trakcie sesji Rady oraz (i) pisemnie Przewodniczącemu Rady w trakcie sesji.
3. Wniosek powinien określać stan faktyczny oraz postulowany, a także sposób realizacji.
4. Odpowiedzi na wnioski udziela Burmistrz lub osoba przez niego wskazana.
5. Jeśli bezpośrednia odpowiedź na wniosek nie jest możliwa, pytany udziela odpowiedzi pisemnej w terminach wskazanych w § 13
5 ust. 4.§ 136
Radny ma prawo zgłaszać w trakcie sesji również wnioski formalne, których przedmiotem może być w szczególności:
1) przerwanie, odroczenie lub zamknięcie obrad,
2) zakończenie dyskusji i przejście do porządku obrad,
3) odesłanie wniosku bądź projektu uchwały do komisji Rady,
4) zmiana porządku obrad,
5) sprawdzenia kworum,
6) reasumpc
ja głosowania.§ 137
Interpelacje i wnioski Przewodniczący Rady przekazuje niezwłoczne Burmistrzowi za pośrednictwem Biura Rady Miejskiej.”,
3) po § 22 wprowadza się rozdział IV
1 w brzmieniu:“ROZDZIAŁ IV
1Inne Komisje Rady
§ 221
1. W skład komisji wchodzi do 6 radnych, w tym przewodniczący komisji.
2. Przewodniczącego i członków komisji powołuje i odwołuje Rada w drodze uchwały.
3. Zastępcę przewodniczącego komisji oraz sekretarza, komisja wybiera ze swojego grona.
4. Radny winien być członkiem co najmniej jednej i nie więcej niż 3 komisji.
§ 222
1. Uchwały komisji podejmowane są zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy jej składu.
2. Uchwały komisja przekazuje Burmistrzowi w ciągu 5 dni od daty ich podjęcia.
3. W przypadku
przekazania przez Radę lub Burmistrza zagadnienia do opracowania lub zaopiniowania przez odpowiednią komisję, winna ona zająć stanowisko w terminie wskazanym przez organ gminy.4. W przypadku braku możliwości zwołania posiedzenia komisji w wyznaczonym terminie Przewodniczący komisji wyznacza najbliższy możliwy termin posiedzenia komisji, informując o tym organ gminy występujący o opinię.”.
§ 2
Traci moc uchwała nr VI/28/03 Rady Miejskiej w Polkowicach z dnia 27 marca 2003 r. w sprawie regulaminu pracy Rad
y Miejskiej w Polkowicach.§ 3
Uchwała wchodzi w życie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.
PRZEWODNICZĄCY RADY |
IRENEUSZ TRACZYK |