R o z d z i a ł IX

Zasady dostępu i korzystania przez obywateli

z dokumentów Rady, Komisji i Burmistrza

§ 131

Protokoły z posiedzeń Rady i Komisji podlegają udostępnieniu po ich formalnym przyjęciu – zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz Statutem.

§ 132

1. Dokumenty z zakresu działania Rady i Komisji udostępnia się w Biurze Obsługi Samorządu, w dniach pracy Urzędu, w godzinach przyjmowania interesantów.

2. Dokumenty z zakresu działania Burmistrza oraz Urzędu udostępniane są we właściwych merytorycznie komórkach organizacyjnych Urzędu, w dniach i godzinach przyjmowania interesantów.

3. Ponadto dokumenty, o jakich mowa w ust. 1 i 2, są również dostępne w wewnętrznej sieci informatycznej Urzędu Miejskiego oraz powszechnie dostępnych zbiorach danych.

§ 133

Realizacja uprawnień określonych w § 131 i 132 może się odbywać wyłącznie w Urzędzie Miejskim i w asyście pracownika Urzędu.

§ 134

Uprawnienia określone w § 131 i 132 nie znajdują zastosowania:

1) w przypadku wyłączenia jawności – na podstawie ustaw;

2) gdy informacje publiczne stanowią prawem chronione tajemnice;

3) w odniesieniu do spraw indywidualnych z zakresu administracji publicznej, o ile ustawa nie stanowi inaczej niż art. 73 Kodeksu postępowania administracyjnego;

4) w odniesieniu do dokumentów Urzędu i miejskich jednostek organizacyjnych, objętych tajemnicą służbową, opatrzonych klauzulą “poufne” i “zastrzeżone” oraz dokumentów zgromadzonych w związku z prowadzonym postępowaniem administracyjnym w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej;

5) w odniesieniu do dokumentów objętych ochroną na podstawie ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. Nr 133, poz. 883 ze zmianami);

6) w odniesieniu do informacji wyłączonych z udostępnienia na podstawie ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. Nr 112, poz. 1198).