1735

UCHWAŁA RADY MIEJSKIEJ GMINY MIRSK

z dnia 30 maja 2003 r.

w sprawie nadania regulaminu organizacyjnego Straży Miejskiej w Mirsku

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15, art. 40 ust. 1 i art. 42 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 8 ust. 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o strażach gminnych (Dz. U. Nr 123, poz. 779 z późn. zm.) Rada Miejska Gminy Mirsk uchwala, co następuje:

§ 1

Nadaje się regulamin organizacyjny Straży Miejskiej w Mirsku, który stanowi załącznik do uchwały.

§ 2

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy.

§ 3

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.

PRZEWODNICZĄCA

RADY MIEJSKIEJ GMINY

MAŁGORZATA KRASICKA

Załącznik do uchwały Rady Miejskiej Gminy Mirsk z dnia 30 maja 2003 r. (poz. 1735) 

REGULAMIN STRAŻY MIEJSKIEJ W MIRSKU

§ 1

Regulamin Straży Miejskiej w Mirsku, zwany dalej “regulaminem”, określa zasady funkcjonowania Straży Miejskiej w Mirsku, zwany dalej “strażą”.

§ 2

Straż jest jednostką organizacyjną Urzędu Miasta i Gminy w Mirsku utworzoną uchwałą Rady Miejskiej Gminy Mirsk nr XXII/87/92 z dnia 9 marca 1992 r.

§ 3

Terenem działania straży miejskiej jest miasto i gmina Mirsk.

§ 4

Straż używa podłużnej pieczęci o treści:

Straż Miejska

Plac Wolności 39

59-630 Mirsk

§ 5

Straż jest umundurowaną formacją utworzoną w celu ochrony porządku publicznego na terenie gminy Mirsk działającej na podstawie:

1. Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o strażach gminnych (Dz. U. z 1997 r. Nr 123, poz. 779).

2. Postanowień niniejszego regulaminu.

§ 6

Realizując zadania straż działa samodzielnie bądź wspólnie z innymi organami powołanymi do ochrony porządku publicznego, a w szczególności z Policją.

§ 7

1. Do zadań i kompetencji Komendanta Straży Miejskiej należy w szczególności:

– planowanie i organizowanie działalności straży,

– nadzorowanie i kontrola realizacji zadań straży,

– organizowanie współpracy z innymi organami odpowiedzialnymi za porządek publiczny,

– dbałość o ład i porządek na terenie gminy i miasta.

2. Szczegółowy zakres działań Komendanta Straży i Strażnika Miejskiego określa Burmistrz Miasta i Gminy Mirsk.

3. Komendant Straży jest odpowiedzialny za właściwe funkcjonowanie i wyniki działań straży.

§ 8

W strukturze Komendy wyodrębnia się stanowiska:

– Komendanta Straży Miejskiej – dystynkcje na pagonach: dwie belki i dwie gwiazdki, na czapce: orzełek z koroną, otok w szachownicę zółto- -granatowy, podwójny pasek na daszku,

– Inspektor Straży Miejskiej – dystynkcje na pagonach: dwie “vałki” (dwie złamane belki), na czapce: orzełek z koroną, otok w szachownicę zółto- -granatową.

§ 9

Strażnik używa:

1) umundurowania zgodnego z obowiązującymi przepisami,

2) legitymacji służbowej,

3) znaku identyfikacyjnego oraz emblematu miasta Mirsk.

§ 10

Ustala się następujące sorty mundurowe:

– wiatrówka męska w kolorze ciemnogranatowym,

spodnie męskie w kolorze ciemnogranatowym z lamówką koloru żółtego o kroju prostym,

– koszule w kolorze błękitnym z długim rękawem,

– koszule w kolorze białym z krótkim rękawem,

– bezrękawnik w kolorze ciemnogranatowym,

– sweter w kolorze ciemnogranatowym typu półgolf,

– czapka służbowa okrągła w kolorze ciemnogranatowym, z daszkiem i paskiem skórzanym czarnym,

– czapka zimowa z daszkiem i nausznikami w kolorze ciemnogranatowym ocieplana,

– czapka letnia typu sportowego w kolorze ciemnogranatowym,

– kurtka 3/4 w kolorze ciemnogranatowym,

– kurtka uniwersalna krótka w kolorze ciemnogranatowym z podpinką.

§ 11

Poszczególne ubiory nosi się według ustalonych zestawów umundurowania w zależności od pory roku. Rozróżnia się okres letni – od 1 maja do 30 września i okres zimowy – od 1 listopada do 31 marca. W pozostałych okresach przejściowych w zależności od warunków atmosferycznych.

§ 12

Status prawny pracowników straży określa ustawa o strażach gminnych oraz ustawa o pracownikach samorządowych.

§ 13

Dokonywanie zmian w regulaminie odbywa się w trybie ustalonym dla uchwalenia.