1727

UCHWAŁA RADY MIEJSKIEJ GMINY LUBOMIERZ

z dnia 28 stycznia 2003 r.

w sprawie budżetu Gminy Lubomierz na 2003 r.

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, 9 lit. d, e, i i pkt 10 i art. 51 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. Nr 142, poz. 1591 z 2001 r.) oraz art. 109, 124 i 128 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 155, poz. 1014 z późniejszymi zmianami) Rada Miejska Gminy Lubomierz uchwala:

§ 1

1. Ustala się dochody budżetu w wysokości –

7 406 238,

z tego:

 

– wpływy z podatków i opłat –

1 682 008,

– subwencje ogólne z budżetu państwa –

4 570 932,

z tego:

 

• część podstawowa –

1 315 728,

• część oświatowa –

2 823 676,

• część rekompensująca dochody utracone w związku z częściową likwidacją podatku od środków transportowych –

231 528,

• część rekompensująca subwencji ogólnej za utracone dochody z tytułu ulg i zwolnień ustawowych w podatku rolnym i leśnym –

200 000,

– dochody z majątku gminy –

86 400,

– wpływy za zezwolenia na sprzedaż alkoholu –

87 000,

– dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych gminie ustawami oraz porozumień –

933 848,

– pozostałe dochody –

46 050.

Podział dochodów w pełnej szczegółowości klasyfikacji budżetowej zawiera załącznik nr 1.

 

2. Ustala się wydatki budżetu Gminy w wysokości –

8 408 230,

z tego:

 

a) wydatki bieżące –

7 523 230,

z tego:

 

– wynagrodzenia i pochodne wynagrodzeń –

4 050 680,

– dotacje podmiotowe dla instytucji kultury –

269 292,

– dotacje przedmiotowe dla zakładu budżetowego –

174 000,

– dotacja przedmiotowa dla gospodarstwa pomocniczego przy Szkole Podstawowej –

7 000,

– wydatki na obsługę długu –

33 000,

– wydatki z tytułu poręczeń udzielonych przez gminę –

70 000,

– wydatki na realizację zadań określonych w programie rozwiązywania problemów alkoholowych –

87 000,

– dotacje na zadania w zakresie kultury fizycznej i sportu –

50 000,

– dotacje dla jednostek niebędących jednostkami organizacyjnymi gminy –

2 500,

– pozostałe wydatki –

2 779 758,

b) wydatki majątkowe –

885 000,

z tego:

 

– finansowanie inwestycji

885 000.

Podział wydatków budżetowych w pełnej szczegółowości klasyfikacji budżetowej zawiera załącznik nr 2.

Podział wydatków budżetowych w działach i rozdziałach klasyfikacji budżetowej z wyodrębnieniem wydatków bieżących, wynagrodzeń i pochodnych od wynagrodzeń oraz inwestycyjnych zawiera załącznik nr 3.

Dochody i wydatki budżetu w układzie działów i rozdziałów klasyfikacji budżetowej zawiera załącznik nr 4.

§ 2

  1. Ustala się deficyt budżetowy w wysokości 1 001 992,– zł, źródłem finansowania wydatków do kwoty 1 144 607,– będą przychody z kredytów zaciągniętych w bankach krajowych na następujące cele:

a) sfinansowanie inwestycji do kwoty

885 000,– zł,

b) remont dachu na budynku Przedszkola Miejskiego w Lubomierzu do kwoty

30 000,– zł,

  1. remont garażu autobusowego do kwoty

– oraz wydatki bieżące na oświatę i wychowanie niemające pokrycia w dochodach w subwencji oświatowej oraz dochodach własnych gminy do kwoty

20 000

209 607,– zł.

2. Gmina dokona spłaty rat kredytów zaciągniętych w Banku Spółdzielczym w Lwówku Śląskim w wysokości

142 615,– zł.

3. Planowana kwota długu na 31 grudnia 2003 roku wynosi, którego prognozę zawiera załącznik nr 5.

1 229 837,–,

§ 3

Środki na dodatki motywacyjne określa się w wysokości 1% wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli.

§ 4

1. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych gminie ustawami oraz porozumień w wysokości 933 848,– na 2003 r. zostały zawarte w załączniku nr 6.

2. Plan wydatków na oświatę i wychowanie oraz edukacyjną opiekę wychowawczą w podziale na jednostki oświatowe zawiera załącznik nr 7.

§ 5

1. Ustala się dotacje przedmiotowe dla Zakładu Budżetowego Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Lubomierzu w wysokości 174 000,

z tego:

– eksploatacja komunalnych lokali mieszkalnych – 133 000,

– kosztów oczyszczania ścieków – 41 000.

2. Ustala się dotację przedmiotową dla gospodarstwa pomocniczego przy Szkole Podstawowej w Lubomierzu w wysokości – 7 000.

Wykaz dotacji przedmiotowych zawiera załącznik nr 8.

3. Plan przychodów i kosztów Zakładu Budżetowego Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Lubomierzu ustala się w następujących kwotach:

a) Przychody – 1 434 230,

w tym dotacje z budżetu Gminy – 174 000.

b) Koszty – 1 434 230.

w tym wynagrodzenia i pochodne wynagrodzeń – 755 000.

Podział kwot wymienionych w punkcie a i b zawiera załącznik nr 9.

§ 6

1. Plan przychodów i wydatków środków specjalnych ustala się w następujących wysokościach:

a) Przychody – 95 200,

b) Wydatki – 95 200.

Szczegółowy podział kwot zawiera załącznik nr 10.

2. Ustala się plan przychodów i kosztów gospodarstwa pomocniczego przy Szkole Podstawowej w Lubomierzu w sposób następujący:

a) Przychody – 27 000,

b) Koszty – 27 000,

w tym wynagrodzenia i pochodne wynagrodzeń – 11 049,–.

Szczegółowy podział kwot zawiera załącznik nr 11.

3. Ustala się plan przychodów i kosztów Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska w sposób następujący:

a) Przychody – 4 000,

b) Koszty – 6 500.

Szczegółowy plan finansowy zawiera załącznik nr 12.

§ 7

1. Ustala się plan wydatków zadań inwestycyjnych w wysokości 885 000,

w tym:

– dotacja na zakupy inwestycyjne dla Zakładu Budżetowego Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w wysokości 40 000,

– dotacja na zadania inwestycyjne dla podmiotów niebędących jednostkami organizacyjnymi Gminy w wysokości 150 000.

Szczegółowy podział wydatków inwestycyjnych zawierają załączniki o numerach 13, 14 i 15.

§ 8

1. Szczegółowy wykaz dotacja w kwocie 50 000,– na zadania w zakresie kultury fizycznej i sportu zawiera załącznik nr 16.

2. Szczegółowy wykaz dotacji w wysokości 2 500,– dla jednostek niebędących jednostkami organizacyjnymi gminy zawiera załącznik nr 17.

§ 9

Ustala się rezerwę budżetową w wysokości 40 200,–

z tego:

rezerwa ogólna na wydatki nieprzewidziane 40 200,–.

§ 10

Upoważnia się Burmistrza Gminy i Miasta do:

1. Zaciągania kredytów krótkoterminowych w przypadku nierytmicznej realizacji dochodów budżetowych do kwoty 180 000 zł w wybranych przez siebie bankach, które winne zostać spłacone do 31 grudnia roku budżetowego.

2. Zaciągania zobowiązań w wysokości 200 000 zł w zakresie inwestycji i remontów ponad kwoty określone w budżecie.

3. Udzielania poręczeń w maksymalnej wysokości 70 000 zł w roku budżetowym.

4. Dokonywania zmian w planie wydatków z wyjątkiem:

– wydatków między działami klasyfikacji budżetowej,

– zmian dotyczących wydatków majątkowych,

– dotacji dla jednostek organizacyjnych niebędących jednostkami gminy.

5. Przekazania uprawnień kierownikom jednostek organizacyjnych gminy do dokonywania przeniesień planowanych wydatków między rozdziałami i paragrafami w ramach działu.

§ 11

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Gminy i Miasta Lubomierz.

§ 12

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2003 r. i podlega opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.

Załączniki 1-17

PRZEWODNICZĄCY

RADY MIEJSKIEJ

ZDZISŁAW PUCHALSKI