1707 UCHWAŁA RADY MIEJSKIEJ W KARPACZU z dnia 26 marca 2003 r. w sprawie Statutu Gminy Karpacz Na podstawie art. 169 ust. 4 ustawy z dnia 2 kwietnia 1997 r. – Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. Nr 78, poz. 483) i art. 3 ust. 1 ustawy z dnia 8 m arca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 ze zmianami) Rada Miejska w Karpaczu uchwala, co następuje: |
§ 1
Uchwala się Statut Gminy Karpacz w brzmieniu określonym w załączniku do niniejszej uchwały.
§ 2
Z dniem wejścia w życie niniejszej uchwały, tracą moc następujące uchwały:
– uchwała nr III/5/98 Rady Miejskiej w Karpaczu z dnia 23 listopada 1998 r. w sprawie uchwalenia Statutu Gminy,
– uchwała nr VI/20/99 Rady Miejskiej w Karpaczu z dnia 20 stycznia 1999 r. w sprawie zmi
– uchwała nr XIX/114/99 Rady Miejskiej w Karpaczu z dnia 28 grudnia 1999 r. w sprawie wprowadzenia zmian w uchwale nr III/5/98 Rady Miejskiej w Karpaczu z dnia 23 listopada 1998 r. w sprawie uchwalenia Statutu Gminy,
– uchwała nr XL/292/01 Rady Miejskiej w Karpaczu z dnia 24 sierpnia 2001 r. w sprawie wprowadzenia zmian do uchwały nr III/5/98 Rady Miejskiej w Karpaczu z dnia 23 listopada 1998 r. w sprawie uchwalenia Statutu Gminy.
§ 3
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.
PRZEWODNICZĄCY |
RADY MIEJSKIEJ |
VIOLETA DERECZENIK |
Załącznik do uchwały Rady Miejskiej w Karpaczu z dnia 26 marca 2003 r. (poz. 1707)
STATUT GMINY KARPACZ
R o z d z i a ł I
Postanowienia ogólne
§ 1
Statut określa:
1) ustrój Gminy Karpacz,
2) organizację wewnętrzną oraz tryb pracy Rady Miejskiej w Karpaczu, komisji Rady Miejskiej w Karpaczu,
3) tryb pracy Burmistrza Miasta Karpacza,
4) zasady tworzenia klubów radnych Rady Miejskiej w Karpaczu,
5) zasady dostępu obywateli do dokumentów Rady, jej komisji i Burmistrza Miasta Karpacza oraz korzystania z nich.
§ 2
Ilekroć w niniejszym Statucie jest mowa o:
1. Gminie – należy przez to rozumieć Gminę Karpacz,
2. Radzie – należy przez to rozumieć Radę Miejska w Karpaczu,
3. Komisji – należy przez to rozumieć komisje Rady Miejskiej w Karpaczu,
4. Komisji Rewizyjnej – należy przez to rozumieć Komisję Rewizyjną Rady Miejskiej w Karpaczu,
5. Burmistrzu – należy przez to rozumieć Burmist
6. Statucie – należy przez to rozumieć Statut Gminy Karpacz.
R o z d z i a ł III
Organizacja wewnętrzna Rady
R o z d z i a ł IV
Tryb pracy Rady
R o z d z i a ł V
Zasady i tryb działania Komisji Rewizyjnej
R o z d z i a ł VI
Zasady działania klubów radnych
R o z d z i a ł VII
Tryb pracy Burmistrza
§ 110
Burmistrz wykonuje:
1) uchwały Rady,
2) jemu przypisane zadania i kompetencje,
3) zadania powierzone, o ile ich wyko
nywanie – na mocy przepisów obowiązującego prawa – należy do niego,4) inne zadania określone ustawami i niniejszym Statutem.
§ 111
Burmistrz uczestniczy w sesjach Rady.
§ 112
Komisje Rady mogą żądać przybycia Burmistrza na ich posiedzenie.
§ 113
Zastępca Burmistrza przejmuje wykonywanie zadań i kompetencji określonych w § 110 w przypadku uzyskania upoważnienia od Burmistrza.
R o z d z i a ł VIII
Zasady dostępu i korzystania przez obywateli
z dokumentów Rady, Komisji i Burmistrza
§ 114
Obywatelom udostępnia się dokumenty określone w ustawach, na zasadach ustalonych w ustawie z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
§ 115
Protokoły z posiedzeń Rady i Komisji oraz innych kolegialnych gremiów Gminy podlegają udostępnieniu po ich formalnym przyjęciu – zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz Statutem.
§ 116
1. Dokumenty z zakresu działania Rady i Komisji udostępnia się w Biurze Rady, w dniach pracy Urzędu Gminy, w godzinach przyjmowania interesantów.
2. Dokumenty z zakresu działania Burmistrza oraz Urzędu udostępniane są w Referatach właściwych merytorycznie, w dniach i godzinach przyjmowania interesantów.
3. Ponadto dokumenty, o jakich mowa w ust. 1 i 2, są również dostępne w wewnętrznej sieci informatycznej Urzędu Gminy oraz powszechnie dostępnych zbiorach danych.
§ 117
Realizacja uprawnień określonych w paragrafach poprzednich może się odbywać wyłącznie w Urzędzie Miasta i w asyście pracownika Urzędu Miasta.
§ 118
Uprawnienia określone w paragrafach poprzednich nie znajdują zastos
owania:1) w przypadku wyłączenia – na podstawie ustaw – jawności,
2) gdy informacje publiczne stanowią prawem chronione tajemnice,
3) w odniesieniu do spraw indywidualnych z zakresu administracji publicznej, o ile ustawa nie stanowi inaczej, niż art. 73 Kodeksu postępowania administracyjnego.
R o z d z i a ł IX
Pracownicy samorządowi
§ 119
W Urzędzie Miejskim na podstawie mianowania zatrudnia się pracowników na następujących stanowiskach:
– Kierownicy referatów (wydziałów) Urzędu Miejskiego.