1707

UCHWAŁA RADY MIEJSKIEJ W KARPACZU

z dnia 26 marca 2003 r.

w sprawie Statutu Gminy Karpacz

Na podstawie art. 169 ust. 4 ustawy z dnia 2 kwietnia 1997 r. – Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. Nr 78, poz. 483) i art. 3 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 ze zmianami) Rada Miejska w Karpaczu uchwala, co następuje:

§ 1

Uchwala się Statut Gminy Karpacz w brzmieniu określonym w załączniku do niniejszej uchwały.

§ 2

Z dniem wejścia w życie niniejszej uchwały, tracą moc następujące uchwały:

– uchwała nr III/5/98 Rady Miejskiej w Karpaczu z dnia 23 listopada 1998 r. w sprawie uchwalenia Statutu Gminy,

– uchwała nr VI/20/99 Rady Miejskiej w Karpaczu z dnia 20 stycznia 1999 r. w sprawie zmian w Statucie Gminy Karpacz,

– uchwała nr XIX/114/99 Rady Miejskiej w Karpaczu z dnia 28 grudnia 1999 r. w sprawie wprowadzenia zmian w uchwale nr III/5/98 Rady Miejskiej w Karpaczu z dnia 23 listopada 1998 r. w sprawie uchwalenia Statutu Gminy,

– uchwała nr XL/292/01 Rady Miejskiej w Karpaczu z dnia 24 sierpnia 2001 r. w sprawie wprowadzenia zmian do uchwały nr III/5/98 Rady Miejskiej w Karpaczu z dnia 23 listopada 1998 r. w sprawie uchwalenia Statutu Gminy.

§ 3

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.

PRZEWODNICZĄCY

RADY MIEJSKIEJ

VIOLETA DERECZENIK

Załącznik do uchwały Rady Miejskiej w Karpaczu z dnia 26 marca 2003 r. (poz. 1707)

STATUT GMINY KARPACZ

R o z d z i a ł I

Postanowienia ogólne

§ 1

Statut określa:

1) ustrój Gminy Karpacz,

2) organizację wewnętrzną oraz tryb pracy Rady Miejskiej w Karpaczu, komisji Rady Miejskiej w Karpaczu,

3) tryb pracy Burmistrza Miasta Karpacza,

4) zasady tworzenia klubów radnych Rady Miejskiej w Karpaczu,

5) zasady dostępu obywateli do dokumentów Rady, jej komisji i Burmistrza Miasta Karpacza oraz korzystania z nich.

§ 2

Ilekroć w niniejszym Statucie jest mowa o:

1. Gminie – należy przez to rozumieć Gminę Karpacz,

2. Radzie – należy przez to rozumieć Radę Miejska w Karpaczu,

3. Komisji – należy przez to rozumieć komisje Rady Miejskiej w Karpaczu,

4. Komisji Rewizyjnej – należy przez to rozumieć Komisję Rewizyjną Rady Miejskiej w Karpaczu,

5. Burmistrzu – należy przez to rozumieć Burmistrza Miasta Karpacz,

6. Statucie – należy przez to rozumieć Statut Gminy Karpacz.

R o z d z i a ł II

Gmina

R o z d z i a ł III

Organizacja wewnętrzna Rady

R o z d z i a ł IV

Tryb pracy Rady

R o z d z i a ł V

Zasady i tryb działania Komisji Rewizyjnej

R o z d z i a ł VI

Zasady działania klubów radnych

R o z d z i a ł VII

Tryb pracy Burmistrza

§ 110

Burmistrz wykonuje:

1) uchwały Rady,

2) jemu przypisane zadania i kompetencje,

3) zadania powierzone, o ile ich wykonywanie – na mocy przepisów obowiązującego prawa – należy do niego,

4) inne zadania określone ustawami i niniejszym Statutem.

§ 111

Burmistrz uczestniczy w sesjach Rady.

§ 112

Komisje Rady mogą żądać przybycia Burmistrza na ich posiedzenie.

§ 113

Zastępca Burmistrza przejmuje wykonywanie zadań i kompetencji określonych w § 110 w przypadku uzyskania upoważnienia od Burmistrza.

R o z d z i a ł VIII

Zasady dostępu i korzystania przez obywateli

z dokumentów Rady, Komisji i Burmistrza

§ 114

Obywatelom udostępnia się dokumenty określone w ustawach, na zasadach ustalonych w ustawie z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.

§ 115

Protokoły z posiedzeń Rady i Komisji oraz innych kolegialnych gremiów Gminy podlegają udostępnieniu po ich formalnym przyjęciu – zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz Statutem.

§ 116

1. Dokumenty z zakresu działania Rady i Komisji udostępnia się w Biurze Rady, w dniach pracy Urzędu Gminy, w godzinach przyjmowania interesantów.

2. Dokumenty z zakresu działania Burmistrza oraz Urzędu udostępniane są w Referatach właściwych merytorycznie, w dniach i godzinach przyjmowania interesantów.

3. Ponadto dokumenty, o jakich mowa w ust. 1 i 2, są również dostępne w wewnętrznej sieci informatycznej Urzędu Gminy oraz powszechnie dostępnych zbiorach danych.

§ 117

Realizacja uprawnień określonych w paragrafach poprzednich może się odbywać wyłącznie w Urzędzie Miasta i w asyście pracownika Urzędu Miasta.

§ 118

Uprawnienia określone w paragrafach poprzednich nie znajdują zastosowania:

1) w przypadku wyłączenia – na podstawie ustaw – jawności,

2) gdy informacje publiczne stanowią prawem chronione tajemnice,

3) w odniesieniu do spraw indywidualnych z zakresu administracji publicznej, o ile ustawa nie stanowi inaczej, niż art. 73 Kodeksu postępowania administracyjnego.

R o z d z i a ł IX

Pracownicy samorządowi

§ 119

W Urzędzie Miejskim na podstawie mianowania zatrudnia się pracowników na następujących stanowiskach:

– Kierownicy referatów (wydziałów) Urzędu Miejskiego.

Załącznik do 1 do Statutu Gminy Karpacz (poz. 1707)

Załącznik do 2 do Statutu Gminy Karpacz (poz. 1707)