1683

UCHWAŁA RADY MIEJSKIEJ MIEROSZOWA

z dnia 26 luty 2003 r.

w sprawie budżetu Gminy Mieroszów na 2003 r.

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. d i pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późniejszymi zmianami), art. 109, art. 110, art. 116, art. 118, art. 124 i art. 128 ust. 2 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2003 r. Nr 15, poz. 148) Rada Miejska Mieroszowa uchwala, co następuje:

§ 1

1. Ustala się dochody budżetu gminy w wysokości

– 11.218.361 zł,

w tym:

 

1) dochody z podatków i opłat

– 3.512.230 zł,

2) udziały w podatkach stanowiących dochody budżetu państwa

– 1.273.713 zł,

3) dochody z majątku gminy

– 884.500 zł,

4) dochody jednostek organizacyjnych gminy

– 103.200 zł,

5) dochody związane z realizacją zadań w drodze umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego

– 41.000 zł,

6) dotacje celowe na zadania z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie

– 1.074.596 zł,

7) subwencja ogólna

– 3.740.600 zł,

z tego:

 

a) część oświatowa

– 3.411.324 zł,

b) część podstawowa

– 21.624 zł,

c) część rekompensująca

– 307.652 zł,

8) środki otrzymane od pozostałych jednostek

– 493.122 zł,

9) dotacje otrzymane z funduszy celowych na inwestycje

– 95.400 zł.

Szczegółowy podział dochodów wg źródeł zawiera załącznik nr 1 do niniejszej uchwały.

 

2. Ustala się wydatki budżetu gminy w wysokości

– 10.833.026 zł,

1) wydatki bieżące w wysokości

– 9.146.630 zł,

w tym:

 

a) wynagrodzenia i pochodne wynagrodzeń

– 4.857.478 zł,

b) dotacja podmiotowa dla instytucji kultury

– 330.000 zł,

c) dotacje celowe na finansowanie zadań zleconych do realizacji przez podmioty niezaliczone do sektora finansów publicznych

– 28.500 zł,

e) wydatki na obsługę długu gminy

– 296.000 zł,

2) wydatki majątkowe w wysokości

– 1.686.396 zł,

w tym:

 

a) wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych

– 1.646.396 zł,

b) wydatki na zakupy inwestycyjne jednostek budżetowych

– 40.000 zł.

Podział wydatków w układzie działów i rozdziałów klasyfikacji budżetowej zawiera załącznik nr 2 do niniejszej uchwały.

§ 2

Podział dotacji celowych dla podmiotów niezaliczonych do sektora finansów publicznych zawiera załącznik nr 3 do niniejszej uchwały.

§ 3

Podział dotacji podmiotowych dla instytucji kultury określa załącznik nr 4 do uchwały.

§ 4

1. Ustala się dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w wysokości – 80.000 zł.

2. Ustala się wydatki na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych w wysokości – 80.000 zł.

§ 5

1. Ustala się rozchody w wysokości 385.335 zł z przeznaczeniem na spłatę kredytów i pożyczki.

2. Spłata przypadających w 2003 r. rat kredytów i pożyczki w kwocie 385.335 zł pokryta zostanie z zaplanowanej nadwyżki dochodów nad wydatkami.

3. Prognoza kwoty długu stanowi załącznik nr 5 do uchwały.

§ 6

1. Ustala się przychody i wydatki zakładów budżetowych i środków specjalnych w następujących kwotach:

1) przychody – 3.288.175 zł,

2) wydatki – 3.299.060 zł.

2. Szczegółowy podział kwot określonych w ust. 1 w układzie klasyfikacji budżetowej oraz ich rodzaje zawiera załącznik nr 6 do uchwały.

§ 7

1. Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska w następujących kwotach:

1) przychody – 61.560 zł,

2) wydatki – 61.560 zł.

2. Szczegółowy podział kwot określonych w ust. 1 zawiera załącznik nr 7 do uchwały.

§ 8

1. Ustala się dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie zgodnie z załącznikiem nr 8 do uchwały.

2. Ustala się dochody, które podlegają przekazaniu do budżetu państwa, związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej zgodnie z załącznikiem nr 9 do uchwały.

§ 9

Wykaz zadań inwestycyjnych planowanych do realizacji w 2003 r. zawiera załącznik nr 10 do uchwały.

§ 10

Ustala się wydatki związane z wieloletnim programem inwestycyjnym określone w załączniku nr 11 do uchwały.

§ 11

Ustala się rezerwę budżetową ogólną na wydatki nieprzewidziane w wysokości 41.110 zł.

§ 12

1. Ustala się maksymalną wysokość pożyczek i kredytów krótkoterminowych zaciąganych przez Burmistrza Gminy na pokrycie występujących w ciągu roku niedoborów budżetu gminy do kwoty 1.000.000 zł.

2. Ustala się wysokość zobowiązań, które może samodzielnie zaciągnąć Burmistrz Gminy, do kwoty 1.200.000 zł.

§ 13

Upoważnia się Burmistrza Gminy do dokonywania zmian w planie wydatków polegających na przenoszeniu wydatków między rozdziałami i paragrafami w ramach tego samego działu.

§ 14

Upoważnia się Burmistrza Gminy do przekazania uprawnień do dokonywania przeniesień planowanych wydatków w ramach działu kierownikom jednostek organizacyjnych gminy.

§ 15

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Gminy Mieroszów.

§ 16

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2003 r. i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.

Załączniki 1-12

WICEPRZEWODNICZĄCY

RADY MIEJSKIEJ

WIESŁAW WOJCIECHOWSKI