1682 UCHWAŁA RADY MIEJSKIEJ W POLKOWICACH z dnia 17 lutego 2003 r. w sprawie budżetu Gminy Polkowice na 2003 r. Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, art. 51 ust. 1 i 2, art. 54, art. 57 i art. 58 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591; z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984 i Nr 214, poz.1806) oraz art. 109, art. 111 ust. 3, art. 112 ust. 1 i 2, art. 116, art. 118, art. 122, art. 124 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 1998 r. Nr 155, poz. 1014; z 1999 r. Nr 38, poz. 360, Nr 49, poz. 485, Nr 70, poz. 778, Nr 110, poz. 1255; z 2000 r. Nr 6, poz. 69, Nr 12, poz. 136, Nr 48, poz. 550, Nr 95, poz. 1041, Nr 119, poz. 1251, Nr 122, poz. 1315; z 2001 r. Nr 45, poz. 497, Nr 46, poz. 499, Nr 98, poz. 1070, Nr 100, poz. 1082, Nr 102, poz. 1116, Nr 125, poz. 1368 i Nr 145, poz. 1623 oraz z 2002 r. Nr 41, poz. 363 i 365, Nr 74, poz. 676, Nr 113, poz. 984, Nr 156, poz. 1300, Nr 200, poz. 1685, Nr 213, poz. 1802, Nr 214, poz. 1806 i Nr 216, poz. 1824), Rada Miejska w Polkowicach uchwala, co następuje: |
§ 1
1. Ustala się dochody budżetu Gminy Polkowice na 2003 r. w wysokości |
– 80.031.495 zł, |
zgodnie z załącznikiem nr 1 do uchwały. |
|
2. Ogólna kwota dochodów, o której mowa w ust. 1, obejmuje: |
|
a) dochody z podatków i opłat |
– 25.387.406 zł, |
b) udziały we wpływach z podatku dochodowego od osób fizycznych, od osób prawnych i jednostek organizacyjnych, nieposiadających osobowości prawnej |
– 11.575.553 zł, |
c) dochody z majątku gminy |
– 3.406.228 zł, |
d) opłata eksploatacyjna |
– 24.900.000 zł, |
e) subwencja ogólna |
– 11.751.883 zł, |
f) dotacje celowe na zadania z zakresu administracji rządowej i inne zadania zlecone gminie |
– 1.945.954 zł, |
g) dotacje celowe otr zymane z budżetu państwa na dofinansowanie własnych zadań bieżących gmin |
– 160.780 zł, |
h) pozostałe dochody |
– 903.691 zł. |
§ 2
1. Ustala się wydatki budżetu Gminy Polkowice na 2003 rok na kwotę |
– 98.160.762 zł, |
zgodnie z załącznikiem nr 2 i 3. |
|
2. Z wydat ków, o których mowa w ust. 1, przeznacza się łącznie na: |
|
wydatki bieżące |
– 71.859.079 zł, |
w tym: |
|
a) wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń |
– 26.122.184 zł, |
b) dotacje |
– 8.828.570 zł, |
c) wydatki na obsługę długu |
– 1.768.172 zł, |
wydatki majątkowe |
– 26.301.6 83 zł, |
w tym: |
|
a) inwestycje |
– 20.901.683 zł, |
b) udziały w spółkach |
– 5.400.000 zł. |
§ 3
1. Ustala się deficyt budżetowy w kwocie – 18.129.267 zł
.2. Źródłami pokrycia deficytu budżetowego gminy będą:
a) kredyt bankowy długoterminowy.
§ 4
Przychody i rozchod y budżetu gminy: |
|
1. Przychody |
– 22.220.000 zł, |
tym: |
. |
a) kredyt bankowy długoterminowy |
– 22.220.000 zł |
2. Rozchody |
– 4.090.733 zł, |
tym: |
|
a) spłata kredytu |
– 1.500.000 zł, |
b) spłata pożyczek |
– 2.590.733 zł. |
Szczegółowy podział przychodów i rozchodów związanych z finansowaniem niedoboru, o którym mowa w § 3 i § 4, zawiera załącznik nr 4 do uchwały budżetowej.
§ 5
Prognozuje się łącznią kwotę długu gminy na koniec roku budżetowego zgodnie z załącznikiem nr 5.
§ 6
1. Wyodrębnia się wydatki na finansowanie zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych gminie w kwocie – 1.945.954 zł.
2. Szczegółowy plan finansowy dochodów i wydatków wyodrębnionych na finansowanie zadań zleconych i powierzonych gminie określa załącznik nr 6 do uchwały.
§ 7
1.
a) dochody –
171.000 zł,b) wydatki –
171.000 zł.2. Szcz
egółowy podział wydatków określa załącznik nr 7 do uchwały.§ 8
Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej przedłożony przez Burmistrza Gminy, w tym:
a) przychody –
7.933.049 zł,b) wydatki – 19.646.992
złzgodnie z załącznikiem nr 8.
§ 9
Załącznik nr 9 określa plany przychodów i wydatków środków specjalnych, w tym:
a) przychody –
1.173.324 zł,b) wydatki –
1.212.324 zł.§ 10
Wykaz zadań inwestycyjnych planowanych do realizacji zawiera załącznik nr 10 do uchwały.
§ 11
1. Ustala się dotację podmiotową dla instytucji kultury w wysokości – 2.825.000 zł.
2. Ustala się dotacje celowe na finansowanie zadań zleconych do realizacji przez stowarzyszenia i inne organizacje niezaliczane do sektora finansów publicznych w wysokości – 4.532.070 zł.
3. Dotacje celowe przekazane dla Powiatu Polkowickiego na zadania bieżące realizowane na podstawie porozumień między gminą a powiatem stanowią kwotę – 1.471.500 zł
.Wykaz podmiotów i kwoty dotacji zawiera załącznik nr 11, 12 i 13 do niniejszej uchwały.
§ 12
Ustala się różne rozliczenia w wysokości – 11.367.578 zł,
w tym na:1. Wpłata wyrównawcza na poczet subwencji ogólnej do budżetu państwa – 11.067.578 zł.
2. Rezerwa ogólna w wysokości 300.000 zł
z przeznaczeniem na nieprzewidziane wydatki do wysokości 1% wydatków budżetu gminy.§ 13
1. Upoważnia się Burmistrza Gminy do:
a) dokonywania zmian w budżecie gminy po stronie wydatków między rozdziałam i paragrafami, w ramach działów klasyfikacji budżetowej,
b) przekazania uprawnie
ń do dokonywanych przeniesień planowanych wydatków w dziale innym jednostkom organizacyjnym gminy,c) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w wybranych przez siebie bankach,
d) dokonywania przeniesień między zadaniami inwestycyjnymi w ramach działu.
2. Upoważnia się Burmistrza Gminy do zaciągania kredytów i pożyczek w maksymalnej wysokości 3.500.000 zł na pokrycie występującego w ciągu roku deficytu.
Zaciągnięty kredyt winien zostać spłacony do 31 grudnia 2003 roku.
3. Upoważnia się Burmistrza Gminy do zaciągania długu w 2003 roku do wysokości 22.220.000 zł wyłącznie na podstawie wcześniejszych uchwał Rady Miejskiej oraz wcześniej podpisanych umów z NFOŚiGW i WFOŚiGW.
4. Upoważnia się Burmistrza Gminy do spłat zaciągniętych zobowiązań gminy w kwocie 4.090.733 zł
.5. Upoważnia się Burmistrza Gminy do udzielania kredytów i poręczeń w wysokości 500.000 zł
.§ 14
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Gminy.
§ 15
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2003 roku i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.
Przewodniczący Rady |
IRENEUSZ TRACZYK |