R o z d z i a ł XI
Pracownicy samorządowi
§ 126
W urzędzie miasta i gminy zatrudnia się pracowników samorządowych na podstawie:
1) wyboru – burmistrza,
2) powołania – zastępcę burmistrza, sekretarza gminy, skarbnika gminy
3) umowy o pracę – pozostałych pracowników.
§ 127
1. Stosunek pracy z zastępcą burmistrza nawiązuje burmistrz w drodze zarządzenia.
2. Stosunek pracy z sekretarzem gminy i skarbnikie
m nawiązuje się na podstawie uchwały rady o powołaniu.§ 128
Status prawny pracowników samorządowych określa odrębna ustawa.
§ 129
Czynności w sprawach z zakresu prawa pracy dokonują:
1) wobec burmistrza – rada w formie uchwały lub przewodniczący rady w zakresie ustalonym odrębną uchwałą,
2) wobec pozostałych pracowników samorządowych – burmistrz.
§ 130
Burmistrz nawiązuje stosunek pracy z kierownikami gminnych jednostek organizacyjnych oraz wykonuje wobec nich czynności z zakresu prawa pracy, o ile pr
zepis szczególny nie reguluje inaczej.