R o z d z i a ł XI

Pracownicy samorządowi

§ 126

W urzędzie miasta i gminy zatrudnia się pracowników samorządowych na podstawie:

1) wyboru – burmistrza,

2) powołania – zastępcę burmistrza, sekretarza gminy, skarbnika gminy

3) umowy o pracę – pozostałych pracowników.

§ 127

1. Stosunek pracy z zastępcą burmistrza nawiązuje burmistrz w drodze zarządzenia.

2. Stosunek pracy z sekretarzem gminy i skarbnikiem nawiązuje się na podstawie uchwały rady o powołaniu.

§ 128

Status prawny pracowników samorządowych określa odrębna ustawa.

§ 129

Czynności w sprawach z zakresu prawa pracy dokonują:

1) wobec burmistrza – rada w formie uchwały lub przewodniczący rady w zakresie ustalonym odrębną uchwałą,

2) wobec pozostałych pracowników samorządowych – burmistrz.

§ 130

Burmistrz nawiązuje stosunek pracy z kierownikami gminnych jednostek organizacyjnych oraz wykonuje wobec nich czynności z zakresu prawa pracy, o ile przepis szczególny nie reguluje inaczej.