R o z d z i a ł VII
Zasady działania klubów radnych
§ 111
Radni mogą tworzyć kluby radnych, według kryteriów przez siebie przyjętych.
§ 112
1. Warunki
em utworzenia klubu jest zadeklarowanie w nim udziału przez co najmniej 3 radnych.2. Powstanie klubu musi zostać niezwłocznie zgłoszone przewodniczącemu rady.
3. W zgłoszeniu podaje się:
1) nazwę klubu,
2) listę członków,
3) imię i nazwisko przewodniczącego klubu.
4. W razie zmiany składu klubu lub jego rozwiązania przewodniczący klubu jest obowiązany do niezwłocznego poinformowania o tym przewodniczącego rady.
§ 113
1. Kluby działają wyłącznie w ramach rady.
2. Przewodniczący rady prowadzi rejestr
klubów.§ 114
1. Kluby działają w okresie kadencji rady. Upływ kadencji rady jest równoznaczny z rozwiązaniem klubów.
2. Kluby mogą ulegać wcześniejszemu rozwiązaniu na mocy uchwał ich członków, podejmowanych bezwzględną większością w obecności co najmniej połowy członków klubu.
3. Kluby podlegają rozwiązaniu uchwałą rady, gdy liczba ich członków spadnie poniżej 3.
§ 115
Prace klubów organizują przewodniczący klubów, wybierani przez członków klubu.
§ 116
1. Kluby mogą uchwalać własne regulaminy.
2. R
egulaminy klubów nie mogą być sprzeczne ze statutem gminy.3. Przewodniczący klubów są obowiązani do niezwłocznego przedkładania regulaminów klubów przewodniczącemu rady.
4. Postanowienie ust. 3 dotyczy także zmian regulaminów.
§ 117
1. Klubom przysługują uprawnienia wnioskodawcze i opiniodawcze w zakresie organizacji i trybu działania rady.
2. Kluby mogą przedstawiać swoje stanowisko na sesji rady wyłącznie przez swych przedstawicieli.
§ 118
Na wniosek przewodniczących klubów burmistrz obowiązany jest zapewnić klubom organizacyjne warunki w zakresie niezbędnym do ich funkcjonowania.