R o z d z i a ł IX

Zasady dostępu i korzystania przez obywateli z dokumentów Rady, Komisji i Wójta

§ 109

Obywatelom udostępnia się dokumenty określone w ustawach.

§ 110

Protokoły z posiedzeń Rady i Komisji oraz innych kolegialnych gremiów Gminy podlegają udostępnieniu po ich formalnym przyjęciu – zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz Statutem.

§ 111

1. Dokumenty z zakresu działania Rady i Komisji udostępnia się w Referacie Prawnym i Obsługi Organów Gminy, w dniach pracy Urzędu Gminy, w godzinach przyjmowania interesantów.

2. Dokumenty z zakresu działania Wójta oraz Urzędu udostępniane są w Referacie Ochrony Informacji Niejawnej, w dniach i godzinach przyjmowania interesantów, po uprzednim złożeniu przez obywatela wniosku o udostępnienie dokumentów.

(Rozstrzygnięciem nadzorczym Wojewody Dolnośląskiego PN.II.0911-6/14/03 z dnia 22 maja 2003 r. stwierdzono nieważność § 111).

§ 112

Udostępnianie dokumentów może się odbywać wyłącznie w Urzędzie Gminy i w asyście pracownika Urzędu Gminy.

§ 113

Uprawnienia określone w § 111 nie znajdują zastosowania:

1) w przypadku wyłączenia – na podstawie ustaw – jawności,

2) gdy informacje publiczne stanowią prawem chronione tajemnice,

3) w odniesieniu do spraw indywidualnych z zakresu administracji publicznej, o ile ustawa nie stanowi inaczej niż art. 74 Kodeksu postępowania administracyjnego.