R o z d z i a ł IX
Zasady dostępu i korzystania przez obywateli z dokumentów Rady, Komisji i Wójta
§ 109
Obywatelom udostępnia się dokumenty okreś
lone w ustawach.§ 110
Protokoły z posiedzeń Rady i Komisji oraz innych kolegialnych gremiów Gminy podlegają udostępnieniu po ich formalnym przyjęciu – zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz Statutem.
§ 111
1. Dokumenty z zakresu działania Rady i Komisji udostępnia się w Referacie Prawnym i Obsługi Organów Gminy, w dniach pracy Urzędu Gminy, w godzinach przyjmowania interesantów.
2. Dokumenty z zakresu działania Wójta oraz Urzędu udostępniane są w Referacie Ochrony Informacji Niejawnej, w dniach i godzinach przyjmowania interesantów, po uprzednim złożeniu przez obywatela wniosku o udostępnienie dokumentów.
(Rozstrzygnięciem nadzorczym Wojewody Dolnośląskiego PN.II.0911-6/14/03 z dnia 22 maja 2003 r. stwierdzono nieważność §
111).§ 112
U
dostępnianie dokumentów może się odbywać wyłącznie w Urzędzie Gminy i w asyście pracownika Urzędu Gminy.§ 113
Uprawnienia określone w § 111 nie znajdują zastosowania:
1) w przypadku wyłączenia – na podstawie ustaw – jawności,
2) gdy informacje publiczne
stanowią prawem chronione tajemnice,3) w odniesieniu do spraw indywidualnych z zakresu administracji publicznej, o ile ustawa nie stanowi inaczej niż art.
74 Kodeksu postępowania administracyjnego.