R o z d z i a ł IV

Obowiązki Przedsiębiorstwa

§ 11

1. Przedsiębiorstwo realizuje obowiązki, o których mowa w art. 5 ust. 1 ustawy.

2. Minimalna ilość dostarczanej wody strony określą w umowie.

3. Wymagane ciśnienie wody określają przepisy w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki.

4. Woda przeznaczona do spożycia przez ludzi i na potrzeby gospodarcze musi odpowiadać wymaganiom jakościowym określonym przez ministra właściwego do spraw ochrony zdrowia.

§ 12

1. Przedsiębiorstwo obowiązane jest do zapewnienia prawidłowej eksploatacji posiadanej sieci wodociągowej i kanalizacyjnej.

2. Przedsiębiorstwo obowiązane jest do regularnego informowania Burmistrza Miasta Zawidowa o jakości wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi, z częstotliwością umożliwiającą Burmistrzowi wykonanie powinności zgodnie z obowiązującymi przepisami, o których mowa w art. 12 ust. 5 ustawy.

3. Przedsiębiorstwo zapewnia dostarczenie wody i odprowadzanie ścieków każdemu Odbiorcy usług, z którym zawarto umowę, na zasadach określonych w Regulaminie i umowie.

§ 13

1. Przedsiębiorstwo nie ponosi odpowiedzialności odszkodowawczej za przerwy w dostawie wody spowodowane:

a) brakiem wody na ujęciu,

b) niezawinionym przez Przedsiębiorstwo zanieczyszczeniem wody na ujęciu w sposób zagrażający zdrowiu,

c) potrzebą zwiększenia dopływu wody do hydrantów przeciwpożarowych,

d) uszkodzeniem instalacji Odbiorcy,

e) niezawinionymi przez Przedsiębiorstwo przerwami w zasilaniu energetycznym urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych.

2. O zaistnieniu wyżej wymienionych przyczyn Przedsiębiorstwo niezwłocznie powiadomi Odbiorcę w sposób określony w § 15.

(Rozstrzygnięciem nadzorczym Wojewody Dolnośląskiego PN.II.0911-14/25/03 z dnia 20 maja 2003 r. stwierdzono nieważność § 13).

§ 14

W razie przerwy w dostawie wody przekraczającej 12 godzin, Przedsiębiorstwo zapewnia zastępczy punkt poboru wody i informuje Odbiorców o jego lokalizacji.

§ 15

O planowanych przerwach lub ograniczeniach w dostawie wody oraz przewidywanym obniżeniu jej jakości Przedsiębiorstwo informuje Odbiorców w sposób zwyczajowo przyjęty, co najmniej na dwa dni przed planowanym terminem.

§ 16

1. Przedsiębiorstwo instaluje i utrzymuje u Odbiorcy wodomierz główny z wyjątkiem wodomierzy do czasowego wykorzystania oraz wodomierzy lokalowych.

2. Zawór za wodomierzem głównym jest miejscem wydania rzeczy w rozumieniu Kodeksu cywilnego, jak również miejscem rozdziału sieci i instalacji wewnętrznej.

3. Miejscem odbioru ścieków jest miejsce połączenia wewnętrznej instalacji kanalizacyjnej z siecią kanalizacyjną, tj. pierwsza studzienka licząc od strony budynku,a w przypadku jej braku, granica nieruchomości.

§ 17

Przedsiębiorstwo zawiadamia Odbiorców o planowanych zmianach warunków technicznych zaopatrzenia w wodę lub odprowadzania ścieków z co najmniej 12 miesięcznym wyprzedzeniem umożliwającym dostosowanie instalacji do nowych warunków.

§ 18

Jeżeli strony nie ustaliły w umowie o zaopatrzeniu w wodę lub odprowadzaniu ścieków inaczej, obowiązują następujące wymagania w zakresie udzielania przez Przedsiębiorstwo informacji i odpowiedzi w związku z niedotrzymaniem ciągłości usług i odpowiednich parametrów dostarczanej wody lub wprowadzanych do sieci kanalizacyjnej ścieków.

Udzielenie informacji na żądanie Odbiorców następuje w ciągu:

a) 12 godzin – na telefoniczne żądanie określenia przewidywanego terminu usunięcia przerw i zakłóceń w świadczeniu usług,

b) 7 dni – na pisemne żądanie usunięcia przerw i zakłóceń, o których mowa w pkt a,

c) 14 dni – na pisemne i telefoniczne skargi i zażalenia, wymagające przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego.