R o z d z i a ł IV
Obowiązki Przedsiębiorstwa
§ 11
1. Przedsiębiorstwo realizuje obowiązki, o których mowa w art. 5 ust. 1 ustawy.
2. Minimalna ilość dostarczanej wody strony określą w umowie.
3. Wymagane ciśnienie wody określają przepisy w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki.
4. Woda przeznaczona do spożycia przez ludzi i na potrzeby gospodarcze musi odpowiadać wymaganiom jakościowym określonym przez ministra właściwego do spraw ochrony zdrowia.
§ 12
1. Przedsiębiorstwo obowiązane jest do zapewnienia prawidłowej eksploatacji posiadanej sieci wodociągowej i kanalizacyjnej.
2. Przedsiębiorstwo obowiązane jest do regularnego informowania Burmistrza Miasta Zawidowa o jakości wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi, z częstotliwością umożliwiającą Burmistrzowi wykonanie powinności zgodnie z obowiązującymi przepisami, o których mowa w art. 12 ust. 5 ustawy.
3. Przedsiębiorstwo zapewnia dostarczenie wody i odprowadzanie ścieków każdemu Odbiorcy usług, z którym zawarto umowę, na zasadach określonych w Regulaminie i umowie.
§ 13
1. Przedsiębiorstwo nie ponosi odpowiedzialności odszkodowawczej za przerwy w dostawie wody spo
wodowane:a) brakiem wody na ujęciu,
b) niezawinionym przez Przedsiębiorstwo zanieczyszczeniem wody na ujęciu w sposób zagrażający zdrowiu,
c) potrzebą zwiększenia dopływu wody do hydrantów przeciwpożarowych,
d) uszkodzeniem instalacji Odbiorcy,
e) niezawi
nionymi przez Przedsiębiorstwo przerwami w zasilaniu energetycznym urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych.2. O zaistnieniu wyżej wymienionych przyczyn Przedsiębiorstwo niezwłocznie powiadomi Odbiorcę w sposób określony w
§ 15.(Rozstrzygnięciem nadzorczym Wojewody Dolnośląskiego PN.II.0911-14/25/03 z dnia 20 maja 2003 r. stwierdzono nieważność §
13).§ 14
W razie przerwy w dostawie wody przekraczającej 12 godzin, Przedsiębiorstwo zapewnia zastępczy punkt poboru wody i informuje Odbiorców o jego lokalizac
ji.§ 15
O planowanych przerwach lub ograniczeniach w dostawie wody oraz przewidywanym obniżeniu jej jakości Przedsiębiorstwo informuje Odbiorców w sposób zwyczajowo przyjęty, co najmniej na dwa dni przed planowanym terminem.
§ 16
1. Przedsiębiorstwo instaluje i utrzymuje u Odbiorcy wodomierz główny z wyjątkiem wodomierzy do czasowego wykorzystania oraz wodomierzy lokalowych.
2. Zawór za wodomierzem głównym jest miejscem wydania rzeczy w rozumieniu Kodeksu cywilnego, jak również miejscem rozdziału sieci i instalacji wewnętrznej.
3. Miejscem odbioru ścieków jest miejsce połączenia wewnętrznej instalacji kanalizacyjnej z siecią kanalizacyjną, tj.
pierwsza studzienka licząc od strony budynku,a w przypadku jej braku, granica nieruchomości.§ 17
Przedsiębiorstwo zawiadamia Odbiorców o planowanych zmianach warunków technicznych zaopatrzenia w wodę lub odprowadzania ścieków z co najmniej 12 miesięcznym wyprzedzeniem umożliwającym dostosowanie instalacji do nowych warunków.
§ 18
Jeżeli strony nie ustaliły w umowie o zaopatrzeniu w wodę lub odprowadzaniu ścieków inaczej, obowiązują następujące wymagania w zakresie udzielania przez Przedsiębiorstwo informacji i odpowiedzi w związku z niedotrzymaniem ciągłości usług i odpowiednich parametrów dostarczanej wody lub wprowa
dzanych do sieci kanalizacyjnej ścieków.Udzielenie informacji na żądanie Odbiorców następuje w ciągu:
a) 12 godzin – na telefoniczne żądanie określenia przewidywanego terminu usunięcia przerw i zakłóceń w świadczeniu usług,
b) 7 dni – na pisemne żądanie usunięcia przerw i zakłóceń, o których mowa w pkt a,
c) 14 dni – na pisemne i telefoniczne skargi i zażalenia, wymagające przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego.