REGULAMIN
KOMISJI REWIZYJNEJ RADY MIEJSKIEJ W ZŁOTORYI
§ 1
Komisja Rewizyjna Rady Miejskiej w Złotoryi, zwana dalej “komisją”, została powołana na podstawie art. 18a ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym.
§ 2
Komisja działa na podstawie ustawy wymienionej w § 1, Statutu Miasta Złotoryja, Regulaminu R
ady Miejskiej oraz niniejszego regulaminu.§ 3
W skład komisji mogą wchodzić tylko radni Rady Miejskiej w Złotoryi, z wyjątkiem radnych pełniących funkcje Przewodniczącego i Wiceprzewodniczących Rady.
§ 4
Zadaniem komisji jest kontrola działalności Burmistrza oraz gminnych jednostek organizacyjnych. Komisja ponadto spełnia funkcję opiniodawczą oraz inicjującą.
§ 5
Realizując zadania określone w § 3 komisja zajmuje się w szczególności następującymi sprawami:
1) opiniowaniem wykonania budżetu,
2) występowaniem z wnioskiem do Rady w sprawie udzielenia lub nieudzielenia absolutorium Burmistrzowi; wniosek ten podlega zaopiniowaniu przez regionalną izbę obrachunkową,
3) kontroli działalności Burmistrza w zakresie gospodarki finansowej oraz gospodarowaniem mieniem
4) kontrolą Burmistrza w zakresie przestrzegania Statutu Miasta Złotoryja, obowiązujących regulaminów oraz realizacji uchwał podjętych przez Radę,
5) kontrolą gminnych jednostek organizacyjnych w zakresie wykorzystania środków przekazanych z budżetu Gminy Miejskiej Złotoryja,
6) kontrolą sposobu załatwiania interpelacji i wniosków radnych,
7) kontrolą realizacji zadań własnych Gminy Miejskiej Złotoryja,
8) badaniem pod względem legalności, gospodarności, celowości i rzetelności działalności gosp
odarczej, finansowej i organizacyjno-administracyjnej kontrolowanych jednostek,9) zbieraniem w różnych formach informacji służących Radzie w doskonaleniu działalności gminy oraz eliminowania występujących nieprawidłowości.
§ 6
1. Komisja podejmuje kontrol
2. Komisja wykonuje swoje zadania na podstawie okresowych planów pracy z uwzględnieniem w pilnych sprawach bieżących zleceń i wniosków.
3. Kontrole przeprowadzane przez komisję powinny być organizowane w sposób niezakłócający działalności jednostek kontrolowanych.
§ 7
Pracami komisji kieruje jej Przewodniczący lub jego zastępca bądź też, w razie ich nieobecności, członek komisji wyznaczony przez Przewodniczącego Rady Miejskiej.
§ 8
Plany pracy komisji zatwierdza Rada Miejska.
§ 9
Do przeprowadzenia kontroli uprawnia każdorazowe, imienne upoważnienie Przewodniczącego Rady Miejskiej.
§ 10
1. Komisja pracuje w zespołach i na posiedzeniach plenarnych.
2. Rada Miejska zleca sporządzenie ekspertyzy na wniosek Komisji Rewizyjnej w uznanym przez siebie zakresie po zarezerwowaniu na ten cel środków w budżecie Miasta.
§ 11
1. W związku z wykonywaną działalnością komisja ma prawo:
– wstępu do pomieszczeń i innych obiektów jednostek kontrolowanych,
– wglądu do ksiąg, rejestrów planów, sprawozdań oraz innych akt i dokumentów znajdujących się w jednostce kontrolowanej i związanych z jej działalnością,
– zabezpieczenia dokumentów i innych dowodów,
– żądania od wszystkich właściwych w sprawie podmiotów złożenia wyjaśnień i informacji.
2. Pracowni
cy kontrolowanej jednostki obowiązani są udzielać członkom komisji ustnych i pisemnych wyjaśnień w sprawach dotyczących przedmiotu kontroli.3. Osoby kontrolujące podlegają przepisom o bezpieczeństwie i higienie pracy oraz przepisom o postępowaniu z wiadomościami zawierającymi tajemnicę państwową i służbową w zakresie obowiązującym w jednostce kontrolowanej.
§ 12
1. O fakcie przystąpienia do kontroli, kierujący zespołem kontrolnym zawiadamia Burmistrza Miasta i kierownika jednostki kontrolującej, najpóźniej 7 dni przed planowaną kontrolą, zapoznając go z tematyką, zakresem oraz terminem jej przeprowadzenia.
2. Po zakończeniu kontroli komisja przedkłada organowi lub kierownikowi jednostki kontrolowanej protokół z kontroli, do którego kontrolowany ma prawo wnieść zastrzeżenia w terminie 14 dni.
§ 13
Komisja przedkłada Radzie Miejskiej sprawozdanie ze zleconych przez Radę kontroli.
§ 14
Na podstawie wyników przeprowadzonej kontroli komisja występuje z następującymi wnioskami:
– usunięcia stwierdzonych nieprawidłowości,
– wyciągnięcia konsekwencji wobec osób odpowiedzialnych za powstałe nieprawidłowości,
– udzielenia lub nieudzielenia absolutorium Burmistrzowi.
§ 15
W razie gdy na dowolnym etapie procedury kontrolnej zaistnieje pośród członków zespołu kontrolującego albo Komisji Rewizyjnej podejrzenie o popełnieniu przestępstwa lub wykroczenia w jednostce kontrolowanej, przewodniczący Komisji Rewizyjnej niezwłocznie powiadamia o tym Burmistrza oraz Przewodniczącego Rady Miejskiej, którzy po zebraniu dowodów przez
zespół kontrolny lub Komisję Rewizyjną – przedstawiają sprawę na najbliższej sesji Rady Miejskiej, celem rozstrzygnięcia o przekazaniu tej sprawy właściwym organom ścigania.§ 16
Zmiany postanowień niniejszego regulaminu dokonywane są w trybie obowiązującym
dla jego uchwalenia.