ZASADY

nadawania tytułu “HONOROWY OBYWATEL MIASTA ZŁOTORYJA”

§ 1

Tytuł “Honorowy Obywatel Miasta Złotoryja” nadaje się osobom, które w szczególny sposób zasłużyły się na rzecz Miasta w zakresie rozwoju i promocji oświaty, kultury, gospodarki oraz innych dziedzin życia publicznego.

§ 2

Nadanie tytułu niezależne jest od obywatelstwa i miejsca zamieszkania osoby, o której uhonorowanie zabiega wnioskodawca.

§ 3

Wniosek o przyznanie tytułu może być złożony przez:

1) Burmistrza Miasta Złotoryja,

2) Komisje Rady Miejskiej w Złotoryi,

3) grupę co najmniej 5 radnych Rady Miejskiej w Złotoryi.

§ 4

1. Wniosek powinien zawierać:

1) imię i nazwisko kandydata,

2) datę i miejsce urodzenia,

3) adres zamieszkania,

4) opis zasług na rzecz miasta Złotoryja.

2. Wniosek o przyznanie tytułu składa się do Biura Rady Miejskiej w Złotoryi.

§ 5

1. Kandydatów do tytułu opiniują Komisje Rady Miejskiej w Złotoryi, a przedstawia Radzie Miejskiej w Złotoryi osoba wskazana przez wnioskodawcę.

2. Tytuł przyznaje Rada Miejska w Złotoryi, w głosowaniu tajnym.

§ 6

1. Wręczenie tytułu odbywa się na uroczystej sesji Rady Miejskiej w Złotoryi.

2. Osoba, której przyznano tytuł, otrzymuje dyplom potwierdzający jego przyznanie i zostaje wpisana do Księgi Pamiątkowej Honorowych Obywateli Miasta Złotoryi.