REGULAMIN

DOSTARCZANIA WODY I ODPROWADZANIA ŚCIEKÓW

R o z d z i a ł I

Postanowienia ogólne

§ 1

Niniejszy regulamin określa prawa i obowiązki Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Międzyborzu zwanego dalej Zakładem oraz odbiorców usług wodociągowo-kanalizacyjnych świadczonych przez ten zakład, zwanych dalej Odbiorcami, wynikające z ustawy z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (Dz. U. Nr 72, poz. 747) oraz z przepisów wykonawczych do tej ustawy, w tym:

1. Minimalny poziom usług świadczonych przez Zakład w zakresie dostarczania wody i odprowadzania ścieków.

2. Szczegółowe warunki i tryb zawierania umów z Odbiorcami usług.

3. Sposób rozliczeń w oparciu o ceny i stawki opłat ustalone w taryfach.

4. Warunki przyłączenia do sieci.

5. Techniczne warunki określające możliwości dostępu do usług wodociągowo-kanalizacyjnych.

6. Sposoby postępowania w przypadku niedotrzymania ciągłości usług i odpowiednich parametrów dostarczanej wody i wprowadzanych do sieci kanalizacyjnej ścieków.

7. Standardy obsługi odbiorców usług, a w szczególności sposoby załatwiania reklamacji oraz wymiany informacji dotyczących zakłóceń w dostawie wody i odprowadzaniu ścieków.

8. Sposoby postępowania w przypadku niedotrzymania warunków umownych przez Odbiorcę usług.

R o z d z i a ł II

Minimalny poziom usług świadczonych przez Zakład oraz prawa i obowiązki Zakładu i Odbiorcy

§ 2

Przedsiębiorstwo, zgodnie z przepisami ustawy, ma obowiązek:

1. Zapewnić zdolności dostawcze posiadanych urządzeń umożliwiające dostawę wody w ilości określonej w umowie przy ciśnieniu nie mniejszym niż 0,2 MPa na poziomie terenu w miejscu połączenia przyłącza z siecią wodociągową.

2. Dostarczać wodę o jakości spełniającej wymagania stawiane wodzie przeznaczonej do spożycia przez ludzi, określone w obowiązujących przepisach.

3. Utrzymywać przepustowość posiadanych urządzeń kanalizacyjnych zapewniającą odprowadzanie ilości ścieków, ustalonej w umowie zawartej z Odbiorcą.

4. Określić, na podstawie obowiązujących przepisów, parametry charakteryzujące jakość ścieków dostarczonych przez Odbiorcę usług oraz prowadzić ich kontrolę.

5. Zapewnić ciągłość i niezawodność dostaw wody oraz odprowadzania ścieków.

6. Wydawać warunki techniczne podłączenia instalacji wodociągowej i kanalizacyjnej do sieci będących w posiadaniu Zakładu oraz uzgadniać dokumentację techniczną wykonaną na podstawie tych warunków.

§ 3

Zakład ma prawo:

1. Odmówić przyłączenia do sieci, jeśli przyłącze zostało wykonane bez zgody, bądź zostało wykonane niezgodnie z wydanymi warunkami technicznymi.

2. Odmówić zawarcia umowy na zaopatrzenie w wodę lub odprowadzanie ścieków, gdy Odbiorca nie spełni warunków określonych w rozdz. III niniejszego regulaminu.

3. Odciąć dostawę wody lub zamknąć przyłącze kanalizacyjne w przypadkach i na warunkach określonych w § 35, § 36, § 37.

4. Odmówić ponownego wznowienia dostawy wody i odbioru ścieków, jeśli nie zostały usunięte przeszkody będące przyczyną zaprzestania świadczenia usług.

5. Wstępu swoich przedstawicieli na teren nieruchomości lub do pomieszczeń każdego Odbiorcy usług w celu przeprowadzenia kontroli urządzenia pomiarowego, wodomierza głównego lub innych wodomierzy, dokonania odczytu ich wskazań, dokonania badań i pomiarów, przeprowadzenia przeglądów i napraw.

§ 4

Odbiorcy usług zobowiązani są do korzystania z zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków w sposób niepowodujący pogorszenia jakości usług świadczonych przez Zakład oraz nieutrudniający działalności przedsiębiorstwa, a w szczególności do:

1. Utrzymania instalacji wodociągowych w stanie technicznym uniemożliwiającym wtórne zanieczyszczenie wody w wyniku wystąpienia skażenia chemicznego lub bakteriologicznego.

2. Spełnienia warunków wprowadzania ścieków do urządzeń kanalizacyjnych, wymagań co do ich jakości, sposobów realizacji obowiązków dostawców ścieków przemysłowych określonych w rozporządzeniu Ministra właściwego do spraw gospodarki przestrzennej i mieszkaniowej oraz innych aktach prawnych.

3. Zabezpieczenia instalacji przed cofnięciem się wody z instalacji wodociągowej, powrotu ciepłej wody lub wody z instalacji centralnego ogrzewania.

4. Natychmiastowego powiadomienia Zakładu o awaryjnych zmianach ilości i jakości odprowadzanych ścieków.

5. Niezmieniania, bez uzgodnień z Zakładem, uzyskanych warunków technicznych przyłączenia do sieci wodociągowej i kanalizacyjnej.

6. Utrzymania pomieszczeń, w których zainstalowany jest wodomierz lub urządzenie pomiarowe w stanie uniemożliwiającym jego uszkodzenie i oddziaływania zakłócające jego prawidłowego działania oraz zabezpieczenie pomieszczenia przed dostępem osób nieuprawnionych.

7. Utrzymania przyłącza w stanie niepowodującym pogorszenia warunków eksploatacji sieci (obowiązuje w przypadku gdy przyłącze wodociągowe lub kanalizacyjne stanowi własność Odbiorcy usług).

8. Użytkowania instalacji kanalizacyjnej w sposób niepowodujący zakłóceń funkcjonowania sieci kanalizacyjnej.

9. Poinformowania Zakładu o własnych ujęciach wody oraz instalacjach zasilanych z tych ujęć, w stopniu umożliwiającym ustalenie, czy mogą one oddziaływać na instalacje zasilane z sieci eksploatowanej przez Zakład oraz ustalania ilości ścieków odprowadzanych do kanalizacji.

10. Wykorzystywania wody z sieci wodociągowej i korzystania z przyłącza sanitarnego wyłącznie w celach i na warunkach w umowie o dostawę wody i odbiór ścieków.

11. Umożliwienia upoważnionym przedstawicielom Zakładu, po okazaniu stosownych dokumentów, wstępu na teren nieruchomości i do pomieszczeń w celach określonych przepisami ustawy oraz niniejszego regulaminu.

12. Dokumenty, o których mowa w pkt 11, stanowią legitymacja służbowa i upoważnienie podpisane przez kierownika Zakładu określające czynności, których wykonanie wymaga wstępu na teren Odbiorcy usług.

13. Odbiorca usług zobowiązany jest do natychmiastowego powiadomienia Zakładu o wszelkich stwierdzonych uszkodzeniach wodomierza głównego lub urządzenia pomiarowego, w tym o zerwaniu plomby oraz o uszkodzeniach przyłącza wody i przyłącza sanitarnego.

14. Odbiorca jest zobowiązany do terminowego regulowania należności za dostawę wody i odbiór ścieków sanitarnych.

15. Odbiorca wody powinien racjonalnie gospodarować wodą i używać ją zgodnie z przeznaczeniem.

16. Odbiorca nie powinien dokonywać zabudowy ani nasadzeń drzew lub krzewów nad przyłączami wodociągowymi w pasie 3 m oraz 5 m nad przyłączem sanitarnym. Naruszenie tej zasady uniemożliwia uzyskanie przez Odbiorcę odszkodowania za straty spowodowane przez Zakład w tym pasie w przypadku likwidacji awarii, daje natomiast możliwość dochodzenia odszkodowania przez Zakład w wyniku, spowodowanych niedotrzymaniem tego warunku, uszkodzeń należących do niego urządzeń.

17. Odbiorca, który jest właścicielem instalacji kanalizacyjnej do pierwszej studzienki rewizyjnej licząc od strony budynku oraz przyłącza wodociągowego, zobowiązany jest do wykonywania na swój koszt wszelkich napraw tych instalacji.

18. Odbiorca nie może przemieszczać wodomierza, zakłócać jego funkcjonowanie, zrywać umieszczone na nim plomby i osłony oraz wykorzystywać instalację wodociągową do uziemiania urządzeń elektrycznych.

§ 5

Odbiorca usług ma prawo:

1. Do należytego poziomu obsługi. W tym celu Zakład tworzy stanowisko pracy do spraw obsługi Klienta.

2. Otrzymania informacji dotyczących realizacji usług i o obowiązujących taryfach.

3. W uzasadnionych przypadkach, domagać się od Zakładu przeprowadzenia kontroli prawidłowości wskazań wodomierza. Sposób reklamacji określa umowa. W przypadku potwierdzenia prawidłowości działań wodomierza przez Urząd Miar i Wag, koszty przeprowadzenia postępowania reklamacyjnego ponosi Odbiorca usług.

R o z d z i a ł III

Szczegółowe warunki i tryb zawierania umów

z odbiorcami usług

§ 6

Dostarczanie wody i odprowadzanie ścieków odbywa się na podstawie umowy o zaopatrzeniu w wodę i odbiór ścieków zawartej między Zakładem a Odbiorcą usług.

§ 7

Zakład jest zobowiązany do zawarcia umowy o zaopatrzeniu w wodę i odbiór ścieków z osobą, której nieruchomość została przyłączona do sieci i która wystąpiła z pisemnym wnioskiem o zawarcie umowy.

§ 8

Umowa zawiera w szczególności postanowienia dotyczące:

1. Ilości i jakości świadczonych usług wodociągowych i kanalizacyjnych oraz warunków ich świadczenia.

2. Sposobu i terminów wzajemnych rozliczeń.

3. Praw i obowiązków stron umowy.

4. Procedur i warunków kontroli urządzeń wodociągowych i urządzeń kanalizacyjnych.

5. Dokumentów upoważniających do wstępu na teren nieruchomości i do pomieszczeń Odbiorcy usług.

6. Ustaleń zawartych w zezwoleniu, o których mowa w art. 18 ustawy.

7. Okresu obowiązywania umowy oraz odpowiedzialności stron za niedotrzymanie warunków umowy, w tym warunków wypowiedzenia.

§ 9

Umowa może być zawarta z osobą, która posiada tytuł prawny do korzystania z obiektu budowlanego, do którego ma być dostarczona woda lub z którego mają być odprowadzone ścieki albo z osobą, która korzysta z nieruchomości o nieuregulowanym stanie prawnym.

§ 10

Jeśli nieruchomość jest zabudowana budynkami wielolokalowymi umowa zawierana jest z właścicielem budynku lub zarządcą nieruchomości wspólnej.

§ 11

Zakład ma prawo odmówić zawarcia umowy o zaopatrzenie w wodę i odbiór ścieków, gdy wnioskodawca nie spełni warunków określonych w art. 6 ust. 6 ustawy.

§ 12

Podpisanie umowy o zaopatrzeniu w wodę i odbiór ścieków, w związku z przyłączeniem do sieci, następuje po podpisaniu przez strony protokołów z prób i odbiorów wykonanych w ramach realizacji przyłączy.

§ 13

Miejscem dostarczenia wody (miejscem wydania rzeczy w rozumieniu Kodeksu cywilnego) jest zawór za wodomierzem głównym, a miejscem odbioru ścieków jest pierwsza studzienka, licząc od strony budynku, o ile w protokole odbioru nie postanowiono inaczej.

§ 14

Odbiorca zobowiązany jest do powiadomienia Zakładu o zmianach własnościowych nieruchomości lub zmianach użytkownika lokalu.

§ 15

Rozwiązanie lub wygaśnięcie umowy skutkuje zastosowaniem przez Zakład środków technicznych uniemożliwiających dalsze korzystanie z usług.

§ 16

Koszty odcięcia dostawy wody i odbioru ścieków (ponownego otwarcia) spowodowanego przez Odbiorcę, pokrywa Odbiorca usług.

§ 17

W umowach dotyczących odbioru ścieków Zakład uwzględnia postanowienia wynikające z rozporządzenia ministra właściwego do spraw gospodarki przestrzennej i mieszkaniowej wydanego na podstawie art. 11 ustawy.

§ 18

Ceny i stawki opłat zgodnie z przepisami ustawy są zatwierdzone uchwałą Rady Miejskiej w Międzyborzu.

§ 19

Integralną częścią umowy o zaopatrzenie w wodę i odbiór ścieków sanitarnych jest załącznik składany przez Odbiorcę usług przy zawieraniu umowy i aktualizowany każdorazowo po zmianie warunków korzystania z usług, określający charakterystykę zużycia wody oraz rodzaj, ilość, a w przypadku przemysłowych Odbiorców usług, również jakość odprowadzanych ścieków.

R o z d z i a ł IV

Sposób rozliczeń w oparciu o ceny i stawki opłat ustalone w taryfach

§ 20

Podstawowe zasady rozliczeń za dostawę wody i odbiór ścieków określają przepisy ustawy o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków. Zgodnie z ustawą:

1. Rozliczenia za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków są prowadzone przez Zakład z Odbiorcami usług na podstawie określonych w taryfach cen i stawek opłat oraz ilości dostarczonej wody i odprowadzonych ścieków.

2. Ilość wody dostarczonej do nieruchomości ustala się na podstawie wskazania wodomierza głównego, a w przypadku jego braku w oparciu o przeciętne normy zużycia wody, ustalone na podstawie rozporządzenia, o którym mowa w art. 27 ustawy.

3. Ilość odprowadzanych ścieków ustala się na podstawie wskazań urządzeń pomiarowych.

4. W razie braku urządzeń pomiarowych, ilość odprowadzonych ścieków ustala się jako równą ilość wody pobranej lub określonej w umowie.

5. W rozliczeniach ilości odprowadzonych ścieków, ilość bezpowrotnie zużytej wody uwzględnia się wyłącznie w przypadkach, gdy wielkość jej zużycia na ten cel ustalona jest na podstawie dodatkowego wodomierza zainstalowanego na koszt Odbiorcy usług.

6. W przypadku niesprawności wodomierza głównego, jeżeli umowa nie stanowi inaczej, ilość pobranej wody ustala się na podstawie:

– średniego zużycia wody z ostatnich trzech miesięcy przed awarią dla zakładów, w których dokonywano odczytów miesięcznych wodomierza,

– średniego zużycia wody z ostatnich 36 m-cy przed awarią dla odbiorców, u których dokonywano odczytów wodomierza raz na rok.

7. Jeżeli odprowadzającym ścieki jest zakład produkcyjny nieposiadający urządzeń pomiarowych, ilość odprowadzanych ścieków ustala się w umowie między dostawcą a odbiorcą ścieków, z uwzględnieniem udokumentowanej ilości bezpowrotnie zużytej wody do celów produkcyjnych i technologicznych.

§ 21

Zgodnie z przepisami rozporządzenia, o którym mowa w art. 27 ustawy:

1. Odbiorca usług dokonuje zapłaty za dostarczoną wodę i odebrane ścieki w terminie umownym.

2. Zgłoszenie przez Odbiorcę usług reklamacji co do wysokości rachunku nie wstrzymuje jego zapłaty.

3. Reklamacja powinna być wniesiona na piśmie w ciągu 7 dni od daty wystawienia faktury.

4. W przypadku stwierdzenia nadpłaty, zostanie ona zaliczona na poczet przyszłych należności, a na żądanie Odbiorcy usług jej zwrot następuje w ciągu 14 dni od daty złożenia wniosku w tej sprawie.

5. Ustala się trzymiesięczny okres obrachunkowy.

§ 22

Zakład obciąża Urząd Miasta na podstawie cen i stawek opłat ustalonych w taryfie za:

1. Wodę pobraną ze zdrojów ulicznych.

2. Wodę zużytą do zasilania publicznych fontann i na cele przeciwpożarowe.

3. Wodę zużytą do zraszania publicznych ulic i terenów zielonych.

R o z d z i a ł V

Warunki przyłączenia do sieci

§ 23

Zakład jest obowiązany wydać zgodę na przyłączenie do sieci nieruchomości osoby ubiegającej się o przyłączenie, jeżeli istnieją techniczne możliwości świadczenia usług. Możliwości te warunkowane są usytuowaniem nieruchomości oraz zdolnościami dostawczymi istniejącej sieci wodociągowej oraz zdolnościami przepustowymi kanalizacji.

§ 24

W przypadku gdy nieruchomość Odbiorcy usług usytuowana jest w miejscu dla którego w momencie realizacji przyłącza, plany rozwoju i modernizacji nie przewidują wyposażenia w urządzenia wodociągowo-kana-lizacyjne. Odbiorca może je wybudować na własny koszt i po wcześniejszym uzgodnieniu warunków nieodpłatnego przekazania przekazać je gminie lub Zakładowi.

§ 25

Realizację budowy:

– przyłącza wody,

– przyłącza sanitarnego,

– studni wodomierzowej, pomieszczenia przewidzianego do lokalizacji wodomierza głównego i urządzenia pomiarowego, zapewnia na własny koszt osoba ubiegająca się o przyłączenie nieruchomości do sieci.

Koszty zainstalowania i utrzymania wodomierza głównego pokrywa Zakład, a urządzenia pomiarowego Odbiorca usług.

§ 26

Przyłączenie do sieci wodociągowej i kanalizacyjnej następuje po spełnieniu technicznych warunków przyłączenia, określonych przez zakład, zwanych “warunkami przyłączenia”.

§ 27

Z wnioskiem o przyłączenie do sieci wodociągowej i kanalizacyjnej może występować osoba, której nieruchomość ma być podłączona do sieci, posiadająca tytuł prawny do korzystania z nieruchomości albo osoba, która korzysta z nieruchomości o nieuregulowanym stanie prawnym.

§ 28

Osoba, o której mowa w § 27, składa w Zakładzie wniosek o określenie warunków przyłączenia.

§ 29

Wniosek o przyłączenie do sieci wodociągowej i kanalizacyjnej powinien zawierać w szczególności:

1. Określenie wnioskodawcy.

2. Określenie:

– rodzaju i parametrów instalacji odbiorczych,

– charakterystyki zużycia wody,

– rodzaju i ilości, a w przypadku przemysłowych odbiorców usług również jakości odprowadzanych ścieków,

– przeznaczenie wody.

3. Informacje określające charakterystykę techniczną obiektu, do którego będzie dostarczana woda, w szczególności:

– powierzchnię użytkową i rodzaj lokali (mieszkalne, użytkowe, inne) w budynkach zasilanych w wodę,

– wyposażenie lokali i obiektów w urządzenia zużywające wodę i odprowadzające ścieki.

4. Proponowany termin rozpoczęcia poboru wody.

§ 30

Do wniosku, o którym mowa w § 29, osoba ubiegająca się o przyłączenie do sieci, powinna złożyć:

1. Dokument potwierdzający tytuł prawny do korzystania z nieruchomości, której dotyczy wniosek.

2. Mapę sytuacją, określającą usytuowanie nieruchomości, o której mowa w § 29, względem istniejącej sieci wodociągowej i kanalizacyjnej oraz innych obiektów i urządzeń uzbrojenia terenu.

R o z d z i a ł VI

Możliwości dostępu do usług

wodociągowo-kanalizacyjnych

§ 31

Potencjalni odbiorcy usług wodociągowo-kanaliza-cyjnych mogą uzyskać informacje dotyczące dostępności tych usług:

1. W Urzędzie Miasta i Gminy, który udostępnia nieodpłatnie wgląd:

– w stadium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta,

– w miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego,

– w regulamin świadczenia usług dostawy wody i odprowadzania ścieków,

– w warunki udzielania zezwolenia na prowadzenie zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków.

2. W Zakładzie udostępniającym nieodpłatnie wgląd w regulamin świadczenia usług dostawy wody i odprowadzania ścieków.

R o z d z i a ł VII

Sposób postępowania w przypadku niedotrzymania ciągłości usług i odpowiednich parametrów dostarczanej wody i odprowadzanych ścieków, niewypełniania obowiązków Odbiorcy oraz w szczególności sposoby

załatwiania reklamacji i wymiany informacji

§ 32

1. Zakład zobowiązany jest do udzielania Odbiorcom usług informacji dotyczących występujących zakłóceń zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków oraz awarii urządzeń wodociągowo-kanalizacyjnych.

2. Wstrzymanie lub ograniczenie zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków może nastąpić bez uprzedniego zawiadomienia odbiorców w przypadkach, gdy występują warunki stwarzające zagrożenie dla życia, zdrowia lub uniemożliwiające świadczenie usług, w szczególności:

– zaistnieje konieczność usuwania awarii,

– dalsze funkcjonowanie sieci stwarza bezpośrednie zagrożenie dla życia, zdrowia lub środowiska,

– potrzeby zwiększenia dostawy wody do hydrantów p.pożarowych,

– braku wody w ujęciu lub jej zanieczyszczeniu w sposób niebezpieczny dla zdrowia,

– konieczności przeprowadzenia niezbędnych napraw urządzeń,

– przerw w zasilaniu energetycznym urządzeń,

– uszkodzenia instalacji odbiorczej grożącego niebezpieczeństwem.

3. Zakład zwolniony jest z obowiązku, o którym mowa w pkt 1, w przypadku przerw wywołanych awarią lub innym nagłym, niedającym się przewidzieć zdarzeniom i to w przypadku, gdy przewidywany czas trwania przerw wynosi więcej niż cztery godziny. Za skutki obniżenia poziomu jakości usług spowodowane wymienionymi wyżej przyczynami, Zakład nie ponosi odpowiedzialności odszkodowawczej.

§ 33

O wstrzymaniu zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków, o którym mowa w § 32, Zakład niezwłocznie informuje Odbiorców, w sposób zwyczajowo przyjęty.

§ 34

W przypadku przerwy w dostawie wody trwającej dłużej niż 12 godzin, Zakład winien zorganizować dostawę wody środkami obwoźnymi lub wskazać zastępcze punkty poboru wody.

§ 35

Przedsiębiorstwo może odciąć dostawę wody lub zamknąć przyłącze sanitarne, jeżeli:

1. Przyłącze wody lub przyłącze sanitarne wykonano niezgodnie z przepisami prawa.

2. Odbiorca usług nie uiścił opłat za pełne dwa okresy obrachunkowe następujące po dniu otrzymania upomnienia w sprawie uregulowania zaległej opłaty.

3. Jakość wprowadzanych ścieków nie spełnia wymogów określonych w przepisach prawa lub stwierdzono celowe uszkodzenie albo pominięcie urządzenia pomiarowego.

4. Został stwierdzony nielegalny pobór wody lub nielegalne odprowadzanie ścieków, to jest bez zawarcia umowy, jak również przy celowo uszkodzonych albo pominiętych wodomierzach lub urządzeniach pomiarowych.

§ 36

Zakład, który odciął dostawę wody, jest obowiązany do równoczesnego udostępnienia zastępczego punktu poboru wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi i poinformowania o możliwościach korzystania z tego punktu. O zamiarze odcięcia dostawy wody lub zamknięcia przyłącza sanitarnego oraz o miejscach i sposobie udostępniania zastępczych punktów poboru wody zawiadamia powiatowego inspektora sanitarnego, burmistrza oraz Odbiorcę usług co najmniej na 20 dni przed planowanym terminem odcięcia dostaw wody lub zamknięcia przyłącza sanitarnego.

§ 37

W przypadku wystąpienia awarii lub w wyniku nieprawidłowej eksploatacji przyłącza wody lub przyłącza sanitarnego, będącego własnością Odbiorcy, powstania zagrożenia poziomu usług świadczonych przez Zakład, wzywa on Odbiorcę do natychmiastowego usunięcia przyczyn zagrożeń, a w przypadku gdy takie wezwanie nie jest skuteczne, może okresowo odciąć dopływ wody lub odpływ ścieków, do czasu usunięcia przyczyny powstałego zagrożenia, lub po odcięciu usunąć przyczyny powstałego zagrożenia, obciążając kosztami właściciela przyłącza wody lub przyłącza sanitarnego.

§ 38

Jeżeli strony nie ustaliły w umowie o zaopatrzeniu w wodę o odbiór ścieków inaczej, obowiązują następujące wymagania w zakresie udzielania informacji i odpowiedzi, w związku z niedotrzymaniem ciągłości usług i odpowiednich parametrów dostarczanej wody i wprowadzanych do kanalizacji ścieków:

– udzielenie informacji na żądanie Odbiorców następuje w okresie nie dłuższym niż:

a) 24 godziny – na telefoniczne żądanie określenia przewidywanego terminu usunięcia przerw i zakłóceń w świadczeniu usług,

b) 7 dni – na pisemne żądanie usunięcia przerw i zakłóceń, o których mowa w pkt a,

c) 14 dni – na pisemne i telefoniczne skargi i zażalenia, wymagające przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego.

§ 39

Odbiorca usług ma prawo zgłoszenia reklamacji dotyczących ilości i jakości świadczonych usług na piśmie w siedzibie Zakładu lub listem poleconym. Zakład zobowiązany jest do powiadomienia zainteresowanego o sposobie załatwienia reklamacji w terminie 14 dni od daty wpływu.

§ 40

W przypadku gdy w wyniku niedotrzymania z powodu zaniedbań Zakładu, określonych w umowie, wymienionych w § 2, wskaźników poziomu usług, Odbiorca usług poniósł straty, Zakład w pełni zrekompensuje je, po ich wcześniejszym udokumentowaniu.

R o z d z i a ł VIII

Postanowienia końcowe

§ 41

Ze względu na zmiany uwarunkowań prawnych realizowanych usług, Zakład przygotuje i dostarczy Odbiorcom, którzy już są podłączeni do sieci wodociągowej i kanalizacyjnej, nowych umów o zaopatrzeniu w wodę i odbiór ścieków oraz niniejszy regulamin.

§ 42

W sprawach nieobjętych niniejszym regulaminem obowiązują przepisy prawa, a w szczególności ustawy z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzeniu ścieków (Dz. U. Nr 72, poz. 747) wraz z przepisami wykonawczymi wydanymi na podstawie ustawy.