1559

UCHWAŁA RADY MIEJSKIEJ W LĄDKU ZDROJU

z dnia 30 kwietnia 2003 r.

w sprawie ustalenia liczby punktów sprzedaży napojów alkoholowych zawierających powyżej 4,5% alkoholu (z wyjątkiem piwa), przeznaczonych do spożycia poza miejsca sprzedaży, jak i w miejscu sprzedaży, określenie zasad usytuowania na terenie gminy Lądek Zdrój miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych

Na podstawie 18 ust. 2 pkt 15 i art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. z 2001 r. Dz. U. Nr 142, poz. 1591 – ze zm.) oraz art. 12 ust. 2, w związku z art. 14 ust. 2a ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (t.j. z 2002 r. Dz. U. Nr 147, poz. 1231 – ze zmianami) Rada Miejska w Lądku Zdroju uchwala, co następuje:

§ 1

Ilekroć w uchwale mowa o:

a) ustawie – należy przez to rozumieć ustawę z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (t.j. z 2002 r. Dz. U. Nr 147, poz. 1231 – ze zm.),

b) ogródku kawiarnianym:

1) należy przez to rozumieć wydzielone miejsce na zewnątrz istniejącego i posiadającego zezwolenie, lokalu gastronomicznego, będącego integralną jego częścią, oddzielone trwałymi lub przenośnymi elementami (parkany, pergole itp.), wyposażone w stoliki, krzesła, parasole itp.,

2) lub estetyczne wydzielone miejsce przy punkcie sprzedaży nieposiadającym urządzonej sali konsumpcyjnej w budynku oraz posiadającym zezwolenie na sprzedaż wyłącznie piwa przeznaczonego do spożycia w miejscu sprzedaży. Miejsce to winno być estetycznie oddzielone od pozostałego terenu elementami przenośnymi (parkany, pergole itp.) wyposażone w stoliki, krzesła, parasole itp.

§ 2

Dla terenu miasta i gminy Lądek Zdrój ustala się ilość punktów sprzedaży napojów alkoholowych o zawartości 4,5% alkoholu (z wyjątkiem piwa):

– przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży w ilości 38,

– przeznaczonych do spożycia w miejscu sprzedaży 40 punktów.

§ 3

Ustala się następujące zasady usytuowania punktów sprzedaży napojów alkoholowych:

1. Zabrania się lokalizowania punktów sprzedaży napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia w miejscu sprzedaży i poza miejscem sprzedaży, z zastrzeżeniem § 4 pkt 2:

a) w odległości mniejszej niż 100 m od szkół i innych placówek oświatowo-wychowawczych z zastrzeżeniem pkt 3,

b) na terenie obiektów sportowych i rekreacyjnych, z zastrzeżeniem § 4 pkt 2.

2. Zezwala się na lokalizowanie punktów sprzedaży napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia w miejscu sprzedaży w tzw. “ogródkach kawiarnianych” na następujących zasadach:

a) w ogródkach kawiarnianych będących integralną częścią lokalu gastronomicznego w odległości nie większej niż 30 m od wejścia do lokalu,

b) w samodzielnych ogródkach kawiarnianych urządzonych w miejscach i na warunkach określonych w niniejszej uchwale.

3. Zabrania się lokalizowania ogródków kawiarnianych wymienionych w ust. 2 w odległości mniejszej niż 100 m od obiektów kultu religijnego (kościoły, kaplice, cmentarze).

§ 4

1. Wyznacza się następujące miejsca na terenie, których można sytuować ogródki kawiarniane, o których mowa w § 2 ust. 2 lit. b:

a) Rynek w Lądku Zdroju – na terenie ograniczonym od zewnątrz pasami jezdnymi. Wyznaczenie modułów powierzchni przeznaczonej na ten cel leży w kompetencji Burmistrza,

b) plac: Trzebieszowice 121, nr działki 51/4, 102/2, Trzebieszowice 73, nr działki 341/1, wyspa Młyńska w Lądku Zdroju.

2. Upoważnia się Burmistrza do określenia innych miejsc przeznaczonych do usytuowania punktów (w tym tereny obiektów sportowych i rekreacyjnych), o których mowa w niniejszym paragrafie na potrzeby wydawania jednorazowych zezwoleń na sprzedaż i spożywanie napojów alkoholowych związanych z organizacją festynów i innych imprez.

§ 5

1. Wydanie zezwolenia na sprzedaż i spożywanie napojów alkoholowych w miejscach określonych w § 2 pkt 2 lit. b następuje po spełnieniu wymogów ustawy.

2. Działalność w ogródkach może być prowadzona wyłącznie w okresie od 1 kwietnia do 15 października. Po tym okresie przedsiębiorcy zobowiązani są do likwidacji wszelkich urządzeń i sprzętów związanych z prowadzeniem ogródków, pod rygorem usunięcia ich przez służby porządkowe na koszt prowadzących tę działalność.

a) prowadzący ogródek winien zagwarantować swoim klientom korzystanie z WC usytuowanego w odległości nie większej niż 100 m,

b) prowadzenie działalności gospodarczej w formie ogródka wymaga uzyskania opinii Wydziału Budownictwa,

c) prowadzenie ogródka wymaga zawarcia stosownej umowy z dyspontem gruntu, na którym zlokalizowany będzie ogródek.

§ 6

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Lądka Zdroju.

§ 7

Traci moc uchwała nr XLV/257/2001 Rady Miejskiej w Lądku Zdroju z dnia 30 sierpnia 2001 roku w sprawie ustalenia liczby punktów sprzedaży napojów zawierających powyżej 4,5% alkoholu (z wyjątkiem piwa), przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży, jak i w miejscu sprzedaży, określenia zasad usytuowania na terenie gminy Lądek Zdrój punktów sprzedaży napojów alkoholowych i warunków sprzedaży tych napojów.

§ 8

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od opublikowanie w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.

PRZEWODNICZĄCY

RADY MIEJSKIEJ

LESZEK PAZDYK