1559 UCHWAŁA RADY MIEJSKIEJ W LĄDKU ZDROJU z dnia 30 kwietnia 2003 r. w sprawie ustalenia liczby punktów sprzedaży napojów alkoholowych zawierających powyżej 4,5% alkoholu (z wyjątkiem piwa), przeznaczonych do spożycia poza miejsca sprzedaży, jak i w miejscu sprzedaży, określenie zasad usytuowania na terenie gminy Lądek Zdrój miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowychNa podstawie 18 ust. 2 pkt 15 i art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. z 2001 r. Dz. U. Nr 142, poz. 1591 – ze zm.) oraz art. 12 ust. 2, w związku z art. 14 ust. 2a ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (t.j. z 2002 r. Dz. U. Nr 147, poz. 1231 – ze zmianami) Rada Miejska w Lądku Zdroju uchwala, co następuje: |
§ 1
Ilekroć w uchwale mowa o:
a) ustawie – należy przez to rozumieć ustawę z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwoś
b) ogródku kawiarnianym:
1) należy przez to rozumieć wydzielone miejsce na zewnątrz istniejącego i posiadającego zezwolenie, lokalu gastronomicznego, będącego integralną jego częścią, oddzielone trwałymi lub przenośnymi elementami (parkany, pergole itp.), wyposażone w stoliki, krzesła, parasole itp.,
2) lub estetyczne wydzielone miejsce przy punkcie sprzedaży nieposiadającym urządzonej sali konsumpcyjnej w budynku oraz posiadającym zezwolenie na sprzedaż wyłącznie piwa przeznaczonego do spożycia w miejscu sprzedaży. Miejsce to winno być estetycznie oddzielone od pozostałego terenu elementami przenośnymi (parkany, pergole itp.) wyposażone w stoliki, krzesła, parasole itp.
§ 2
Dla terenu miasta i gminy Lądek Zdrój ustala się ilość punktów sprzedaży napojów alkoholowych o zawartości 4,5% alkoholu (z
wyjątkiem piwa):– przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży w ilości 38,
– przeznaczonych do spożycia w miejscu sprzedaży 40 punktów.
§ 3
Ustala się następujące zasady usytuowania punktów sprzedaży napojów alkoholowych:
1. Zabrania się lokalizowania punktów sprzedaży napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia
w miejscu sprzedaży i poza miejscem sprzedaży, z zastrzeżeniem § 4 pkt 2:a) w odległości mniejszej niż 100 m od szkół i innych placówek oświatowo-wychowawczych
b) na terenie obiektów sportowych i rekreacyjnych, z zastrzeżeniem § 4 pkt 2.
2. Zezwala się na lokalizowanie punktów sprzedaży napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia w miejscu sprzedaży w
tzw. “ogródkach kawiarnianych” na następujących zasadach:a) w ogródkach kawiarnianych będących integralną częścią lokalu gastronomicznego w odległości nie większej niż 30 m od wejścia
b) w samodzielnych ogródkach kawiarnianych urządzonych w miejscach i na warunkach określonych w niniejszej uchwale.
3. Zabrania się lokalizowania ogródków kawiarnianych wymienionych w ust. 2 w odległości mniejszej niż 100 m od obiektów kultu religijnego (kościoły, kaplice, cmentarze).
§ 4
1. Wyznacza się następujące miejsca na terenie, których można sytuować ogródki kawiarniane, o których mowa w
§ 2 ust. 2 lit. b:a) Rynek w Lądku Zdroju – na terenie ograniczonym od zewnątrz pasami jezdnymi. Wyznaczenie modułów powierzchni przeznaczonej na ten cel leży w kompetencji Burmistrza,
b) plac: Trzebieszowice 121, nr działki 51/4, 102/2, Trzebieszowice 73, nr działki 341/1, wyspa Młyńska w Lądku Zdroju.
2. Upoważnia się Burmistrza do określenia innych mie
jsc przeznaczonych do usytuowania punktów (w tym tereny obiektów sportowych i rekreacyjnych), o których mowa w niniejszym paragrafie na potrzeby wydawania jednorazowych zezwoleń na sprzedaż i spożywanie napojów alkoholowych związanych z organizacją festynów i innych imprez.§ 5
1. Wydanie zezwolenia na sprzedaż i spożywanie napojów alkoholowych w miejscach określonych
w § 2 pkt 2 lit. b następuje po spełnieniu wymogów ustawy.2. Działalność w ogródkach może być prowadzona wyłącznie w okresie od 1 kwietnia do 15 października. Po tym okresie przedsiębiorcy zobowiązani są do likwidacji wszelkich urządzeń i sprzętów związanych z prowadzeniem ogródków, pod rygorem usunięcia ich przez służby porządkowe na koszt prowadzących tę dział
alność.a) prowadzący ogródek winien zagwarantować swoim klientom korzystanie z WC usytuowanego w odległości nie większej niż 100
m,b) prowadzenie działalności gospodarczej w formie ogródka wymaga uzyskania opinii Wydziału Budownictwa,
c) prowadzenie ogród
ka wymaga zawarcia stosownej umowy z dyspontem gruntu, na którym zlokalizowany będzie ogródek.§ 6
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Lądka Zdroju.
§ 7
Traci moc uchwała nr XLV/257/2001 Rady Miejskiej
w Lądku Zdroju z dnia 30 sierpnia 2001 roku w sprawie ustalenia liczby punktów sprzedaży napojów zawierających powyżej 4,5% alkoholu (z wyjątkiem piwa), przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży, jak i w miejscu sprzedaży, określenia zasad usytuowania na terenie gminy Lądek Zdrój punktów sprzedaży napojów alkoholowych i warunków sprzedaży tych napojów.§ 8
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od opublikowanie w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.
PRZEWODNICZĄCY |
RADY MIEJSKIEJ |
LESZEK PAZDYK |