Regulamin nadawania tytułu “Honorowy Obywatel Boguszowa-Gorc”

§1

1. Tytuł “Honorowy Obywatel Boguszowa-Gorc” nadaje się osobom, które przez swoją działalność w szczególny sposób zasłużyły się dla Miasta, regionu lub kraju.

2. Tytuł może być przyznawany zarówno za działalność długotrwałą, jak też za pojedynczy czyn o wyjątkowym znaczeniu.

§ 2

Tytuł mogą otrzymać zarówno mieszkańcy Boguszowa-Gorc, jak i osoby niemieszkające w Boguszowie- -Gorcach.

§ 3

Tytuł nadaje Rada Miejska w Boguszowie-Gorcach w formie uchwały.

§ 4

1. Z wnioskami o nadanie tytułu mogą wystąpić:

1) radni Rady Miejskiej,

2) Zarząd Miasta,

3) Organizacje społeczne i polityczne,

4) Zakłady pracy.

§ 5

1. Wniosek o nadanie tytułu kieruje się do Rady Miejskiej.

2. Wniosek winien zawierać następujące dane dotyczące osoby zgłoszonej do wyróżnienia:

1) dane osobowe,

2) szczegółowy opis zasług i osiągnięć uzasadniających nadanie tytułu,

3) dane o posiadanych odznaczeniach i wyróżnieniach.

§ 6

Wnioski o nadanie tytułu opiniują Komisje Rady i przedstawia na sesji Przewodniczący Rady Miejskiej.

§ 7

Wykonanie uchwały o nadanie tytułu “Honorowy Obywatel Boguszowa-Gorc” następuje przez wręczenie osobie wyróżnionej pamiątkowego medalu oraz dyplomu honorowego.

§ 8

Medal “Honorowy Obywatel Boguszowa-Gorc” wraz z dyplomem wręcza Przewodniczący Rady Miejskiej lub Burmistrz Miasta na uroczystej sesji Rady.

§ 9

Nazwiska osób wyróżnionych tytułem “Honorowy Obywatel Boguszowa-Gorc” wpisuje się wraz z krótką charakterystyką zasługi do Księgi Honorowej Miasta Boguszowa-Gorc.

§ 10

Utrata tytułu następuje mocą uchwały Rady Miejskiej wskutek prawomocnego skazania na karę pozbawienia praw publicznych lub popełnienia czynów nieetycznych.