Regulamin nadawania tytułu “Honorowy Obywatel Boguszowa-Gorc”
§1
1.
Tytuł “Honorowy Obywatel Boguszowa-Gorc” nadaje się osobom, które przez swoją działalność w szczególny sposób zasłużyły się dla Miasta, regionu lub kraju.2. Tytuł może być przyznawany zarówno za działalność długotrwałą, jak też za pojedynczy czyn o wyjąt
kowym znaczeniu.§ 2
Tytuł mogą otrzymać zarówno mieszkańcy Boguszowa-Gorc, jak i osoby niemieszkające w Boguszowie- -Gorcach.
§ 3
Tytuł nadaje Rada Miejska w Boguszowie-Gorcach w formie uchwały.
§ 4
1. Z wnioskami o nadanie tytułu mogą wystąpić:
1) radni Rady Miejskiej,
2) Zarząd Miasta,
3) Organizacje społeczne i polityczne,
4) Zakłady pracy.
§ 5
1. Wniosek o nadanie tytułu kieruje się do Rady Miejskiej.
2. Wniosek winien zawierać następujące dane dotyczące osoby zgłoszonej do wyróżnienia:
1) dane osobowe,
2) szczegółowy opis zasług i osiągnięć uzasadniających nadanie tytułu,
3) dane o posiadanych odznaczeniach i wyróżnieniach.
§ 6
Wnioski o nadanie tytułu opiniują Komisje Rady i przedstawia na sesji Przewodniczący Rady Miejskiej.
§ 7
Wykonanie
uchwały o nadanie tytułu “Honorowy Obywatel Boguszowa-Gorc” następuje przez wręczenie osobie wyróżnionej pamiątkowego medalu oraz dyplomu honorowego.§ 8
Medal “Honorowy Obywatel Boguszowa-Gorc” wraz z dyplomem wręcza Przewodniczący Rady Miejskiej lub Bur
mistrz Miasta na uroczystej sesji Rady.§ 9
Nazwiska osób wyróżnionych tytułem “Honorowy Obywatel Boguszowa-Gorc” wpisuje się wraz z krótką charakterystyką zasługi do Księgi Honorowej Miasta Boguszowa-Gorc.
§ 10
Utrata tytułu następuje mocą uchwały Rady Miejskiej wskutek prawomocnego skazania na karę pozbawienia praw publicznych lub popełnienia czynów nieetycznych.