R o z d z i a ł 6

Zasady dostępu do dokumentów wynikających z wykonywania zadań publicznych i korzystania z nich

§ 45

1. Za udostępnienie osobom zainteresowanym dokumentów wynikających z wykonywania zadań publicznych, w tym protokołów posiedzeń Rady i Komisji Rady odpowiada Burmistrz Miasta.

2. Dokumenty, o których mowa w ust. 1, udostępnia się w obecności pracownika Urzędu Miejskiego, w komórce organizacyjnej, w której dokument powstał, w tym w siedzibie Rady Miejskiej w zakresie właściwości Rady.

§ 46

1. Uprawnionym do dostępu do informacji wynikających z dokumentów, o których mowa w ust. 1 § 45, jest każdy bez potrzeby wykazywania intere- su prawnego bądź faktycznego, chcący uzyskać informacje związane z działaniem Rady i jej Komisji oraz Burmistrza Miasta.

2. Informacji udziela się na wniosek złożony ustnie lub pisemnie.

3. Burmistrz Miasta odmówi udostępnienia dokumentu lub jego części, jeżeli zawiera informacje prawnie chronione przed udostępnieniem.

4. Odmowa udostępnienia, o której mowa w ust. 3, w przypadku wniosku złożonego na piśmie przez osobę zainteresowaną, następuje na piśmie w ciągu 14 dni od dnia złożenia wniosku z podaniem podstawy prawnej odmowy.

§ 47

1. Osoba zainteresowana, o której mowa w ust. 1 § 45, zwana dalej wnioskodawcą, może sporządzać notatki i odpisy z udostępnionych dokumentów.

2. Udostępnianie dokumentów obejmuje także sporządzanie i wydawanie wnioskodawcy ich kserokopii bądź odpisów.