R o z d z i a ł X
ZASADY DOSTĘPU I KORZYSTANIA OBYWATELI Z DOKUMENTÓW RADY, KOMISJI ORAZ JAWNOŚCI DZIAŁANIA
§ 86
1. Obywatele maja prawo wstępu na sesje Ra
dy i posiedzenia komisji Rady.2. Przewodniczący Rady i przewodniczący komisji zobowiązani są do zapewnienia miejsc dla publiczności w czasie sesji Rady i posiedzenia komisji oraz spełnienia wymogu określonego w § 15 Statutu.
3. Publiczność uczestnicząca w sesji Rady lub posiedzeniu komisji przysłuchuje się obradom.
4. Wnioski i zapytania w imieniu mieszkańców wnoszą radni na zasadach określonych w Statucie.
§ 87
1. Obywatelom udostępnia się na ich pisemny wniosek w szczególności:
1) protokoły z sesji,
2) p
rotokoły z posiedzeń komisji Rady, w tym Komisji Rewizyjnej,3) rejestr uchwał Rady i zarządzeń Burmistrza,
4) rejestr interpelacji i wniosków radnych.
2. Udostępnianie do wglądu dokumentów lub innych informacji następuje w terminie do 14 dni od złożenia w
niosku.3. Odmowa udostępnienia dokumentów lub informacji następuje w formie pisemnej wraz z podaniem przyczyny odmowy oraz przepisu prawnego, na podstawie którego dana kategoria dokumentu lub informacji objęta jest ochroną prawną.
§ 88
Dokumenty z zakresu
działania Rady, komisji i Burmistrza udostępnia się w Urzędzie Miasta i Gminy w godzinach pracy Urzędu.§ 89
1. Z dokumentów wymienionych w § 86 obywatele mogą sporządzać notatki, odpisy i wyciągi lub je kopiować.
2. Realizacja uprawnień określonych w ust. 1 może się odbywać wyłącznie w Urzędzie i w obecności pracownika Urzędu.
§ 90
1. Obywatele mogą żądać wykonania kserokopii, uwierzytelnienia sporządzonych przez siebie notatek i kserokopii z dokumentów określonych w § 88.
2. Czynności, o jakich mowa w ust. 1, są wykonywane odpłatnie.
§ 91
1. Uprawnienia określone w § 87–90 nie znajdują zastosowania w przypadku podjęcia przez Radę, uchwały o wyłączeniu jawności.
(Rozstrzygnięciem nadzorczym Wojewody Dolnośląskiego P.N.II.0911-21/62/03 z dnia 24 kwietnia 2003 r. stwierdzono nieważność §
91).