R o z d z i a ł X

ZASADY DOSTĘPU I KORZYSTANIA OBYWATELI Z DOKUMENTÓW RADY, KOMISJI ORAZ JAWNOŚCI DZIAŁANIA

§ 86

1. Obywatele maja prawo wstępu na sesje Rady i posiedzenia komisji Rady.

2. Przewodniczący Rady i przewodniczący komisji zobowiązani są do zapewnienia miejsc dla publiczności w czasie sesji Rady i posiedzenia komisji oraz spełnienia wymogu określonego w § 15 Statutu.

3. Publiczność uczestnicząca w sesji Rady lub posiedzeniu komisji przysłuchuje się obradom.

4. Wnioski i zapytania w imieniu mieszkańców wnoszą radni na zasadach określonych w Statucie.

§ 87

1. Obywatelom udostępnia się na ich pisemny wniosek w szczególności:

1) protokoły z sesji,

2) protokoły z posiedzeń komisji Rady, w tym Komisji Rewizyjnej,

3) rejestr uchwał Rady i zarządzeń Burmistrza,

4) rejestr interpelacji i wniosków radnych.

2. Udostępnianie do wglądu dokumentów lub innych informacji następuje w terminie do 14 dni od złożenia wniosku.

3. Odmowa udostępnienia dokumentów lub informacji następuje w formie pisemnej wraz z podaniem przyczyny odmowy oraz przepisu prawnego, na podstawie którego dana kategoria dokumentu lub informacji objęta jest ochroną prawną.

§ 88

Dokumenty z zakresu działania Rady, komisji i Burmistrza udostępnia się w Urzędzie Miasta i Gminy w godzinach pracy Urzędu.

§ 89

1. Z dokumentów wymienionych w § 86 obywatele mogą sporządzać notatki, odpisy i wyciągi lub je kopiować.

2. Realizacja uprawnień określonych w ust. 1 może się odbywać wyłącznie w Urzędzie i w obecności pracownika Urzędu.

§ 90

1. Obywatele mogą żądać wykonania kserokopii, uwierzytelnienia sporządzonych przez siebie notatek i kserokopii z dokumentów określonych w § 88.

2. Czynności, o jakich mowa w ust. 1, są wykonywane odpłatnie.

§ 91

1. Uprawnienia określone w § 87–90 nie znajdują zastosowania w przypadku podjęcia przez Radę, uchwały o wyłączeniu jawności.

(Rozstrzygnięciem nadzorczym Wojewody Dolnośląskiego P.N.II.0911-21/62/03 z dnia 24 kwietnia 2003 r. stwierdzono nieważność § 91).