R o z d z i a ł V

KLUBY RADNYCH

§ 66

1. Radni mogą tworzyć kluby radnych w celu sprawnego przeprowadzania inicjatyw uchwałodawczych oraz wspólnych dla nich zamierzeń.

2. Klub radnych musi liczyć co najmniej 3 radnych.

§ 67

1. Powstanie klubu musi zostać niezwłocznie zgłoszone Przewodniczącemu.

2. W zgłoszeniu podaje się:

1) nazwę klubu,

2) listę członków,

3) imię i nazwisko przewodniczącego klubu.

3. W razie zmiany składu klubu lub jego rozwiązania przewodniczący klubu jest zobowiązany do niezwłocznego poinformowania o tym Przewodniczącego.

§ 68

1. Klub działa w okresie kadencji Rady. Upływ kadencji Rady jest równoznaczny z rozwiązaniem klubu.

2. Klub może zostać wcześniej rozwiązany na mocy uchwały członków zgodnie z regulaminem pracy klubu uchwalonym przez jego członków.

3. Regulamin pracy klubu nie może być sprzeczny ze Statutem Gminy.

4. Przewodniczący klubu zobowiązany jest do niezwłocznego przedłożenia regulaminu pracy klubu Przewodniczącemu.

5. Postanowienia ust. 4 dotyczą także zmiany regulaminu.

§ 69

1. Klubom przysługują uprawnienia wnioskodawcze i opiniodawcze w zakresie organizacji i trybu działania Rady.

2. Kluby mogą przedstawiać swoje stanowiska na sesji Rady wyłącznie przez swych przedstawicieli.