1519

UCHWAŁA RADY MIEJSKIEJ W JELCZU-LASKOWICACH

z dnia 25 kwietnia 2003 r.

w sprawie zmiany w uchwale nr XXXVIII/341/2001 Rady Miejskiej

w Jelczu-Laskowicach z dnia 31 sierpnia 2001 r. w sprawie Statutu Gminy Jelcz-Laskowice

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 oraz art. 40 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. Nr 142, poz. 1591 z 2001 r. z późn. zm.) Rada Miejska uchwala, co następuje:

§ 1

1. Wprowadza się następujące zmiany w Statucie Gminy Jelcz-Laskowice stanowiącym załącznik nr 1 do uchwały Rady Miejskiej w Jelczu-Laskowicach z dnia 31 sierpnia 2001 r. nr XXXVIII/341/2001 w sprawie Statutu Gminy Jelcz-Laskowice:

1. W § 1 skreśla się pkt 8 i 10.

2. W § 4 skreśla się dotychczasową treść ust. 2 i zastępuje się nową w brzmieniu:

“Herb Gminy jest znakiem prawnie chronionym. Rozpowszechnianie herbu Gminy w celach komercyjnych wymaga zgody Rady, a w innych celach zgody Burmistrza.”.

3. W § 5 skreśla się dotychczasową treść ust. 1 i zastępuje nową w brzmieniu:

“Podstawowym zadaniem Gminy jest zaspokajanie potrzeb zbiorowych jej mieszkańców, tworzenie warunków dla racjonalnego i harmonijnego rozwoju gospodarczego oraz społecznego Gminy jak również tworzenie warunków dla pełnego uczestnictwa obywateli w życiu wspólnoty.”.

4. W § 8 skreśla się dotychczasową treść ust. 3 pkt 1 podpunkt a i zastępuje nową w brzmieniu:

“po pisemnym wniosku skierowanym do Przewodniczącego Rady o udostępnienie uchwały lub protokołu z określeniem przedmiotu sprawy lub konkretnego posiedzenia Rady lub komisji.”.

5. W § 8 skreśla się dotychczasową treść ust. 3 pkt 2 i zastępuje nową w brzmieniu:

“dostęp do informacji związanych z wykonywaniem zadań przypisanych Burmistrzowi (z wyjątkiem spraw, których jawność wyłączona jest przepisami prawa):

a) po pisemnym wniosku skierowanym do Burmistrza z określeniem tematu (sprawy),

b) żądane informacje związane z wykonywaniem zadań przypisanych Burmistrzowi udostępnia Sekretarz Gminy w dniach i godzinach pracy Urzędu.”.

6. Skreśla się dotychczasową treść § 11 i wprowadza nową w brzmieniu:

“Funkcje kontrolne wobec Burmistrza, gminnych jednostek organizacyjnych oraz jednostek pomocniczych Gminy, Rada sprawuje bezpośrednio poprzez przyjmowanie sprawozdań Burmistrza z jego działalności w okresach między sesjami oraz w czasie przewidzianym odrębnymi przepisami, a także poprzez działania kontrolne Komisji Rewizyjnej Rady i pozostałych stałych komisji Rady w zakresie przedmiotowym ich działania, podejmowane na jej zlecenie na zasadach określonych w Statucie.”.

7. W § 13 ust. 1 dodaje się zdanie drugie w brzmieniu:

“Radny nie może brać udziału w głosowaniu w radzie ani w komisji, jeżeli dotyczy ono jego interesu prawnego.”.

8. W § 14 skreśla się dotychczasową treść ust. 2 i zastępuje nową w brzmieniu:

“Radni współpracują z organizacjami społecznymi, pozarządowymi, samorządami pracowniczymi i związkami zawodowymi oraz załogami zakładów pracy.”.

9. W § 14 skreśla się dotychczasową treść ust. 6 i zastępuje nową w brzmieniu:

“O dalszych działaniach związanych z realizacją postulatów, wyborcy winni być powiadamiani w sposób zapewniający dostęp do informacji.”.

10. W § 14 skreśla się ust. 7.

11. W § 15 skreśla się dotychczasową treść i zastępuje nową w brzmieniu:

“Radny korzysta z ochrony prawnej przewidzianej dla funkcjonariuszy publicznych. W przypadku naruszenia dóbr radnego w tym zakresie, Burmistrz udziela radnemu niezbędnej pomocy prawnej.”.

12. W § 16 skreśla się dotychczasową treść ust. 5 pkt 2 i zastępuje nową w brzmieniu:

“uchwałą klubu, po powiadomieniu Rady o jej podjęciu.”.

13. W § 17 skreśla się dotychczasową treść ust. 1 pkt 4 i 5 i zastępuje nową w brzmieniu:

“4) przekazywanie Burmistrzowi, w imieniu Rady spraw do opracowania lub załatwienia,

5) współdziałanie z Burmistrzem w rozwiązywaniu bieżących spraw Gminy.”.

14. W § 19 skreśla się dotychczasową treść ust. 4 pkt 1 i zastępuje nową w brzmieniu:

“Burmistrz i jego zastępcy.”.

15. W § 19 skreśla się dotychczasową treść ust. 4 pkt 3 i zastępuje nową w brzmieniu:

“sekretarz i skarbnik oraz inni pracownicy Urzędu, jeżeli zostali wyznaczeni przez Burmistrza do referowania spraw lub udzielania wyjaśnień, albo odpowiedzi na interpelacje i zapytania,”.

16. W § 21 skreśla się dotychczasową treść ust. 1 i zastępuje nową w brzmieniu:

“Na wniosek co najmniej 1/4 ustawowego składu Rady albo Burmistrza, przewodniczący, w terminie 7 dni od dnia wniesienia wniosku, zobowiązany jest zwołać sesję poza planem pracy (sesja nadzwyczajna).”.

17. W § 21 dodaje się ust. 3 w brzmieniu:

“Do zmiany porządku obrad sesji zwołanej w trybie określonym w ust. 1 poza bezwzględną większością głosów ustawowego składu Rady, wymagana jest zgoda wnioskodawcy.”.

18. W § 22 skreśla się dotychczasową treść ust. 5 i zastępuje nową w brzmieniu:

“Na wniosek Przewodniczącego lub co najmniej 1/4 radnych obecnych na sesji albo Burmistrza jawność sesji może być wyłączona w całości lub części, jeżeli przemawia za tym potrzeba zachowania prawnie chronionej tajemnicy zawodowej albo ze względu na potrzebę ochrony dóbr osobistych. Przepis ust. 4 stosuje się odpowiednio.”.

19. W § 23 skreśla się dotychczasową treść ust. 1 i zastępuje nową w brzmieniu:

“Przewodniczący ustala porządek obrad sesji.”.

20. W § 23 skreśla się dotychczasową treść ust. 3 pkt 4 i zastępuje nową w brzmieniu:

“informacje Burmistrza o działaniach w okresie od poprzedniej sesji,”.

21. W § 23 skreśla się dotychczasową treść ust. 4 i zastępuje nową w brzmieniu:

“Na wniosek Burmistrza Przewodniczący obowiązany jest wprowadzić do porządku obrad najbliższej sesji Rady projekt uchwały, jeżeli wnioskodawcą jest Burmistrz, a projekt wpłynął do Rady, co najmniej 7 dni przed dniem rozpoczęcia sesji Rady.”.

22. W § 23 skreśla się dotychczasową treść ust. 5 i zastępuje nową w brzmieniu:

“W porządku obrad sesji zwyczajnej, przynajmniej raz na kwartał, powinno znaleźć się sprawozdanie Burmistrza z wykonania uchwał Rady.”.

23. W § 23 skreśla się dotychczasową treść ust. 7 i zastępuje nową w brzmieniu:

“Porządek obrad sesji zwołanej na zasadach określonych w § 21 oraz sesji, której przedmiotem jest uchwalenie budżetu lub absolutorium dla Burmistrza, a także sesji nadzwyczajnej nie przewiduje interpelacji i zapytań oraz wolnych wniosków.”.

24. W § 24 skreśla się dotychczasową treść ust. 1 i zastępuje nową w brzmieniu:

“O zwołaniu sesji radni otrzymują zawiadomienie co najmniej na 7 dni przed terminem, a o zwołaniu sesji nadzwyczajnej co najmniej na 3 dni przed terminem. W zawiadomieniu należy podać termin, miejsce, godzinę rozpoczęcia oraz porządek obrad sesji.”.

25. W § 26 skreśla się dotychczasową treść ust. 1 i zastępuje nową w brzmieniu:

“Sesja prowadzona jest zgodnie z porządkiem obrad. Z wnioskami o zmianę porządku może wystąpić radny lub Burmistrz.”.

26. W § 26 skreśla się dotychczasową treść ust. 4 i zastępuje nową w brzmieniu:

“Na wniosek Przewodniczącego lub Burmistrza Rada może zdecydować o odstąpieniu od odczytania na sesji treści projektu uchwały, jeżeli był on prezentowany na posiedzeniach komisji odbytych przed sesją.”.

27. W § 26 ust. 7 skreśla się dotychczasową treść pkt 4, 7 i 8 i zastępuje nową w brzmieniu:

“4) zakończenie dyskusji,

7) przejście do porządku obrad,

8) zarządzenie przerwy.”.

28. W § 26 ust. 7 skreśla się pkt 5.

29. W § 26 ust. 9 otrzymuje numer 10 i dodatkowo wprowadza się nowy ust. 9 o następującym brzmieniu:

“Wnioski, których realizacja wymaga rozstrzygnięcia w formie uchwały, muszą spełniać wymogi wynikające z § 30 ust. 2 i 3 statutu.”.

30. W § 27 skreśla się dotychczasową treść ust. 2 i zastępuje nową w brzmieniu:

“Interpelacje składa radny pisemnie w okresach między sesjami lub ustnie na sesji. Adresatem interpelacji jest Burmistrz. Interpelacja winna zawierać krótkie przedstawienie stanu faktycznego, który rodzi pytania skierowane do adresata.”.

31. W § 28 skreśla się dotychczasową treść ust. 3 i zastępuje nową w brzmieniu:

“Uprawnienia prowadzącego sesję z ust. 2 pkt 1 i 2 mają zastosowanie do osób uczestniczących w sesji, którym udzielono głosu.”.

32. W § 29 skreśla się dotychczasową treść ust. 4 i zastępuje nową w brzmieniu:

“Niezwłocznie po uchwaleniu Biuro Rady przekazuje uchwałę Burmistrzowi.”.

33. W § 29 skreśla się dotychczasową treść ust. 5 i zastępuje nową w brzmieniu:

“Podanie treści uchwały do publicznej wiadomości przez obwieszczenie lub w inny zwyczajowo przyjęty sposób należy do Burmistrza. W przypadku, gdy wymagają tego przepisy ustawowe lub uchwała tak stanowi, Biuro Rady przekazuje uchwałę do opublikowania w wojewódzkim dzienniku urzędowym.”.

34. skreśla się dotychczasową treść § 30 i zastępuje nową w brzmieniu:

“1. Z inicjatywą podjęcia uchwały może wystąpić Przewodniczący, Przewodniczący komisji w jej imieniu, każdy radny, przewodniczący klubu w imieniu klubu oraz Burmistrz.

2. Wniosek o podjęcie uchwały, wraz z jej projektem i uzasadnieniem, kieruje się do Przewodniczącego, który przedstawia projekt do zaopiniowania komisjom, po uzyskaniu opinii prawnej, a w przypadku gdy podjęcie uchwały wywołuje skutki finansowe, także opinii Skarbnika Gminy.

3. Ostateczny projekt uchwały, po zaopiniowaniu przez komisje, przygotowuje Burmistrz, z uwzględnieniem poprawności językowej, zasad techniki legislacyjnej oraz godności z prawem. Projekty uchwał dotyczące spraw organizacyjnych Rady przygotowuje Biuro Rady.

4. Prowadzący sesję informuje na sesji o projektach uchwał, które wpłynęły w okresach między sesjami, o stopniu zaawansowania prac nad ich przygotowaniem oraz o spodziewanym terminie wniesienia ich pod obrady sesji. Projekty niespełniające wymogów proceduralnych z ust. 2 i 3 albo wymogów określonych w § 29 ust. 3 nie mogą być przedmiotem obrad.”.

35. W § 31 skreśla się dotychczasową treść ust. 5 i zastępuje nową w brzmieniu:

“Kwalifikowana większość 3/5 głosów oznacza możność zapadnięcia rozstrzygnięcia w danej sprawie jedynie wtedy, gdy “za” opowie się 3/5 z biorących udział w głosowaniu. W przypadku uzyskania rozstrzygnięcia taką większością ustawowego składu, oznacza to konieczność uzyskania głosów “za” w liczbie, co najmniej równej 3/5 ustawowego składu Rady.”.

36. W § 33 skreśla się dotychczasową treść ust. 1 pkt 2 i zastępuje nową w brzmieniu:

“głosowanie poprawek wynikających z opinii komisji i Burmistrza oraz zaproponowanych na sesji, z tym że w przypadku wniosków mniejszości w komisjach, zgłoszonych do protokołu z posiedzenia Komisji, w pierwszej kolejności głosowane są te wnioski,”.

37. W § 35 skreśla się dotychczasową treść ust. 9 i zastępuje nową w brzmieniu:

“Odpis protokołu przekazywany jest Burmistrzowi, zaś wyciągi z protokołu Burmistrz przekazuje zainteresowanym jednostkom organizacyjnym Gminy oraz zainteresowanym jednostkom pomocniczym.”.

38. W § 37 ust. 1 skreśla się dotychczasową treść pkt 1 i zastępuje nową w brzmieniu:

“opiniowanie pracy Burmistrza i podległych mu jednostek organizacyjnych w zakresie spraw właściwych przedmiotowo danej komisji.”.

39. W § 38 skreśla się dotychczasową treść ust. 3 i zastępuje nową w brzmieniu:

“W skład Komisji Rewizyjnej wchodzą radni przedstawiciele wszystkich klubów oprócz Przewodniczącego i Wiceprzewodniczących.”.

40. W § 39 skreśla się dotychczasową treść ust. 2 i zastępuje nową w brzmieniu:

“W przypadku przekazania przez Radę lub Burmistrza za pośrednictwem Przewodniczącego zagadnienia do opracowania przez właściwą komisję, winna ona zająć stanowisko w terminie wskazanym przez Przewodniczącego.”.

41. Skreśla się dotychczasową treść § 40 i zastępuje nową w brzmieniu:

“1. Komisja rewizyjna powoływana jest w celu realizacji funkcji kontrolnej Rady.

Do zadań Komisji Rewizyjnej należy:

1) opiniowanie wykonania budżetu i występowanie z wnioskiem w sprawie udzielenia Burmistrzowi absolutorium z tego tytułu,

2) przygotowywanie materiałów do oceny pracy Burmistrza,

3) opiniowanie wniosków o przeprowadzeniu referendum w sprawie odwołania Burmistrza,

4) przeprowadzanie kontroli Burmistrza, gminnych jednostek organizacyjnych i jednostek pomocniczych Gminy.

2. Przed sporządzeniem wniosku w sprawie udzielenia Burmistrzowi absolutorium. Komisja Rewizyjna może zwrócić się o wyrażenie opinii w tej kwestii do innych komisji, w terminie wskazanym przez Komisję Rewizyjną. Opinie te nie mają charakteru wiążącego. Opinię o wykonaniu budżetu gminy wraz z wnioskiem w sprawie udzielenia Burmistrzowi absolutorium, Komisja Rewizyjna sporządza w terminie 14 dni od daty dostarczenia Komisji sprawozdania z wykonania budżetu.

3. Ocenę pracy Burmistrza Komisja przygotowuje na wniosek Rady, uwzględniając w szczególności:

1) sprawozdania Burmistrza z wykonania zadań Gminy oraz z wykonania uchwał Rady,

2) opinie komisji o wykonywaniu przez Burmistrza zaleceń Rady w sprawach wynikających ze skarg i wniosków obywateli, interpelacji i wniosków radnych,

3) wyniki kontroli wewnętrznych i zewnętrznych Burmistrza i gminnych jednostek organizacyjnych.

4. Materiały, o których mowa w ust. 3, uwzględniane są też, w odpowiednim zakresie, w ramach opiniowania wniosków o przeprowadzenie referendum w sprawie odwołania Burmistrza.

5. Komisja Rewizyjna przeprowadza kontrole według rocznego planu kontroli, zatwierdzonego przez Radę, a poza planem kontroli na zlecenie Rady.

6. Kontrole przeprowadzane są przez co najmniej trzyosobowe zespoły kontrolne Komisji Rewizyjnej, według następujących zasad:

1) o zamiarze kontroli Komisja zawiadamia pisemnie Burmistrza i kierownika kontrolowanej jednostki, określając termin i przedmiot kontroli,

2) przed przystąpieniem do czynności kontrolnych przewodniczący zespołu kontrolnego, którym jest Przewodniczący Komisji Rewizyjnej lub wyznaczony przez niego jego Zastępca, wręcza kierownikowi kontrolowanej jednostki upoważnienie Przewodniczącego Rady Miejskiej do przeprowadzenia kontroli,

3) zespół kontrolujący ma prawo do uzyskiwania ustnych i pisemnych wyjaśnień, jak również wglądu do dokumentów i materiałów źródłowych, a także dostępu do zasobów informacji zgromadzonych w systemach informatycznych Gminy, chyba że ustawy stanowią inaczej,

4) dokumenty niezbędne dla przeprowadzenia kontroli udostępniane są kontrolującym protokolarnie. Wiadomości i dokumenty, których ujawnienie może narazić na szkodę ważny interes Gminy, społeczny lub obywatela udostępniane są na podstawie pisemnej zgody Burmistrza lub odpowiednio kierownika gminnej jednostki organizacyjnej oraz oświadczenia kontrolujących o przyjęciu obowiązku nieujawniania tych wiadomości lub dokumentów osobom nieupoważnionym,

5) sporządzanie kopii dokumentów, przekazywanie dokumentów lub kopii osobom spoza Komisji lub wyniesienie dokumentów lub ich kopii poza siedzibę kontrolowanej jednostki możliwe jest jedynie po uzyskaniu zgody Burmistrza lub kierownika kontrolowanej jednostki,

6) czynności kontrolne prowadzone są przez członków Komisji w siedzibie jednostki kontrolowanej, w obecności kierownika tej jednostki lub osoby przez niego wyznaczonej,

7) członek Komisji Rewizyjnej nie może brać udziału w pracach związanych z kontrolą jednostki organizacyjnej, w której jest on pracownikiem bądź w której pracuje jego współmałżonek, krewny lub powinowaty.

7. Po zakończeniu kontroli zespół kontrolujący sporządza protokół pokontrolny, zawierający w szczególności:

1) oznaczenie kontrolowanej jednostki i składu zespołu kontrolującego,

2) czas trwania i przedmiotu kontroli,

3) wykaz skontrolowanych i wykorzystanych dokumentów oraz innych materiałów,

4) opis spostrzeżonego stanu faktycznego,

5) wykaz ustalonych nieprawidłowości, z ewentualnym wskazaniem przyczyn ich powstania,

6) wnioski pokontrolne,

7) podpisaną adnotację o zapoznaniu z protokołem kierownika jednostki kontrolowanej oraz ewentualne uwagi tego kierownika co do przebiegu kontroli,

8) datę sporządzenia protokołu oraz podpis członków zespołu kontrolującego.

8. Kierownik kontrolowanej jednostki może w terminie 7 dni od daty otrzymania protokołu z kontroli wnieść uwagi, co do treści protokołu oraz przebiegu kontroli, które Komisja rozpatruje i ustosunkowuje się do nich w protokole z kontroli.

9. Uwierzytelnione przez Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej odpisy protokołu przekazywane są niezwłocznie Przewodniczącemu Rady Miejskiej, Burmistrzowi oraz kierownikowi jednostki skontrolowanej.

10. Komisja Rewizyjna występuje do Rady o przyjęcie sprawozdania z przeprowadzonej kontroli lub o podjęcie uchwały w sprawach wynikających z przeprowadzonej kontroli.”.

42. W § 41 skreśla się dotychczasową treść ust. 2 i zastępuje nową w brzmieniu:

“Biuro gromadzi akty normatywne powszechnie obowiązujące i przepisy gminne, zarządzenia Burmistrza oraz materiały informacyjne z tematyki samorządowej, udostępniając je radnym.”.

43. Skreśla się dotychczasową treść § 42 i zastępuje nową w brzmieniu:

“1. Organem wykonawczym Gminy jest Burmistrz.

2. Burmistrz, w drodze zarządzenia powołuje oraz odwołuje swoich Zastępców.”.

44. Skreśla się dotychczasową treść § 43, zastępuje nową w brzmieniu:

“1. Uchwałę w sprawie absolutorium, Rada podejmuje bezwzględną większością głosów ustawowego składu Rady. Przed podjęciem uchwały w sprawie udzielenia Burmistrzowi absolutorium, Rada zapoznaje się z wnioskiem i opinią Komisji Rewizyjnej oraz opinią Regionalnej Izby Obrachunkowej.

2. Procedurę postępowania Rady w przypadku:

a) podjęcia uchwały w sprawie nieudzielenia Burmistrzowi absolutorium,

b) postawienia wniosku o przeprowadzenie referendum w sprawie odwołania Burmistrza z przyczyny innej niż nieudzielenie Burmistrzowi absolutorium reguluje ustawa gminna”.

45. Skreśla się dotychczasową treść § 44 i zastępuje nową w brzmieniu:

“Do wyłącznej właściwości Burmistrza, poza zadaniami określonymi w art. 30 ustawy gminnej oraz innych ustawach, należą zadania w zakresie:

1) decydowania w sprawach zwykłego zarządu mieniem komunalnym, a zwłaszcza:

a) zaciąganie zobowiązań w zakresie podejmowanych inwestycji i remontów o wartości nieprzekraczającej sumy ustalonej corocznie przez Radę,

b) zaciąganie pożyczek krótkoterminowych o łącznej wartości nieprzekraczającej wielkości ustalonej przez Radę na dany rok budżetowy,

c) decydowanie o wydatkach koniecznych nieujętych w budżecie,

2) decydowania o wszczęciu i rezygnacji ze sporu sądowego oraz o zawarciu ugody w sprawach prywatnoprawnych,

3) zaskarżania rozstrzygnięć organu nadzorczego, o których mowa w ustawie gminnej,

4) rozpatrywania ofert w przetargach publicznych ogłaszanych przez Gminę,

5) określania zakresu, w jakim Burmistrz może powierzyć Zastępcom Burmistrza, Sekretarzowi prowadzenie spraw Gminy w swoim imieniu,

6) informowania mieszkańców o założeniach budżetu, kierunkach polityki społeczno-gospodarczej i wykorzystaniu środków budżetowych.”.

46. Skreśla się § 45.

47. Skreśla się dotychczasową treść § 46 i zastępuje nową w brzmieniu:

“Do zadań Burmistrza, oprócz wynikających z ustawy gminnej i innych ustaw, należy:

1) kierowanie bieżącymi sprawami Gminy,

2) kierowanie pracą Urzędu,

3) ogłaszanie przepisów gminnych, budżetu i sprawozdania z jego wykonania,

4) reprezentowanie Gminy na zewnątrz, a w szczególności w organizacjach publicznoprawnych, spółkach, spółdzielniach oraz stowarzyszeniach gmin, o ile Rada nie postanowi inaczej,

5) wydawanie swoim zastępcom i Sekretarzowi Gminy poleceń i wskazówek dotyczących sposobu prowadzenia spraw Gminy,

6) sporządzanie, wnoszenie i cofanie skarg do Naczelnego Sądu Administracyjnego w wykonaniu uchwał Rady o zaskarżeniu rozstrzygnięcia nadzorczego albo o udzieleniu odpowiedzi na skargę stosownie do unormowań rozdziału 10 ustawy gminnej.”.

48. Skreśla się dotychczasową treść § 47 i zastępuje nową w brzmieniu:

“1. Sekretarz Gminy zapewnia sprawne funkcjonowanie i organizuje pracę Urzędu oraz prowadzi sprawy Gminy powierzone mu przez Burmistrza. Sekretarz wykonuje sprawy powierzone mu przez Burmistrza zgodnie z jego wskazówkami i poleceniami.

2. W razie nieobecności Burmistrza lub innej niemożności pełnienia przez niego obowiązków, sprawy Gminy prowadzą Zastępcy Burmistrza oraz Sekretarz Gminy zgodnie z podziałem kompetencji przyjętym w Regulaminie Organizacyjnym Urzędu.”.

49. Skreśla się dotychczasową treść § 48 i zastępuje nową w brzmieniu:

“1. Burmistrz wykonuje swoje zadania przy pomocy Urzędu.

2. Kierownikiem Urzędu jest Burmistrz.

3. Organizację oraz zasady funkcjonowania Urzędu określa Burmistrz w drodze zarządzenia.”.

50. W § 49 skreśla się dotychczasową treść ust. 3 i zastępuje nową w brzmieniu:

“Rada uchwala na wniosek Burmistrza statuty i regulaminy organizacyjne gminnych jednostek organizacyjnych.”.

51. W § 49 skreśla się dotychczasową treść ust. 4 i zastępuje nową w brzmieniu:

“Kierownicy jednostek organizacyjnych działają jednoosobowo na podstawie pełnomocnictwa do zarządzania mieniem tych jednostek, udzielonego im przez Burmistrza.”.

52. Skreśla się dotychczasową treść § 50 i zastępuje nową w brzmieniu:

“1. Pracownikiem samorządowym z wyboru w Gminie jest Burmistrz.

2. Rada, w drodze uchwały, ustala zasady wynagradzania Burmistrza (składniki oraz sposób ich zaszeregowania), w oparciu o przepisy zawarte w rozporządzeniu Rady Ministrów w sprawie zasad wynagradzania pracowników samorządowych.

3. Z chwilą ustania stosunku pracy z wyboru odwołanemu przysługują świadczenia przewidziane przepisami prawa pracy.”.

53. Skreśla się dotychczasową treść § 51 i zastępuje nową w brzmieniu:

“1. Pracownikami samorządowymi z powołania są:

a) Zastępcy Burmistrza,

b) Sekretarz i Skarbnik Gminy na mocy przepisów ustawy z dnia 22 marca 1990 r. o pracownikach samorządowych,

c) kierownicy jednostek organizacyjnych Gminy, o ile ustawy nie stanowią inaczej,

d) kierownik Urzędu Stanu Cywilnego i jego zastępcy.

2. Skarbnik i Sekretarz Gminy powoływani i odwoływani są przez Radę w drodze uchwały na wniosek Burmistrza.

3. Kierownicy gminnych jednostek organizacyjnych powoływani są i odwoływani przez Burmistrza w drodze zarządzenia.

4. Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego i jego zastępcy powoływani są i odwoływani przez Radę w drodze uchwały na wniosek Burmistrza.

5. W razie odwołania pracowników, o których mowa w ust. 1, przysługują im świadczenia przewidziane przepisami prawa pracy.”.

54. W § 60 skreśla się dotychczasową treść ust. 1 i zastępuje nową w brzmieniu:

“Po zakończeniu roku budżetowego Burmistrz przedstawia Radzie sprawozdanie z wykonania budżetu.”.

55. W § 64 skreśla się dotychczasową treść ust. 2 i zastępuje nową w brzmieniu:

“O prawnej formie przekazania składników mienia jednostkom pomocniczym rozstrzyga Burmistrz.”.

56. W § 67 skreśla się dotychczasową treść ust. 2 i zastępuje nową w brzmieniu:

“Przekazanie spraw, o których mowa w ust. 1, następuje w drodze uchwały Rady na wniosek organów jednostek pomocniczych, Przewodniczącego, radnego, komisji, klubu lub Burmistrza.”.

57. Skreśla się dotychczasową treść § 70 i zastępuje nową w brzmieniu:

“Burmistrz udziela pomocy organom jednostek pomocniczych w wykonywaniu ich statutowych zadań i w tym celu zapewnia im niezbędne warunki organizacyjne, techniczne i lokalowe.”.

58. W § 71 skreśla się dotychczasową treść ust. 3 i zastępuje nową w brzmieniu:

“W przypadkach niecierpiących zwłoki przepisy gminne może wydać także Burmistrz w formie zarządzenia z zachowaniem rygorów, o których mowa w art. 41 ustawy o samorządzie gminnym.”.

59. W § 72 skreśla się dotychczasową treść ust. 1 i zastępuje nową w brzmieniu:

“Rozstrzygnięcia w sprawach Gminy niemające charakteru przepisów gminnych, o których mowa w § 71, podejmuje organ stanowiący

Gminy w formie uchwał i organ wykonawczy Gminy w formie zarządzeń.”.

2. Skreśla się załącznik nr 5 do Statutu Gminy Jelcz- -Laskowice (Regulamin Działania Zarządu Miasta i Gminy Jelcz-Laskowice).

3. Skreśla się dotychczasową treść załącznika nr 3 do Statutu Gminy Jelcz-Laskowice (Wykaz jednostek organizacyjnych Gminy Jelcz-Laskowice) i wprowadza nową w brzmieniu określonym w załączniku nr 1 do niniejszej uchwały.

§ 2

Pozostałe postanowienia Statutu nie ulegają zmianie.

§ 3

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy Jelcz-Laskowice.

§ 4

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.

PRZEWODNICZĄCY

RADY MIEJSKIEJ

JERZY WORWA

Załącznik nr 1 do uchwały Rady Miejskiej w Jelczu-Laskowicach z dnia 25 kwietnia 2003 r. (poz. 1519)