Rozdział IV

Kluby Radnych

§ 66

1. W celu usprawnienia swojej pracy radni mogą tworzyć kluby radnych.

2. Kluby łączą radnych o wspólnych celach działania.

3. Kluby powinny liczyć co najmniej 4 radnych.

4. Spadek liczby członków klubu poniżej 4 oznacza rozwiązanie klubu z mocy prawa.

5. Radny może należeć tylko do jednego klubu.

§ 67

1. Powstanie klubu następuje z chwilą doręczenia Przewodniczącemu Rady powiadomienia o założeniu klubu, które powinno zawierać:

1) nazwę klubu,

2) listę członków,

3) oświadczenia członków o ich przystąpieniu do klubu,

4) imię i nazwisko przewodniczącego klubu.

2. W razie zmiany składu klubu lub jego rozwiązania przewodniczący klubu jest obowiązany do niezwłocznego poinformowania o tym Przewodniczącego Rady.

3. Kluby działają w okresie kadencji Rady. Upływ kadencji Rady jest równoznaczny z rozwiązaniem klubów.

4. Kluby mogą ulegać wcześniejszemu rozwiązaniu na mocy uchwał ich członków, podejmowanych bezwzględną większością w obecności co najmniej połowy członków klubu.

5. Przewodniczący prowadzi rejestr klubów.

§ 68

1. Członkowie klubu wybierają spośród siebie przewodniczącego klubu.

2. Przewodniczący klubu reprezentuje klub na zewnątrz.

3. Przewodniczący klubu organizuje prace klubu.

§ 69

1. Kluby mogą uchwalać własne regulaminy.

2. Regulaminy klubów nie mogą być sprzeczne ze Statutem Gminy.

3. Przewodniczący klubów są obowiązani do niezwłocznego przedkładania regulaminów klubów Przewodniczącemu Rady.

4. Postanowienie ust. 3 dotyczy także zmian regulaminów.

§ 70

1. Działalność klubu nie może ograniczać uprawnień poszczególnych radnych zagwarantowanych w ustawach i niniejszym statucie.

2. Działalność klubu nie może być finansowana z budżetu Gminy.

§ 71

1. Klubom przysługują uprawnienia wnioskodawcze i opiniodawcze w zakresie organizacji i trybu działania Rady.

2. Kluby mogą przedstawiać swoje stanowisko na sesji Rady wyłącznie przez swych przedstawicieli.

§ 72

Na wniosek przewodniczących klubów Wójt obowiązany jest udostępnić klubom pomieszczenie do realizacji zadań określonych w regulaminie pracy klubu.