R o z d z i a ł IV

ZASADY OBSŁUGI TERENU W ZAKRESIE

KOMUNIKACJI

§ 7

I. Ustalenia ogólne

Ustala się następujące zasady obsługi komunikacyjnej terenów:

1. Układ komunikacyjny dostosowano do zapewnienia pełnej obsługi komunikacyjnej projektowanej zabudowy mieszkaniowej i usługowej. Jedyne włączenie projektowanego układu komunikacyjnego do istniejącego ciągu komunikacyjnego (droga gminna) we wsi Komorowice poprzez istn. most na rzece Ślęży – na podstawie warunków technicznych ustalonych przez zarządcę drogi. Z uwagi na przewidywane zwiększenie ruchu kołowego w związku z realizacją zabudowy mieszkaniowej i usługowej wskazana jest przebudowa mostu na rzece wraz ze skrzyżowaniem projektowanej ulicy 1KDL z drogą gminną.

2. Z uwagi na fakt, iż istniejąca wzdłuż południowej i zachodniej granicy terenu droga gospodarcza obsługuje przylegające do niej od południa i zachodu użytki rolne, przewiduje się jej pozostawienie dotychczasowym przebiegu i szerokości, projektując niezależny ciąg komunikacyjny oznaczony jako 1KDL dla obsługi projektowanej zabudowy. Zalecane jest oddzielenie obydwu pasów jezdni pasem zieleni o szerokości minimum 2 m. Istniejące włączenia dróg polnych do ww. drogi gospodarczej pozostawia się bez zmian do wyłącznej obsługi użytków rolnych. Obsługa komunikacyjna terenów położonych w granicach działki 242/1 położonej we wsi Komorowice nie może się odbywać poprzez układ dróg polnych położonych na terenie gminy Kobierzyce.

3. Projektowane ciągi piesze o szerokości 3 m w liniach rozgraniczających przewiduje się jako ułatwienie przejść pomiędzy poszczególnymi terenami oraz jako dodatkowe kanały dla przeprowadzenia sieci infrastruktury technicznej.

Powyższe ustalenie obejmuje:

1) ciąg pieszy pomiędzy terenami 8MN i 12MN – ozn. 19KP

2) ciąg pieszy pomiędzy terenami 15 ZPn i 16MN – ozn. 20KP

3) ciąg pieszy pomiędzy terenami 22MN i 24MN – ozn. 21KP

4) ciąg pieszy pomiędzy terenami 23MN i 25MN – ozn. 21KP

5) ciąg pieszy pomiędzy terenami 26MN i 27MN – ozn. 22KP

6) ciąg pieszy pomiędzy terenami 28MN i 29MN – ozn. 23KP

7) ciąg pieszy pomiędzy terenami 1MN i 6MN – ozn. 25KP

8) ciąg pieszy pomiędzy terenami 18MN i 39EE – ozn. 24KP

II. Ustalenia szczegółowe

1) Teren oznaczony symbolem 1KDL – przeznacza się pod realizację osiedlowej ulicy w klasie L (drogi publicznej) o szerokości 15,00 m w liniach rozgraniczających (7,0 m jezdnia + 2 x 2,5 m chodniki + 2 x 1,5 m pas zieleni przy ogrodzeniu posesji). Ulica zaprojektowana w formie pętli, na odcinku południowym i zachodnim obejmuje również istniejącą drogę gospodarczą o szer. jezdni 4,0 m oddzieloną od jezdni ulicy 1KDL pasem zieleni o szerokości min. 2,0 m. Na tym odcinku szerokość pasa jezdnego zmienna w zależności od 15 – 20 m.

2) Tereny oznaczone symbolami 3KDD, 4KDD, 7KDD, 11KDD, 12KDD, 15KDD, 16KDD, 17KDD i 18KDD – przeznacza się pod realizację osiedlowych ulic dojazdowych w klasie D o szerokości 15,00 m w liniach rozgraniczających (6,0 m jezdnia + 2 x 2,5 m chodniki + 2 x x 2,0 m pas zieleni przy ogrodzeniu posesji).

3) Tereny oznaczone symbolem 4KDD – przeznacza się pod realizację osiedlowej ulicy dojazdowej w klasie D o szerokości 12,00 m w liniach rozgraniczających (6,0 m jezdnia + 2 x 2,0 m chodniki + 2 x 1,0 m pas zieleni przy ogrodzeniu posesji).

4) Tereny oznaczone symbolami 5KDW, 6KDW, 8KDW, 9KDW, 10KDW, 13KDW i 14KDW przeznacza się pod realizację osiedlowych ulic wewnętrznych w klasie D o szerokości 10,00 m w liniach rozgraniczających (6,0 m jezdnia + 2 x x 2,0 m chodniki .