C z ę ś ć IV

Burmistrz Miasta

§ 65

Do zadań i kompetencji Burmistrza należy w szczególności:

1) organizowanie pracy Urzędu Miasta,

2) kierowanie bieżącymi sprawami gminy,

3) ogłaszanie budżetu gminy oraz nadzór nad jego realizacją,

4) ogłaszanie sprawozdań z wykonania budżetu,

5) wydawanie Sekretarzowi Miasta poleceń i wskazówek dotyczących sposobu prowadzenia spraw gminy,

6) reprezentowanie gminy podczas uroczystości lokalnych,

7) podejmowanie decyzji w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej w zakresie przewidzianym przepisami prawa,

8) upoważnienie pracowników urzędu do wydawania decyzji administracyjnych w imieniu Burmistrza,

9) wykonywanie obowiązków szefa obrony cywilnej na terenie gminy.

(Rozstrzygnięciem nadzorczym Wojewody Dolnośląskiego PN.II.0911-6/12/03 z dnia 12 maja 2003 r. stwierdzono nieważność § 65 ust. 2, 7, 8).

§ 66

1. Burmistrz Miasta jest zwierzchnikiem służbowym w stosunku do pracowników Urzędu Miasta oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych.

2. Burmistrz zawiera umowy o pracę z pracownikami samorządowymi oraz rozwiązuje z nimi umowy o pracę zawarte na czas nieokreślony.

3. Burmistrz nawiązuje stosunek pracy na podstawie powołania z Sekretarzem Miasta, Skarbnikiem Miasta, zastępcą kierownika urzędu stanu cywilnego.