C z ę ś ć IV
Burmistrz Miasta
§ 65
Do zadań i kompetencji Burmistrza należy w szczególności:
1) organizowanie pracy Urzędu Miasta,
2) kierowanie bieżącymi sprawami gminy,
3) ogłaszanie budżetu gminy oraz nadzór nad jego realizacją,
4) ogłaszanie sprawozdań z wykonania budżetu,
5) wydawanie Sekretarzowi Miasta poleceń i wskazówek dotyczących sposobu prowadzenia spraw gminy,
6) reprezentowanie gminy podczas uroczystości lokalnych,
7) podejmowanie decyzji w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej w zakresie przewidzianym przepisami prawa,
8) upoważnienie pracowników urzędu do wydawania decyzji administracyjnych w imieniu Burmistrza,
9) wykonywanie obowiązków szefa obrony cywilnej na terenie gminy.
(Rozstrzygnięciem nadzorczym Wojewody Dolnośląskiego PN.II.0911-6/12/03 z dnia 12 maja 2003 r. stwierdzono nieważność § 65 ust. 2, 7, 8).
§ 66
1. Burmistrz Miasta jest zwierzchnikiem służbowym w stosunku do pracowników Urzędu Miasta oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych.
2. Burmistrz zawiera umowy o pracę z pracownikami samorządowymi oraz rozwiązuje z nimi umowy o pracę zawarte na czas nieokreślony.
3. Burmistrz nawiązuje stosunek pracy na podstawie powołania z Sekretarzem Miasta, Skarbnikiem Miasta, zastępcą kierownika urzędu stanu cywilnego.