R o z d z i a ł III

Ustalenia szczegółowe dla poszczególnych jednostek funkcjonalnych

§ 14

Przeznaczenie i uwarunkowania zagospodarowania poszczególnych jednostek funkcjonalnych, na rysunku planu oznaczonych symbolami:

PT Teren przeznaczony pod zabudowę produkcyjną i usług technicznych. Dopuszcza się lokalizację składów i magazynów oraz baz transportu i budownictwa. W części południowej zlokalizować zakłady o mniejszej uciążliwości, z nakazem zadrzewienia pasa terenu o szerokości minimum 5,0 m wzdłuż granicy południowej.

MNu Teren zabudowy mieszkaniowej, jednorodzinnej, z dopuszczeniem usług niewymagających ciężkiego transportu dostawczego. Usługi powinny być wbudowane lub dobudowane do bryły budynku mieszkalnego. Dla jednostki MNu obowiązują zasady zagospodarowania terenów mieszkaniowych określone w § 8 ust. 1 pkt 1–2 i 4–6. Dojazd drogą wewnętrzną, zakończoną placem manewrowym. Jezdnia dojazdu o szerokości 6,0 m; chodnik prowadzony po stronie północnej, szerokości 1,5 m.

MN Teren przeznaczony pod budownictwo mieszkaniowe, jednorodzinne w zabudowie wolno stojącej. Warunki zagospodarowania terenu i kształtowania zabudowy określić wg ustaleń zawartych w § 8 ust. 1 i § 9 ust. 1. Dla całej jednostki urbanistycznej obowiązuje układ kalenicowy dachów, w stosunku do ulicy KD.

MN1 Uwarunkowania zabudowy jak dla jednostki MN, z wyjątkiem nieobowiązywania określonego układu kalenicowego dachów.

MN2 Teren lokalizacji budynków zamieszkania zbiorowego, o charakterze turystycznym, w tym pensjonaty lub mały motel. Na poszczególnych działkach należy spełnić następujące wymogi:

– każda działka powinna mieć zapewniony, bezpośredni dostęp do zbiornika wodnego,

– zapewnić odpowiednią ilość miejsc postojowych dla samochodów osobowych, licząc 1 stanowisko na każde 3 miejsca noclegowe.

Warunki kształtowania zabudowy określić wg ustaleń zawartych w § 9 ust. 1 pkt 1 i 3. Obiekty wolno stojące, z dopuszczeniem brył o urozmaiconych gabarytach, z dachami stromymi, krytymi dachówkami ceramicznymi. Zalecane stosowanie werand i wykuszy.

Realizacja w tej jednostce funkcjonalnej uwarunkowana jest:

– wykonaniem szczegółowej opinii geotechnicznej dla całej jednostki MN2,

– przedstawieniem koncepcji przestrzennej, uwzględniającej specyficzne warunki fizjograficzne tego terenu,

– podział na działki możliwy po wykonaniu całościowej parcelacji, zawartej w koncepcji zagospodarowania całego obszaru MN2.

MNj Teren osiedla zabudowy jednorodzinnej zrealizować według jednorodnej koncepcji funkcjonalno- -przestrzennej. Główna oś komunikacyjna, ulica wewnętrzna, o warunkach technicznych klasie lokalnej KL 1/2. Bezpośrednią obsługę komunikacyjną zapewnić ulicami osiedlowymi, realizowanymi przez poszczególnych właścicieli działek. Orientacyjny przebieg ulic oraz założoną szerokość w liniach rozgraniczających = 8,0 m przedstawiono na rysunku planu. Na działkach przy wjeździe z ulicy Wrocławskiej, oznaczonych na rysunku planu symbolami UH, dopuszcza się lokalizację drobnych usług komercyjnych, o programie umożliwiającym zachowanie warunków zabudowy określone dla całej jednostki funkcjonalnej. Na działkach tych należy zostawić rezerwę lokalizacyjną pod ewentualną budowę stacji transformatorowej 20/0,4 kV. Wjazdy na działki UH dopuszczalne tylko z ulic wewnętrznych. Warunki zagospodarowania terenu i kształtowania zabudowy określić wg ustaleń zawartych w § 8 ust. 1 i § 9 ust. 1.

UT Teren o funkcji turystyczno-rekreacyjnej. Na terenie tym dopuszczalna jest:

– zabudowa letniskowa,

– obiekty i urządzenia dla obsługi użytkowników tego terenu.

Adaptowany w planie zbiornik wodny oznaczono na rysunku planu symbolem “W”. Wszelkie realizacje związane ze zmianą stosunków wodnych należy wykonywać w oparciu o operaty wodno-prawne, opracowane zgodnie z wymogami ustawy z dnia 18 lipca 2001 r. – Prawo wodne (Dz. U. Nr 115, poz. 1229). Dopuszcza się dokonanie zmian linii brzegowych w części zachodniej.

KL Ulica wewnętrzna o warunkach technicznych drogi lokalnej, nieprzelotowa, zakończona placem manewrowym o wymiarach min. 25 x 25 m. Ulica o szerokości w liniach rozgraniczających 12,0 m, połączona z ul. Wrocławską skrzyżowaniem zwykłym. Jezdnia o szerokości 5,5 – 6,0 m i obustronny chodnik 2 x x 1,5 m. Dopuszcza się połączenie placu manewrowego z ulicą dojazdową KD, przez ulicę osiedlową KO, usytuowaną wzdłuż południowej granicy jednostki funkcjonalnej MN2.

KD Ulica wewnętrzna, klasy dojazdowej KD 1/2, nieprzelotowa, zakończona placem manewrowym o wymiarach co najmniej 20/20 m. W części południowej przewidzieć parking ogólnodostępny na samochody osobowe. Dopuszcza się połączenia drogi KD 1/2 z jednostką funkcjonalną MNj, poprzez ulicę osiedlową, wewnętrzną, oznaczoną symbolem KO, wyprowadzoną z placu manewrowego do ulicy lokalnej KL.