R o z d z i a ł VII
Zasady działania klubów radnych
§ 107
Radni mogą tworzyć kluby radnych, według kryteriów przez siebie przyjętych.
§ 108
1. Warunkie
m utworzenia klubu jest zadeklarowanie w nim udziału przez co najmniej 5 radnych. (Rozstrzygnięciem nadzorczym Wojewody Dolnośląskiego PN.II.0911-21/44/03 z dnia 4 kwietnia 2003 r. stwierdzono nieważność § 108 pkt 1).2. Powstanie klubu musi zostać niezwłocznie zgłoszone Przewodniczącemu Rady.
3. W zgłoszeniu podaje się:
1) nazwę klubu,
2) listę członków,
3) imię i nazwisko przewodniczącego klubu.
4. W razie zmiany składu klubu lub jego rozwiązania przewodniczący klubu jest obowiązany do niezwł
ocznego poinformowania o tym Przewodniczącego Rady.§ 109
1. Kluby działają wyłącznie w ramach Rady.
2. Przewodniczący Rady prowadzi rejestr klubów.
§ 110
1. Kluby działają w okresie kadencji Rady. Upływ kadencji Rady jest równoznaczny z rozwiązaniem klubó
w.2. Kluby mogą ulegać wcześniejszemu rozwiązaniu na mocy uchwał ich członków.
3. Kluby podlegają rozwiązaniu uchwałą Rady, gdy liczba ich członków spadnie poniżej 5.
§ 111
Prace klubów organizują przewodniczący klubów, wybierani przez członków klubu.
§ 112
1. Kluby mogą uchwalać własne regulaminy.
2. Regulaminy klubów nie mogą być sprzeczne ze Statutem Gminy.
3. Przewodniczący klubów są obowiązani do niezwłocznego przedkładania regulaminów klubów Przewodniczącemu Rady.
4. Postanowienie ust. 3 dotyczy takż
e zmian regulaminów.§ 113
1. Klubom przysługują uprawnienia wnioskodawcze i opiniodawcze w zakresie organizacji i trybu działania Rady.
2. Kluby mogą przedstawiać swoje stanowisko na sesji Rady wyłącznie przez swych przedstawicieli.
§ 114
Na wniosek przew
odniczących klubów Wójt obowiązany jest zapewnić klubom organizacyjne warunki w zakresie niezbędnym do ich funkcjonowania.