R o z d z i a ł 9

Jawność działania organów Gminy

§ 104

1. Przewodniczący podaje do publicznej wiadomości, w drodze ogłoszenia, na tablicy ogłoszeń w budynku siedziby Rady termin, miejsce obrad co najmniej na 3 dni przed sesją.

2. O terminie, miejscu i porządku obrad Przewodniczący zawiadamia na dwa dni przed sesją lokalne media.

3. Publiczność oraz przedstawiciele lokalnych mediów w czasie sesji mają prawo przebywać tylko w miejscu do tego wyznaczonym.

4. Przed przystąpieniem do punktu obrad Rady lub komisji, obejmującego sprawę zawierającą informację objętą ustawowym ograniczeniem jawności, Przewodniczący Rady lub odpowiednio komisji informuje o tym zebranych, zarządzając jednocześnie opuszczenie pomieszczenia, w którym odbywa się sesja lub posiedzenie przez osoby niespełniające wymogów określonych w ustawie z dnia 22 stycznia 1999 roku o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. Nr 11, poz. 95 z późniejszymi zmianami).

§ 105

1. Każdy ma prawo dostępu do dokumentów wynikających z wykonywania przez Gminę zadań publicznych, w tym protokołów z posiedzeń organów Gminy i komisji.

2. Dokumenty udostępniane są na wniosek osoby zainteresowanej. We wniosku określa się rodzaj dokumentu lub zakres spraw, które są przedmiotem jej zainteresowania. Wnioski rozpatruje kierownik jednostki organizacyjnej Urzędu Miejskiego w Brzegu Dolnym, w której dokumenty są przechowywane. Dokumenty udostępniane są na miejscu, w godzinach pracy Urzędu, w obecności pracownika jednostki.

3. Jeżeli dokumenty, o których mowa w ust. 1, zawierają informacje, co do których istnieją ustawowe ograniczenia jawności, udostępniane są z wyłączeniem tych informacji.

4. Udostępnienie dokumentów jest nieodpłatne, jednakże wydawanie kopii, wyciągów bądź odpisów może być odpłatne na podstawie odrębnych przepisów.

5. Udostępnienie dokumentów następuje niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od daty złożenia wniosku.