III. POTRZEBY W ZAKRESIE REMONTÓW – ZASADY KONSTRUKCJI PLANÓW ROCZNYCH
Podstawę określenia potrzeb remontowych stanowią przeglądy techniczne budynków wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego.
Dotyczy to w szczególności budynków będących wyłączną własnością komunalną oraz lokali komunalnych w budynkach wspólnot mieszkaniowych.
W większości przypadków są to tylko oszacowane najpilniejsze potrzeby remontowe ustalone ze świadomością ograniczonych środków finansowych, jakimi dysponować będzie Zakład Usług Komunalnych Gminy Mysłako- wice.
Zatem realne potrzeby, jakie należałoby ponieść, aby zahamować degradację zasobu mieszkaniowego gminy, są dużo wyższe.
Bardzo ogólnie oszacowane potrzeby w zakresie remontów i modernizacji zasobów komunalnych stanowią kwotę 3 281 690,00 zł na podstawie Raportu o stanie budynków sporządzonego na dzień 10 października 2001 r. będących w zarządzie Zakładu Usług Komunalnych Gminy Mysłakowice opracowanego na podstawie protokołów okresowej kontroli budynków przeprowadzonej w 2000 r.
Rzeczowe i finansowe zestawienie planowanych remontów zawiera tabela nr 11.
Zestawienie to stanowić będzie podstawę do sporządzania rocznych planów rzeczowo-finansowych w zakresie remontów przez zarządcę (Zakład Usług Komunalnych Gminy Mysłakowice).
Konstrukcja rocznych planów musi uwzględniać realne możliwości finansowe, jakimi dysponować będzie zarządca.
Tabela nr 11
Zestawienie prac remontowych i modernizacyjnych zasobów
komunalnych w latach 2003–2007
Lp. |
Lokalizacja budynku |
Rok realizacji |
Zakres remontu |
Koszt realizacji w zł (szacunkowy) |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1. |
Mysłakowice ul. Jeleniogórska 8 |
2003 |
remont kapitalny dachu, przemurowanie kominów, wymiana obróbek blacharskich |
44.000,00 |
2. |
Mysłakowice ul. Godebskiego 4 |
2006 |
remont kapitalny dachu, przemurowanie kominów, |
30.000,00 |
3. |
Mysłakowice ul. 1 Maja 14 |
2007 |
remont – elewacja budynku wraz z osuszaniem |
12.000,00 |
4. |
Dąbrowica 16 |
2004 |
remont kapitalny dachu, przemurowanie kominów, wymiana obróbek blacharskich |
35.000,00 |
cd. tabeli
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
5. |
Bukowiec ul. Wiejska 2 |
2005 |
remont kapitalny dachu, przemurowanie kominów, wymiana obróbek blacharskich |
35.000,00 |
6. |
Mysłakowice ul. Łąkowa 6 |
2007 |
remont – elewacja budynku wraz z osuszaniem |
20.000,00 |
7. |
Mysłakowice ul. Łokietka 17 |
2006 |
remont – elewacja budynku |
29.000,00 |
8. |
Wojanów 6 (Blecharczyk) |
2004 |
wymiana podłóg ok. 40 m2 |
5.500,00 |
9. |
Karpniki ul. Rudawska 57 |
2004 |
wymiana podłogi ok. 17 m2 |
2.500,00 |
10. |
Mysłakowice ul. 1 Maja 19 (Nowicka) |
2004 |
wymiana drzwi wejściowych do mieszkania, wymiana drzwi do budynku, |
3.000,00 |
11. |
Mysłakowice ul. Włościańska 5a (Grzelak) |
2005 |
wymiana drzwi do mieszkania (1 szt.) |
1.500,00 |
12. |
Kostrzyca ul. Jeleniogórska 33 (Sikorska) |
2005 |
wymiana drzwi (1 szt.) |
1.500,00 |
13. |
Mysłakowice ul. 1 Maja 14 |
2005 |
wymiana drzwi (1 szt.) |
1.500,00 |
14. |
Roboty zduńskie |
2003 |
przebudowa pieców kaflowych (przyjęto średnio rocznie 3 szt.) |
9.000,00 |
15. |
Roboty zduńskie |
2004 |
przebudowa pieców kaflowych (przyjęto średnio rocznie 3 szt.) |
9.000,00 |
16. |
Roboty zduńskie |
2005 |
przebudowa pieców kaflowych (przyjęto średnio rocznie 3 szt.) |
9.000,00 |
17. |
Roboty zduńskie |
2006 |
przebudowa pieców kaflowych (przyjęto średnio rocznie 3 szt.) |
9.000,00 |
18. |
Roboty zduńskie |
2007 |
przebudowa pieców kaflowych (przyjęto średnio rocznie 3 szt.) |
9.000,00 |
19. |
Roboty stolarskie |
2003 |
wymiana okien (przyjęto średnio rocznie 6 szt.) |
6.000,00 |
20. |
Roboty stolarskie |
2004 |
wymiana okien (przyjęto średnio rocznie 6 szt.) |
6.000,00 |
21. |
Roboty stolarskie |
2005 |
wymiana okien (przyjęto średnio rocznie 6 szt.) |
6.000,00 |
22. |
Roboty stolarskie |
2006 |
wymiana okien (przyjęto średnio rocznie 6 szt.) |
6.000,00 |
23. |
Roboty stolarskie |
2007 |
wymiana okien (przyjęto średnio rocznie 6 szt.) |
6.000,00 |
Razem: |
295.500,00 |
Posiadane środki pochodzące z opłat czynszowych zasobów mieszkaniowych gminy oraz wpłat dokonanych przez współwłaścicieli nieruchomości na poczet ich zarządzania łącznie z funduszem remontowym nie zapewniają w latach 2003–2007 wykonania niezbędnych remontów i utrzymania zarówno mienia komunalnego, jak również budynków wspólnot mieszkaniowych w należytym stanie technicznym zgodnie z wymogami prawa budowlanego, stan ich ulegał będzie dalszemu pogarszaniu.
Wobec powyższego niezbędna jest tu ingerencja gminy w celu przeznaczenia dodatkowych własnych środków finansowych z przeznaczeniem na remonty, aby nie dopuścić do dalszej degradacji posiadanych zasobów.