III. POTRZEBY W ZAKRESIE REMONTÓW – ZASADY KONSTRUKCJI PLANÓW ROCZNYCH

Podstawę określenia potrzeb remontowych stanowią przeglądy techniczne budynków wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego.

Dotyczy to w szczególności budynków będących wyłączną własnością komunalną oraz lokali komunalnych w budynkach wspólnot mieszkaniowych.

W większości przypadków są to tylko oszacowane najpilniejsze potrzeby remontowe ustalone ze świadomością ograniczonych środków finansowych, jakimi dysponować będzie Zakład Usług Komunalnych Gminy Mysłako- wice.

Zatem realne potrzeby, jakie należałoby ponieść, aby zahamować degradację zasobu mieszkaniowego gminy, są dużo wyższe.

Bardzo ogólnie oszacowane potrzeby w zakresie remontów i modernizacji zasobów komunalnych stanowią kwotę 3 281 690,00 zł na podstawie Raportu o stanie budynków sporządzonego na dzień 10 października 2001 r. będących w zarządzie Zakładu Usług Komunalnych Gminy Mysłakowice opracowanego na podstawie protokołów okresowej kontroli budynków przeprowadzonej w 2000 r.

Rzeczowe i finansowe zestawienie planowanych remontów zawiera tabela nr 11.

Zestawienie to stanowić będzie podstawę do sporządzania rocznych planów rzeczowo-finansowych w zakresie remontów przez zarządcę (Zakład Usług Komunalnych Gminy Mysłakowice).

Konstrukcja rocznych planów musi uwzględniać realne możliwości finansowe, jakimi dysponować będzie zarządca.

Tabela nr 11

Zestawienie prac remontowych i modernizacyjnych zasobów

komunalnych w latach 2003–2007

Lp.

Lokalizacja budynku

Rok

realizacji

Zakres remontu

Koszt

realizacji

w zł

(szacunkowy)

1

2

3

4

5

1.

Mysłakowice

ul. Jeleniogórska 8

2003

remont kapitalny dachu,

przemurowanie kominów,

wymiana obróbek blacharskich

44.000,00

2.

Mysłakowice

ul. Godebskiego 4

2006

remont kapitalny dachu,

przemurowanie kominów,

30.000,00

3.

Mysłakowice

ul. 1 Maja 14

2007

remont – elewacja budynku

wraz z osuszaniem

12.000,00

4.

Dąbrowica 16

2004

remont kapitalny dachu,

przemurowanie kominów,

wymiana obróbek blacharskich

35.000,00

                                                      cd. tabeli

1

2

3

4

5

5.

Bukowiec

ul. Wiejska 2

2005

remont kapitalny dachu,

przemurowanie kominów,

wymiana obróbek blacharskich

35.000,00

6.

Mysłakowice

ul. Łąkowa 6

2007

remont – elewacja budynku

wraz z osuszaniem

20.000,00

7.

Mysłakowice

ul. Łokietka 17

2006

remont – elewacja budynku

29.000,00

8.

Wojanów 6 (Blecharczyk)

2004

wymiana podłóg ok. 40 m2

5.500,00

9.

Karpniki

ul. Rudawska 57

2004

wymiana podłogi ok. 17 m2

2.500,00

10.

Mysłakowice

ul. 1 Maja 19 (Nowicka)

2004

wymiana drzwi wejściowych

do mieszkania,

wymiana drzwi do budynku,

3.000,00

11.

Mysłakowice

ul. Włościańska 5a (Grzelak)

2005

wymiana drzwi do mieszkania

(1 szt.)

1.500,00

12.

Kostrzyca

ul. Jeleniogórska 33

(Sikorska)

2005

wymiana drzwi (1 szt.)

1.500,00

13.

Mysłakowice

ul. 1 Maja 14

2005

wymiana drzwi (1 szt.)

1.500,00

14.

Roboty zduńskie

2003

przebudowa pieców kaflowych

(przyjęto średnio rocznie 3 szt.)

9.000,00

15.

Roboty zduńskie

2004

przebudowa pieców kaflowych

(przyjęto średnio rocznie 3 szt.)

9.000,00

16.

Roboty zduńskie

2005

przebudowa pieców kaflowych

(przyjęto średnio rocznie 3 szt.)

9.000,00

17.

Roboty zduńskie

2006

przebudowa pieców kaflowych

(przyjęto średnio rocznie 3 szt.)

9.000,00

18.

Roboty zduńskie

2007

przebudowa pieców kaflowych

(przyjęto średnio rocznie 3 szt.)

9.000,00

19.

Roboty stolarskie

2003

wymiana okien

(przyjęto średnio rocznie 6 szt.)

6.000,00

20.

Roboty stolarskie

2004

wymiana okien

(przyjęto średnio rocznie 6 szt.)

6.000,00

21.

Roboty stolarskie

2005

wymiana okien

(przyjęto średnio rocznie 6 szt.)

6.000,00

22.

Roboty stolarskie

2006

wymiana okien

(przyjęto średnio rocznie 6 szt.)

6.000,00

23.

Roboty stolarskie

2007

wymiana okien

(przyjęto średnio rocznie 6 szt.)

6.000,00

Razem:

295.500,00

Posiadane środki pochodzące z opłat czynszowych zasobów mieszkaniowych gminy oraz wpłat dokonanych przez współwłaścicieli nieruchomości na poczet ich zarządzania łącznie z funduszem remontowym nie zapewniają w latach 2003–2007 wykonania niezbędnych remontów i utrzymania zarówno mienia komunalnego, jak również budynków wspólnot mieszkaniowych w należytym stanie technicznym zgodnie z wymogami prawa budowlanego, stan ich ulegał będzie dalszemu pogarszaniu.

Wobec powyższego niezbędna jest tu ingerencja gminy w celu przeznaczenia dodatkowych własnych środków finansowych z przeznaczeniem na remonty, aby nie dopuścić do dalszej degradacji posiadanych zasobów.