1343

UCHWAŁA RADY MIEJSKIEJ WAŁBRZYCHA

z dnia 21 lutego 2003 r.

w sprawie budżetu Miasta Wałbrzycha na 2003 rok

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. c i d oraz pkt 10 ustawy
z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2001 r.
Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.), art. 109, art. 116 i art. 124 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 155, poz. 1014
z późn. zm.), art. 403 ust. 1 i art. 420 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. –Prawo ochrony środowiska (Dz. U. Nr 62, poz. 627 z późn. zm.) Rada Miejska Wałbrzycha uchwala:

§ 1

1. Ustala się dochody według ważniejszych źródeł w wysokości – 213.289.102 zł

– dochody z majątku gminy – 11.012.559 zł

– udziały w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa – 33.770.609 zł

– wpływy z podatków ustalonych odrębnymi ustawami – 41.199.244 zł

– pozostałe wpływy własne (wpływy z usług, odsetek itp.) – 59.212.386 zł

z tego:

opłata z tytułu wydawania

zezwoleń na sprzedaż alkoholu – 1.800.000 zł

– dochody uzyskiwane przez jednostki budżetowe – 14.497.759 zł

– dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zleconych ustawami realizowanych przez gminę – 13.379.554 zł

– dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na reali- zację zadań własnych gminy – 1.694.748 zł

– subwencje – 38.522.243 zł

Szczegółowy podział dochodów według źródeł pochodzenia oraz działów i paragrafów klasyfikacji budżetowej przedstawia załącznik nr 1 i 3 do niniejszej uchwały.

2. Ustala się wydatki budżetu na 2003 rok w wysokości – 269.302.494 zł

w tym:

1) Wydatki bieżące – 254.476.136 zł

z tego:

– wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń – 59.591.331 zł

– dotacje – 11.128.411 zł

– wydatki na obsługę długu publicznego – 4.922.324 zł

– wydatki z tytułu poręczeń udzielonych przez gminę – 2.645.011 zł

– program profilaktyki i roz-wiązywania problemów alkoholowych – 1.800.000 zł

2) Wydatki majątkowe – 14.826.358 zł

w tym:

– na finansowanie inwestycji – 14.676.358 zł

Podział wydatków budżetowych w układzie działów i rozdziałów klasyfikacji budżetowej zawierają załączniki nr 2 i 3 do niniejszej uchwały.

§ 2

1. Wydatki inwestycyjne planowane do realizacji w ro- ku budżetowym w podziale na poszczególne zadania zawiera załącznik nr 4.

§ 3

1. Ustala się plan dotacji przedmiotowych oraz ich zakres dla jednostek sektora finansów publicznych w wysokości – 520.000 zł

zgodnie z załącznikiem nr 5 do niniejszej uchwały.

2. Ustala się plan dotacji podmiotowychw wysokości – 10.131.711 zł

w tym:

– dla niepublicznych szkół i innych placówek oświato- wo-wychowawczych – 5.204.544 zł

– dla instytucji kultury i sztuki – 3.013.100 zł

– dla publicznych szkół i innych placówek oświatowo-wychowawczych – 1.914.067 zł

zgodnie z załącznikiem nr 6 do niniejszej uchwały.

§ 4

Przychody i wydatki zakładów budżetowych, gospodarstw pomocniczych, środków specjalnych ustala się w następujących kwotach:

1. Zakłady budżetowe:

a) przychody w wysokości – 2.800.883 zł

b) wydatki w wysokości – 2.758.587 zł

zgodnie z załącznikiem nr 7 do niniejszej uchwały.

2. Gospodarstwa pomocnicze:

a) przychody w wysokości – 831.099 zł

b) wydatki w wysokości – 781.007 zł

zgodnie z załącznikiem nr 8 do niniejszej uchwały.

3. Środki specjalne:

a) przychody w wysokości – 1.101.023 zł

b) wydatki w wysokości – 1.104.778 zł

zgodnie z załącznikiem nr 9 do niniejszej uchwały.

§ 5

Ustala się przychody i wydatki Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej:

a) przychody w wysokości – 865.000 zł

b) wydatki w wysokości – 1.802.570 zł

zgodnie z załącznikiem nr 10 do niniejszej uchwały.

§ 6

Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami realizowanych przez gminę ustala się w wysokości:

a) dochody – 13.379.554 zł

b) wydatki – 13.379.554 zł

Szczegółowość wymienionych zadań określają załączniki nr 11, 12.

§ 7

Ustala się plan dotacji celowych na finansowanie zadań zleconych do realizacji jednostkom niezaliczanym do sektora finansów publicznych zgodnie z załącznikiem nr 13 do niniejszej uchwały.

§ 8

Ustala się rezerwę budżetową w wysokości ogółem – 9.896.369 zł

w tym:

1) rezerwa ogólna – 1.500.000 zł

2) rezerwa celowa na nagrody dla nauczycieli – 70.000 zł

3) rezerwa celowa na zobowiązania ZZOZ-u – 200.000 zł

4) rezerwa celowa na zobowiązania 2002 r. nieujęte w planie wydatków – 6.571.369 zł

5) rezerwa celowa na współfinanso-wanie utrzymania biblioteki – 250.000 zł

6) rezerwa celowa na dofinanso-wanie zakupu wozu strażackiego – 300.000 zł

7) rezerwa celowa na aktywne formy walki z bezrobociem – 1.000.000 zł

8) rezerwa celowa na dofinansowanie społecznej pracowni plastycznej dla dzieci Takisa Makandasisa – 5.000 zł

§ 9

1. Ustala się deficyt budżetu w wysokości – 56.013.392 zł

2. Deficyt budżetu, o którym mowa wyżej, zostanie sfinansowany środkami pochodzącymi z:

a) pożyczek w wysokości – 300.000 zł

b) kredytów w wysokości – 73.717.758 zł

3. Prezydent dokona spłat:

a) pożyczek w wysokości – 2.636.166 zł

b) kredytów w wysokości – 15.368.200 zł

Szczegółowy podział przychodów i rozchodów oraz źródła pokrycia deficytu określa załącznik nr 14 do niniejszej uchwały.

§ 10

1. Prognozuje się łączną kwotę długu Miasta Wałbrzycha na koniec roku budżetowego oraz możliwość jego spłaty w latach następnych zgodnie z załącznikiem nr 15 do niniejszej uchwały.

2. Łączna kwota udzielonych poręczeń i gwarancji przez Miasto Wałbrzych – 13.397.535 zł

§ 11

1. Ustala się plan dochodów związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych ustawami podlegających przekazaniu do budżetu państwa w wysokości – 216.060 zł

zgodnie z załącznikiem nr 16 do niniejszej uchwały.

§ 12

Upoważnia się Prezydenta Miasta do:

1. Zaciągania pożyczek i kredytów na finansowanie wydatków nieznajdujących pokrycia w planowanych dochodach do wysokości – 73.717.758 zł

2. Zaciągania kredytów krótkoterminowych w przypadku nieterminowej realizacji dochodów w maksymalnej wysokości 15.000.000 zł. Zaciągnięty kredyt winien zostać spłacony do 31 grudnia 2003 roku.

3. Dokonywania zmian w planie wydatków polegających na przenoszeniu wydatków między rozdziałami i paragrafami w ramach tego samego działu oraz dokonywania zwiększeń i zmniejszeń środków na zadanie inwestycyjne do kwoty – 200.000 zł

4. Upoważnia się Prezydenta Miasta do zaciągania zobowiązań do wysokości 14.000.000 zł na finansowanie zadań inwestycyjnych określonych w załączniku nr 4 niniejszej uchwały i spłaty zobowiązań z tego tytułu.

5. Do spłaty zobowiązań Miasta Wałbrzycha.

6. Przekazywania uprawnień do dokonywania przeniesień planowanych wydatków w ramach rozdziału, z wyłączeniem wynagrodzeń następującym kierownikom jednostek organizacyjnych Miasta Wałbrzycha:

1. Zarządu Dróg i Komunikacji,

2. Ośrodka Sportu i Rekreacji,

3. Urzędu Miasta,

4. Szkół podstawowych,

5. Gimnazjów,

6. Biura Obsługi Socjalnej,

7. Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie,

8. Schroniska dla Zwierząt.

§ 13

1. Uzyskane przez samorządowe jednostki budżetowe zwroty wydatków dokonanych w tym samym roku budżetowym przyjmowane są na subkonto wydatków i zmniejszają wykonanie wydatków w tym samym roku budżetowym.

2. Uzyskane przez samorządowe jednostki budżetowe zwroty wydatków dokonanych w poprzednich latach budżetowych są przyjmowane na subkonto dochodów i podlegają niezwłocznie odprowadzeniu na dochody budżetu Gminy.

§ 14

Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Miasta Wałbrzycha.

§ 15

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia, z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2003 roku i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.

PRZEWODNICZĄCY

RADY MIEJSKIEJ

MIROSŁAW LUBIŃSKI

 

 

 

Załączniki do uchwały Rady Miejskiej Wałbrzycha z dnia 21 lutego 2003 r. (poz. 1343)