1343 UCHWAŁA RADY MIEJSKIEJ WAŁBRZYCHA z dnia 21 lutego 2003 r. w sprawie budżetu Miasta Wałbrzycha na 2003 rok Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. c i d oraz pkt 10
ustawy |
§ 1
1. Ustala się dochody według ważniejszych źródeł w wysokości – 213.289.102 zł
– dochody z majątku gminy – 11.012.559 zł
– udziały w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa – 33.770.609 zł
– wpływy z podatków ustalonych odrębnymi ustawami – 41.199.244 zł
– pozostałe wpływy własne (wpływy z usług, odsetek itp.) – 59.212.386 zł
z tego:
opłata z tytułu wydawania
zezwoleń na sprzedaż alkoholu – 1.800.000 zł
– dochody uzyskiwane przez jednostki budżetowe – 14.497.759 zł
– dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zleconych ustawami realizowanych przez gminę – 13.379.554 zł
– dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na reali- zację zadań własnych gminy – 1.694.748 zł
– subwencje – 38.522.243 zł
Szczegółowy podział dochodów według źródeł pochodzenia oraz działów i paragrafów klasyfikacji budżetowej przedstawia załącznik nr 1 i 3 do niniejszej uchwały.
2. Ustala się wydatki budżetu na 2003 rok w wysokości – 269.302.494 zł
w tym:
1) Wydatki bieżące – 254.476.136 zł
z tego:
– wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń – 59.591.331 zł
– dotacje – 11.128.411 zł
– wydatki na obsługę długu publicznego – 4.922.324 zł
– wydatki z tytułu poręczeń udzielonych przez gminę – 2.645.011 zł
– program profilaktyki i roz-wiązywania problemów alkoholowych – 1.800.000 zł
2) Wydatki majątkowe – 14.826.358 zł
w tym:
– na finansowanie inwestycji – 14.676.358 zł
Podział wydatków budżetowych w układzie działów i rozdziałów klasyfikacji budżetowej zawierają załączniki nr 2 i 3 do niniejszej uchwały.
§ 2
1. Wydatki inwestycyjne planowane do realizacji w ro- ku budżetowym w podziale na poszczególne zadania zawiera załącznik nr 4.
§ 3
1. Ustala się plan dotacji przedmiotowych oraz ich zakres dla jednostek sektora finansów publicznych w wysokości – 520.000 zł
zgodnie z załącznikiem nr 5 do niniejszej uchwały.
2. Ustala się plan dotacji podmiotowychw wysokości – 10.131.711 zł
w tym:
– dla niepublicznych szkół i innych placówek oświato- wo-wychowawczych – 5.204.544 zł
– dla instytucji kultury i sztuki – 3.013.100 zł
– dla publicznych szkół i innych placówek oświatowo-wychowawczych – 1.914.067 zł
zgodnie z załącznikiem nr 6 do niniejszej uchwały.
§ 4
Przychody i wydatki zakładów budżetowych, gospodarstw pomocniczych, środków specjalnych ustala się w następujących kwotach:
1. Zakłady budżetowe:
a) przychody w wysokości – 2.800.883 zł
b) wydatki w wysokości – 2.758.587 zł
zgodnie z załącznikiem nr 7 do niniejszej uchwały.
2. Gospodarstwa pomocnicze:
a) przychody w wysokości – 831.099 zł
b) wydatki w wysokości – 781.007 zł
zgodnie z załącznikiem nr 8 do niniejszej uchwały.
3. Środki specjalne:
a) przychody w wysokości – 1.101.023 zł
b) wydatki w wysokości – 1.104.778 zł
zgodnie z załącznikiem nr 9 do niniejszej uchwały.
§ 5
Ustala się przychody i wydatki Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej:
a) przychody w wysokości – 865.000 zł
b) wydatki w wysokości – 1.802.570 zł
zgodnie z załącznikiem nr 10 do niniejszej uchwały.
§ 6
Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami realizowanych przez gminę ustala się w wysokości:
a) dochody – 13.379.554 zł
b) wydatki – 13.379.554 zł
Szczegółowość wymienionych zadań określają załączniki nr 11, 12.
§ 7
Ustala się plan dotacji celowych na finansowanie zadań zleconych do realizacji jednostkom niezaliczanym do sektora finansów publicznych zgodnie z załącznikiem nr 13 do niniejszej uchwały.
§ 8
Ustala się rezerwę budżetową w wysokości ogółem – 9.896.369 zł
w tym:
1) rezerwa ogólna – 1.500.000 zł
2) rezerwa celowa na nagrody dla nauczycieli – 70.000 zł
3) rezerwa celowa na zobowiązania ZZOZ-u – 200.000 zł
4) rezerwa celowa na zobowiązania 2002 r. nieujęte w planie wydatków – 6.571.369 zł
5) rezerwa celowa na współfinanso-wanie utrzymania biblioteki – 250.000 zł
6) rezerwa celowa na dofinanso-wanie zakupu wozu strażackiego – 300.000 zł
7) rezerwa celowa na aktywne formy walki z bezrobociem – 1.000.000 zł
8) rezerwa celowa na dofinansowanie społecznej pracowni plastycznej dla dzieci Takisa Makandasisa – 5.000 zł
§ 9
1. Ustala się deficyt budżetu w wysokości – 56.013.392 zł
2. Deficyt budżetu, o którym mowa wyżej, zostanie sfinansowany środkami pochodzącymi z:
a) pożyczek w wysokości – 300.000 zł
b) kredytów w wysokości – 73.717.758 zł
3. Prezydent dokona spłat:
a) pożyczek w wysokości – 2.636.166 zł
b) kredytów w wysokości – 15.368.200 zł
Szczegółowy podział przychodów i rozchodów oraz źródła pokrycia deficytu określa załącznik nr 14 do niniejszej uchwały.
§ 10
1. Prognozuje się łączną kwotę długu Miasta Wałbrzycha na koniec roku budżetowego oraz możliwość jego spłaty w latach następnych zgodnie z załącznikiem nr 15 do niniejszej uchwały.
2. Łączna kwota udzielonych poręczeń i gwarancji przez Miasto Wałbrzych – 13.397.535 zł
§ 11
1. Ustala się plan dochodów związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych ustawami podlegających przekazaniu do budżetu państwa w wysokości – 216.060 zł
zgodnie z załącznikiem nr 16 do niniejszej uchwały.
§ 12
Upoważnia się Prezydenta Miasta do:
1. Zaciągania pożyczek i kredytów na finansowanie wydatków nieznajdujących pokrycia w planowanych dochodach do wysokości – 73.717.758 zł
2. Zaciągania kredytów krótkoterminowych w przypadku nieterminowej realizacji dochodów w maksymalnej wysokości 15.000.000 zł. Zaciągnięty kredyt winien zostać spłacony do 31 grudnia 2003 roku.
3. Dokonywania zmian w planie wydatków polegających na przenoszeniu wydatków między rozdziałami i paragrafami w ramach tego samego działu oraz dokonywania zwiększeń i zmniejszeń środków na zadanie inwestycyjne do kwoty – 200.000 zł
4. Upoważnia się Prezydenta Miasta do zaciągania zobowiązań do wysokości 14.000.000 zł na finansowanie zadań inwestycyjnych określonych w załączniku nr 4 niniejszej uchwały i spłaty zobowiązań z tego tytułu.
5. Do spłaty zobowiązań Miasta Wałbrzycha.
6. Przekazywania uprawnień do dokonywania przeniesień planowanych wydatków w ramach rozdziału, z wyłączeniem wynagrodzeń następującym kierownikom jednostek organizacyjnych Miasta Wałbrzycha:
1. Zarządu Dróg i Komunikacji,
2. Ośrodka Sportu i Rekreacji,
3. Urzędu Miasta,
4. Szkół podstawowych,
5. Gimnazjów,
6. Biura Obsługi Socjalnej,
7. Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie,
8. Schroniska dla Zwierząt.
§ 13
1. Uzyskane przez samorządowe jednostki budżetowe zwroty wydatków dokonanych w tym samym roku budżetowym przyjmowane są na subkonto wydatków i zmniejszają wykonanie wydatków w tym samym roku budżetowym.
2. Uzyskane przez samorządowe jednostki budżetowe zwroty wydatków dokonanych w poprzednich latach budżetowych są przyjmowane na subkonto dochodów i podlegają niezwłocznie odprowadzeniu na dochody budżetu Gminy.
§ 14
Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Miasta Wałbrzycha.
§ 15
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia, z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2003 roku i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.
PRZEWODNICZĄCY |
RADY MIEJSKIEJ |
MIROSŁAW LUBIŃSKI |
Załączniki do uchwały Rady Miejskiej Wałbrzycha z dnia 21 lutego 2003 r. (poz. 1343)