1338

POROZUMIENIE

w sprawie ustalenia warunków przekazania Gminie i Miastu Przemków zadań z zakresu edukacji publicznej

zawarte w dniu 26 marca 2003 r.

pomiędzy Powiatem Polkowickim, w imieniu którego działa Zarząd Powiatu reprezentowany przez:

Starostę Polkowickiego – Marka Tramś

Wicestarostę – Kamila Ciupaka

zwanym dalej Powiatem

a Gminą i Miastem Przemków, w imieniu której działa Zarząd Gminy i Miasta reprezentowany przez:

Burmistrza – Czesława Sawę

przy kontrasygnacie Skarbnika – Ewy Spirzak-Staniszewskiej

Na podstawie uchwały nr V/38/03 Rady Powiatu w Polkowicach z dnia 26 marca 2003 r. w sprawie przekazania Gminie i Miastu Przemków zadań powiatu z zakresu edukacji publicznej – szkół ponadgimnazjalnych, dotyczących:

1) prowadzenia trzyletniego Liceum Ogólnokształcącego w Przemkowie,
utworzonego uchwałą XXVII/158/02 Rady Powiatu w Polkowicach
z dnia 5 lutego 2002 r., którego ukończenie umożliwia uzyskanie świa
dectwa dojrzałości po zdaniu egzaminu maturalnego,

2) zakładania i prowadzenia szkoły zawodowej w okresie nauczania nie
krótszym niż dwa lata i nie dłuższym niż 3 lata, których ukończenie daje
możliwość dalszego kształcenia, a także po zdaniu egzaminu umożliwia
uzyskanie świadectwa potwierdzającego kwalifikacje zawodowe,

3) dwuletniego uzupełniającego liceum dla absolwentów zasadniczych
szkół zawodowych, którego ukończenie umożliwia uzyskanie świadec-
twa dojrzałości po zdaniu egzaminu maturalnego,

zwanych dalej “zdaniami” ustala się następujące warunki przekazania Gminie ww. zadań.

§ 1

1. Powiat przekazuje Gminie z dniem 26 marca 2003 r. zadania na czas nieokreślony.

2. Gmina przejmuje prawa i obowiązki organu prowadzącego w stosunku do szkół utworzonych i prowadzonych w ramach realizacji przekazanych zadań.

§ 2

1. Gmina wobec prowadzonych w ramach realizacji zadań szkół i placówki zobowiązuje się do prawidłowego wywiązywania się z zadań organu prowadzącego, w szczególności określonych w art. 5 ust. 7 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty.

2. Gmina w ramach realizacji zadań zobowiązuje się do przekazywania Powiatowi Informacji o utworzeniu, łączeniu w zespół lub likwidacji szkoły.

3. Gmina zobowiązuje się samodzielnie występować z wnioskami do MENiS o przyznanie jej subwencji oświatowej na prowadzenie przez nią w ramach realizacji zadań szkoły.

4. Gmina zobowiązuje się do przeznaczenia na realizację zadań środków finansowych z dochodów własnych Gminy do wysokości gwarantującej prawidłowe wykonywanie zadań.

§ 3

Porozumienie wchodzi w życie po upływie 14 dni od daty ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.

§ 4

Porozumienie sporządzono w 5 jednobrzmiących egzemplarzach: 3 dla Powiatu i 2 dla Gminy.

STAROSTA BURMISTRZ

GMINY I MIASTA

MAREK TRAMŚ CZESŁAW SAWA