R o z d z i a ł VIII
Prawa Odbiorcy
§ 50
Odbiorca ma prawo do należytego poziomu usług, w szczególności zapewnienia ciągłości: dostarczania wody o odpowiednim ciśnieniu i jakości oraz odprowadzania ścieków.
§ 51
Odbiorca ma prawo do udzielania na jego życzenie przez Przedsiębiorstwo pełnej informacji dotyczącej realizacji usługi, a przede wszystkim informacji taryfowych.
§ 52
1. Jeżeli strony nie ustaliły w umowie o zaopatrzenie w wodę i odprowadzanie ścieków inaczej, obowiązują następujące wymagania w zakresie udzielania informacji i odpowiedzi, w związku z niedotrzymaniem ciągłości usług i odpowiednich parametrów dostarczanej wody i odprowadzania ścieków. Udzielenie informacji na żądanie odbiorcy następuje w terminach:
a) 12 godzin – na telefoniczne żądanie określenia przewidywanego terminu usunięcia przerw i zakłóceń w świadczeniu usług,
b) 7 dni – na pisemne żądanie usunięcia przerw i zakłóceń, o których mowa w pkt a,
c) 14 dni – na pisemne i telefoniczne skargi i zażalenia, wymagające przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego.
(Skarga Wojewody Dolnośląskiego do NSA PN.0914-9/8/03 z dnia 29 kwietnia 2003 r. na § 52)
§ 53
Odbiorca usług ma prawo zgłaszania reklamacji dotyczących ilości i jakości świadczonych usług oraz wysokości opłat za usługi. Reklamacje wnoszone są na piśmie osobiście przez zainteresowanego w siedzibie Przedsiębiorstwa lub listem poleconym. Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne obowiązane jest do powiadomienia zainteresowanego o sposobie załatwienia reklamacji w terminie 14 dni od daty wpływu.
§ 54
W przypadku stwierdzenia przez Przedsiębiorstwo lub organ Inspekcji Sanitarnej obniżenia jakości dostarczanej wody Odbiorcy przysługuje upust na zasadach określonych w umowie.