D z i a ł V
ZASADY DZIAŁANIA KLUBÓW RADNYCH
§ 107
Radni mogą tworzyć kluby radnych, określane dalej jako “kluby”, według kryteriów przez siebie przyjętych.
§ 108
W ramach klubów mogą funkcjonować koła radnych.
§ 109
1. Warunkiem utworzenia klubu jest zadeklarowanie w nim udziału przez co najmniej dwóch radnych.
2. Powstanie klubu musi zostać niezwłocznie zgłoszone Przewodniczącemu Rady.
3. W zgłoszeniu podaje się:
1) nazwę klubu,
2) listę członków,
3) imię i nazwisko przewodniczącego klubu.
4. W razie zmiany składu klubu lub jego rozwiązania przewodniczący klubu jest obowiązany do niezwłocznego poinformowania o tym Przewodniczącego Rady.
§ 110
Właściwa komórka organizacyjna Urzędu prowadzi rejestr klubów.
§ 111
Przynależność radnych do klubów jest dobrowolna.
§ 112
1. Kluby działają przez okres kadencji Rady. Upływ kadencji Rady jest równoznaczny z rozwiązaniem klubów.
2. Kluby mogą ulegać wcześniejszemu rozwiązaniu na mocy uchwał ich członków, podejmowanych bezwzględną większością w obecności co najmniej połowy członków klubu.
3. Kluby podlegają rozwiązaniu uchwałą Rady, gdy liczba ich członków spadnie poniżej dwóch.
§ 113
Kluby działają wyłącznie w ramach Rady.
§ 114
Prace klubów organizują przewodniczący klubów, wybierani przez członków klubu.
§ 115
1. Kluby mogą uchwalać własne regulaminy.
2. Regulaminy klubów nie mogą być sprzeczne ze Statutem Gminy.
3. Przewodniczący klubów są obowiązani do niezwłocznego przedkładania regulaminów klubów Przewodniczącemu Rady.
4. Postanowienie ust. 3 dotyczy także zmian regulaminów.
§ 116
1. Klubom przysługują uprawnienia wnioskodawcze i opiniodawcze w zakresie organizacji i trybu działania Rady.
2. Kluby mogą przedstawiać swoje stanowisko na sesji Rady wyłącznie przez swych przedstawicieli.
§ 117
Na wniosek przewodniczących klubów Burmistrz obowiązany jest udostępnić pomieszczenia na obrady klubów.