1307 POROZUMIENIE z dnia 29 kwietnia 2003 r. zawarte pomiędzy Wojewodą Dolnośląskim Stanisławem Łopatowskim a Burmistrzem Miasta Nowa Ruda Tomaszem Kilińskim i Wójtem Gminy Nowa Ruda Bogusławem Rogińskim w sprawie prowadzenia niektórych zadań w zakresie wynikającym z przepisów ustawy o paszportach (Dz. U. z 1991 r. Nr 2, poz. 5 z późn. zm.) oraz wydanych do niej przepisów wykonawczychNa podstawie art. 15 pkt 2 oraz art. 33 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o administracji rządowej w województwie (tekst jednolity Dz. U. z 2001 r. Nr 80, poz. 872 z późn. zm.) oraz art. 8 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) Wojewoda Dolnośląski, zwany dalej “Wojewodą”, oraz Burmistrz Miasta Nowa Ruda, zwany dalej “Burmistrzem”, i Wójt Gminy Nowa Ruda, zwany dalej “Wójtem”, zawierają porozumienie następującej treści: |
§ 1
1. Celem zapewnie
nia obsługi mieszkańców miasta i gminy Nowa Ruda w zakresie załatwiania spraw paszportowych Wojewoda powierza nieodpłatnie Burmistrzowi prowadzenie następujących spraw, wynikających z realizacji powołanej wyżej ustawy oraz wydanych do niej przepisów wykonawczych:– przyjmowanie podań o wydanie paszportu,
– prowadzenie ewidencji przyjętych wniosków
o wydanie paszportów,– wydawanie wnioskodawcom wystawionych przez Wojewodę paszportów,
– prowadzenie ewidencji wydanych wnioskodawcom paszportów,
– odbieranie
od zainteresowanych oświadczeń o okolicznościach utraty ważnego paszportu w trybie art. 233 Kodeksu karnego i art. 86 Kodeksu postępowania administracyjnego,– stwierdzanie własnoręczności podpisu rodziców bądź opiekunów prawnych wyrażających zgodę na wystawienie paszportu osobom małoletnim,
– anulowanie dotychczasowych ważnych paszportów osobom odbierającym nowy dokument paszportowy. Anulowania dokonuje się poprzez odbicie pieczątki “anulowano” na stronie zawierającej dane personalne oraz na wszystkich stronach w anulowanym paszporcie i na wewnętrznej stronie pierwszej okładki z jednoczesnym dziurkowaniem tychże stron w miejscu,
w którym znajduje się pasek do czytania maszynowego. Powyższą czynność należy potwierdzić adnotacją na podaniu kwestionariuszu paszportowym paszportu wydanego w miejsce anulowanego. Adnotacja powinna zawierać datę anulowania, serię i numer anulowanego paszportu oraz czytelny podpis wraz z pieczątką imienną osoby dokonującej powyższej czynności.2. Powierzenie prowadzenia wyżej wy
mienionych spraw nie obejmuje wydawania decyzji administracyjnych.§ 2
Burmistrz realizuje zadania wymienione w § 1 ust. 1
w stosunku do osób zameldowanych na terenie miasta Nowa Ruda i gminy Nowa Ruda na pobyt stały.§ 3
1. Burmistrz odpowiada za zgodnie
z prawem prowadzenie spraw, o których mowa w § 1 ust. 1, oraz sprawną organizację ich załatwiania.2. Burmistrz zapewnia właściwe zabezpieczenie pomieszczeń i przechowywanie dokumentów, o których mowa w §
1 ust. 1.§ 4
1. Wojewoda sprawuje nadzór i kontro
lę nad realizacją zadań objętych niniejszym porozumieniem na podstawie kryteriów zgodności z prawem, celowości, rzetelności i gospodarności na zasadach i w sposób określony w art. 23 ust. 1 ustawy o administracji rządowej w województwie. Zadania Wojewody w tym zakresie wykonuje Dyrektor Wydziału Spraw Obywatelskich i Migracji Dolnośląskiego Urzędu Wojewódzkiego, któremu przysługują uprawnienia do:– wydawania zaleceń pokontrolnych,
– wydawania wiążących wytycznych określających kierunki i zasady realizacji zadań powierzonych porozumieniem.
2. Burmistrz zobowiązuje się do respektowania zaleceń i wytycznych wynikających z funkcji nadzorczych
i kontrolnych Wojewody.§ 5
1. Porozumienie zostaje zawarte na czas nieokreślony.
2.
Każda ze stron może rozwiązać porozumienie w formie pisemnej z zachowaniem trzymiesięcznego okresu wypowiedzenia ze skutkiem na koniec miesiąca.3. Wojewoda może rozwiązać porozumienie w trybie natychmiastowym w przypadku:
– naruszenia prawa przy realizac
ji zadań objętych porozumieniem,– nierespektowania zaleceń pokontrolnych bądź wydanych wytycznych.
§ 6
Porozumienie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.
BURMISTRZ |
WÓJT |
WOJEWODA DOLNOŚLĄSK I |
TOMASZ KILIŃSKI |
BOGUSŁAW ROGIŃSKI |
STANISŁAW ŁOPATOWSKI |