1234

UCHWAŁA RADY MIASTA I GMINY WLEŃ

z dnia 24 lutego 2003 r.

w sprawie zmian w Statucie Miasta i Gminy Wleń

Na podstawie art. 3 ust. 1, w związku z art. 18 ust. 2 pkt 1 i art. 22 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. z 2001 r. Dz. U. Nr 142, poz. 1591 ze zmianami) Rada Miasta i Gminy Wleń uchwala, co następuje:

§ 1

W Statucie Miasta i Gminy Wleń stanowiącym załącznik do uchwały nr XXI/102/00 Rady Miasta i Gminy Wleń z dnia 17 kwietnia 2000 r. w sprawie uchwalenia Statutu Miasta i Gminy Wleń ogłoszonym w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego (Nr 31, poz. 524 i 525 zm. w 2001 r. Nr 129, poz. 1667) wprowadza się następujące zmiany:

1. W § 3 ust. 3 wyraz “Zarządu” zastępuje się wyrazem “Burmistrza”.

2. W § 4 ust. 1 pkt 2 wyraz “Zarząd” zastępuje się wyrazem “Burmistrz”.

3. W § 5 skreśla się zdanie “– zarządzie” – należy przez to rozumieć Zarząd Miasta i Gminy Wleń.

4. § 8 otrzymuje brzmienie:

“Do zakresu działania Gminy należą sprawy określone w ustawach”.

5. W § 10 skreśla się zdanie w nawiasie (wykaz jednostek organizacyjnych stanowi załącznik nr 3 do statutu).

6. W § 13 wyraz “osiemnastu” zastępuje się wyrazem “piętnastu”.

7. W § 14 ust. 2:

a) pkt 2 otrzymuje brzmienie:

“ustalanie wynagrodzenia burmistrza, stanowienie o kierunkach jego działania oraz przyjmowanie sprawozdań z jego działalności”,

b) pkt 3 otrzymuje brzmienie:

“powoływanie i odwoływanie skarbnika miasta i gminy oraz sekretarza miasta i gminy – na wniosek burmistrza”,

c) pkt 4 otrzymuje brzmienie:

“uchwalanie budżetu, rozpatrywanie sprawozdania z wykonania budżetu oraz podejmowanie uchwały w sprawie udzielenia lub nieudzielenia absolutorium z tego tytułu”,

d) pkt 7 otrzymuje brzmienie:

“ustalanie zakresu działania jednostek pomocniczych, zasad przekazywania im składników mienia do korzystania oraz zasad przekazywania środków budżetowych na realizację zadań przez te jednostki”,

e) w pkt 9a wyraz “zarząd” zastępuje się wyrazem “burmistrz”,

f) w pkt 9b wyraz “zarząd” zastępuje się wyrazem “burmistrza”,

g) w pkt 9c dodaje się wyrazy “i kredytów”,

h) w pkt 9d wyraz “zarząd” zastępuje się wyrazem “burmistrza”,

i) w pkt 9g wyraz “zarząd” zastępuje się wyrazem “burmistrza”,

j) dodaje się pkt 9i o brzmieniu:

“ustalania maksymalnej wysokości pożyczek i poręczeń udzielanych przez burmistrza w roku budżetowym”,

k) w pkt 10 wyraz “zarząd” zastępuje się wyrazem “burmistrz”,

l) pkt 11 otrzymuje brzmienie:

“podejmowanie uchwał w sprawach przejęcia zadań z zakresu właściwości:

a) administracji rządowej,

b) powiatu,

c) województwa,

m) dodaje się pkt 12a o brzmieniu:

“podejmowanie uchwał w sprawach współpracy ze społecznościami lokalnymi i regionalnymi innych państw oraz przystępowania do międzynarodowych społeczności lokalnych i regionalnych”,

n) dodaje się pkt 14a o brzmieniu:

“podejmowanie uchwał w sprawie zasad udzielania stypendiów uczniów i studentów”.

8. § 15:

a) ust. 2 otrzymuje brzmienie:

“Funkcji przewodniczącego i wiceprzewodniczącego nie można łączyć z funkcją członka Komisji Rewizyjnej”,

b) w ust. 4 wyrazy “jego zastępca” zastępuje się wyrazem “wiceprzewodniczący”.

9. § 16 ust. 2 otrzymuje brzmienie:

“Na wniosek burmistrza lub co najmniej Ľ ustawowego składu rady przewodniczący rady obowiązany jest zwołać sesję w ciągu 7 dni od dnia złożenia wniosku”.

Do wniosku dołącza się porządek obrad wraz z projektami uchwał”.

10. W § 17:

a) wyraz “zarząd” zastępuje się wyrazem “burmistrz”,

b) cyfrę “5” zastępuje się cyfrą “4”.

11. W § 18:

a) skreśla się ust. 2,

b) w ust. 3 skreśla się wyrazy “wybranego uprzednio spośród jej członków”,

c) w ust. 4 skreśla się wyrazy “lub 1 komisji i zarządu”,

d) skreśla się ust. 41.

12. W § 20 wyrazy “jego zastępca” zastępuje się wyrazem “wiceprzewodniczący”.

13. W § 21 skreśla się ust. 3.

14. W § 22 ust. 2 skreśla się wyrazy “oraz członek zarządu”.

15. W § 24

– ust. 1:

a) w pkt 1 wyraz “zarządu” zastępuje się wyrazem “burmistrza”,

b) w pkt 2 skreśla się wyrazy “lub zarządu”,

c) w pkt 3 skreśla się wyrazy “zarząd i”,

d) w pkt 8 wyraz “zarządowi” zastępuje się wyrazem “burmistrzowi”,

– ust. 2 – liczbę “4” zastępuje się liczbą “3”.

16. W § 26 ust. 6 skreśla się.

17. W § 28:

a) w ust. 1 wyraz “przygotowuje” zastępuje się wyrazem “ustala” wyraz “zarządu” zastępuje się wyrazem “burmistrza”,

b) w ust. 5 wyraz “zarząd” zastępuje się wyrazem “burmistrz”.

18. W § 29 ust. 2 wyrazy – “mają obowiązek uczestniczyć członkowie zarządu” zastępuje się wyrazami “uczestniczy burmistrz”.

19. W § 31:

a) ust. 2 otrzymuje brzmienie:

“Przed przystąpieniem do wykonywania mandatu radni składają ślubowanie według roty określonej w ustawie”,

b) skreśla się ust. 3 i 4.

20. W § 32 ust. 2 wyraz “zarząd” zastępuje się wyrazem “burmistrz”.

21. W § 35:

a) w ust. 1 wyraz “zastępca przewodniczącego” zastępuje się wyrazem “wiceprzewodniczący”,

b) ust. 2 otrzymuje brzmienie:

“Rada obraduje zgodnie z ustalonym porządkiem obrad. Na wniosek radnego lub burmistrza rada może wprowadzić zmiany w porządku obrad bezwzględną większością głosów ustawowego składu rady”.

22. W § 36 ust. 1 wyraz “uchwalonego” zastępuje się wyrazem “ustalonego”.

23. W § 38:

a) w ust. 1 wyraz “zarządu” zastępuje się wyrazem “burmistrza”,

b) w ust. 4 wyraz “zarządu” zastępuje się wyrazem “burmistrza”.

24. W § 39 ust. 1 pkt d skreśla się wyrazy “tajne głosowanie lub”.

25. W § 42 ust. 3 i 4 skreśla się.

26. W § 43 ust. 1 wyrazy “szczególnie uzasadnionych” zastępuje się wyrazami “określonych ustawą oraz”.

27. W § 47 ust. 1c skreśla się wyrazy “i zarządu”.

28. W § 48 ust. 1 wyraz “zarządowi” zastępuje się wyrazem “burmistrzowi”.

29. W § 49:

a) w ust. 2 wyrazy “rady lub zastępca” zastępuje się wyrazami: “lub wiceprzewodniczący rady”,

b) w ust. 3 wyraz “zarządowi” zastępuje się wyrazem “burmistrzowi”,

c) w ust. 4 wyraz “zarząd” zastępuje się wyrazem “burmistrz”,

d) w ust. 6 wyraz “zarządu” zastępuje się wyrazem “burmistrza”.

30. W § 51 ust. 2 dodaje się zdanie – “odwołania burmistrza”.

31. W § 57:

a) w ust. 1 wyraz “zarząd” zastępuje się wyrazem “burmistrz”,

b) skreśla się ust. 2,

c) ust. 3 otrzymuje brzmienie:

“Burmistrz organizuje prace urzędu, kieruje bieżącymi sprawami gminy oraz reprezentuje gminę na zewnątrz”.

32. § 58 – skreśla się.

33. W § 59:

a) w ust. 1 wyraz “zarząd” zastępuje się wyrazem “burmistrz”,

b) w ust. 2 wyraz “zarządu” zastępuje się wyrazem “burmistrza”.

34. W § 60 wyraz “zarząd” zastępuje się wyrazem “burmistrz”.

35. Skreśla się: § 61, § 62, § 63 i § 64.

36. W § 65:

a) w ust. 1 wyraz “zarząd” zastępuje się wyrazem “burmistrz”,

b) w ust. 2 wyrazy “uchwalony na wniosek zarządu przez radę” zastępuje się wyrazami “nadany przez burmistrza w drodze zarządzenia”.

37. W § 66:

a) w ust. 1 wyraz “zarządu” zastępuje się wyrazem “urzędu”,

b) w ust. 8 dodaje się wyrazy: “lub osoba przez niego upoważniona”.

38. W § 67:

a) ust. 1 otrzymuje brzmienie:

“Burmistrz jest pracownikiem samorządowym zatrudnionym w urzędzie w ramach stosunku pracy na podstawie wyboru”,

b) w ust. 3 skreśla się wyrazy “na wniosek zarządu”,

c) w ust. 4 otrzymuje brzmienie:

“Burmistrz wykonuje czynności z zakresu prawa pracy wobec zatrudnionych na podstawie:

1) powołania – zastępcy burmistrza, sekretarza miasta i gminy, skarbnika miasta i gminy, kierownika urzędu stanu cywilnego i jego zastępcy,

2) umowy – pozostałych pracowników urzędu oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych.

39. § 70:

a) ust. 1 otrzymuje brzmienie:

“Oświadczenie woli w imieniu gminy w zakresie zarządu mieniem składa jednoosobowo burmistrz albo działający na podstawie jego upoważnienia zastępca burmistrza samodzielnie albo wraz z inną upoważnioną przez burmistrza osobą”,

b) w ust. 2 wyraz “zarząd” zastępuje się wyrazem “burmistrza”,

c) w ust. 3 wyraz “zarządu” zastępuje się wyrazem “burmistrza”.

40 W § 74 ust. 2 wyraz “zarząd” zastępuje się wyrazem “burmistrz”.

41. W § 75 ust. 1 wyraz “zarząd” zastępuje się wyrazem “burmistrz”.

42. W § 76:

a) w ust. 1 wyraz “zarząd” zastępuje się wyrazem “burmistrz”,

b) w ust. 2 wyraz “zarządu” zastępuje się wyrazem “burmistrza”.

43. W § 78 ust. 1 wyraz “zarząd” zastępuje się wyrazem “burmistrz”.

44. W § 79 – wyrazy “z dniem ogłoszenia” zastępuje się wyrazami “po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia”.

45. W załączniku nr 4 do statutu:

a) zmienia się oznaczenia załącznika jako załącznik nr 3 do statutu,

b) w § 1 wyrazy “zarządu gminy” zastępuje się wyrazem “burmistrza”,

c) w § 15 wyraz “zarządu” zastępuje się wyrazem “burmistrza”.

§ 2

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy Wleń.

§ 3

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.

PRZEWODNICZĄCY

RADY MIASTA I GMINY

MARCIN FLUDER