1104 UCHWAŁA RADY MIEJSKIEJ WROCŁAWIA z dnia 20 lutego 2003 r. w sprawie budżetu miasta na 2003 rok Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. d, pkt 10 oraz art.
58 |
§ 1
1. Dochody budżetu miasta w wysokości – 1.511.679.552 zł,
zgodnie z załącznikiem nr 1.
2. Wydatki budżetu miasta w wysokości – 1.581.679.552 zł,
zgodnie z załącznikiem nr 2,
z tego:
1) wydatki bieżące, w tym: – 1.329.828.202 zł,
a) wydatki na wynagrodzenia osobowe
wraz z pochodnymi – 496.769.551 zł,
b) wydatki na dodatkowe wynagrodzenie
roczne wraz z pochodnymi – 39.595.725 zł,
c) dotacje przedmiotowe – 4.289.200 zł
zgodnie z załącznikiem nr 4,
d) dotacje podmiotowe – 75.830.700 zł
zgodnie z załącznikiem nr 5,
e) dotacje dla podmiotów niezaliczonych do sektora
finansów publicznych i niedziałających w celu osiągnięcia zysku – 17.013.920 zł,
zgodnie z załącznikiem nr 6,
f) środki wyodrębnione do dyspozycji Rad Osiedli – 2.012.400 zł,
zgodnie z załącznikiem nr 9,
g) wydatki związane z obsługą kredytów i pożyczek – 57.364.177 zł,
2) wydatki majątkowe – 251.851.350 zł,
z tego:
a) wydatki inwestycyjne – 249.251.350 zł,
zgodnie z załącznikiem nr 3,
b) udziały w spółkach – 2.600.000 zł,
3. Deficyt budżetu miasta (1–2) w wysokości – 70.000.000 zł.
§ 2
1. Spłata zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek w łącznej kwocie 101.027.000 zł nastąpi z dochodów miasta.
2. Źródłem sfinansowania wydatków nieznajdujących pokrycia w planowanych dochodach w wysokości 171.027.000 zł będzie kredyt z banku krajowego w wysokości 171.027.000 zł.
3. Szczegółowy podział przychodów i rozchodów związanych z finansowaniem deficytu oraz spłatą zobowiązań miasta zawiera załącznik nr 10.
4. Prognozę kwoty długu miasta na lata 2003–2014 przedstawia załącznik nr 12.
§ 3
1. Wydatki związane z wieloletnimi programami inwestycyjnymi przedstawia załącznik nr 11.
2. Plany przychodów i wydatków zakładów budżetowych, środków specjalnych i gospodarstw pomocniczych na 2003 rok przedstawia załącznik nr 7.
3. Plany przychodów i wydatków funduszy celowych na 2003 rok przedstawia załącznik nr 8.
§ 4
1. Wyodrębnia się wydatki na finansowanie zadań zleconych i powierzonych miastu oraz dotacje celowe związane z realizacją tych zadań w wysokości 58.967.110 zł, z tego:
1) zadania zlecone – 57.376.221 zł,
2) zadania powierzone – 1.590.889 zł.
2. Określa się dochody związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej podlegającej przekazaniu do budżetu państwa w wysokości 39.159.662 zł.
§ 5
1. Ustala się ogólną rezerwę budżetową w wysokości 12.000.000 zł.
2. Ustala się rezerwy celowe w wysokości 12.930.000 zł, z przeznaczeniem na:
1) zmiany organizacyjne w Urzędzie Miejskim – 930.000 zł,
2) zakup nieruchomości – 12.000.000 zł.
§ 6
Upoważnia się Prezydenta Miasta do:
1) zaciągania długu w wysokości 171.027.000 zł oraz do spłaty zobowiązań miasta w wysokości 101.027.000 zł;
2) dokonywania przeniesień wydatków między rozdziałami i paragrafami działów klasyfikacji budżetowej miasta, z wyjątkiem przeniesień wydatków inwestycyjnych powyżej kwoty 500.000 zł;
3) przekazania kierownikom jednostek organizacyjnych miasta uprawnień do dokonywania przeniesień planowanych wydatków między paragrafami w ramach ich planów finansowych, z wyjątkiem na wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń oraz wydatków inwestycyjnych i remontowych.
§ 7
Ustala się maksymalną wysokość pożyczek i kredytów krótkoterminowych w kwocie 50.000.000 zł, zaciąganych przez Prezydenta Miasta na pokrycie występującego w ciągu roku niedoboru środków finansowych.
§ 8
Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Miasta.
§ 9
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia, z mocą obowiązującą od dnia 1 stycznia 2003 r.
PRZEWODNICZĄCY |
RADY MIEJSKIEJ |
STANISŁAW HUSKOWSKI |
załącznik nr 2