1103

UCHWAŁA RADY MIEJSKIEJ W BRZEGU DOLNYM

z dnia 19 grudnia 2002 r.

w sprawie budżetu gminy Brzeg Dolny na rok 2003

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, 9 lit. c, d, e ustawy z 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późniejszymi zmianami) oraz art. 124 i 128 ust. 2 ustawy
z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 1998 r.
Nr 155, poz. 1014 z późniejszymi zmianami) Rada Miejska w Brzegu Dolnym uchwala, co następuje:

§ 1

1. Ustala się dochody budżetu gminy ogółem w wysokości: 29.737.970

w tym:

Razem dochody własne w wysokości: 18.203.379

z tego:

1) dochody z podatków i opłat lokalnych 16.462.093

2) dochody z majątku gminy 1.585.000

3) pozostałe dochody własne 156.286

Razem dotacje celowe z budżetu państwa: 1.713.419

z tego:

4) dotacje celowe z budżetu państwa z zakresu administracji rządowej zlecone gminom 1.513.419

z tego: inwestycyjne –

5) dotacje celowe z budżetu państwa na zadania własne bieżące gmin 200.000

Dotacje otrzymane z powiatu na zadania bieżące na podstawie porozumień 3.500

Razem dotacje z funduszy celowych na dofinansowanie zadań własnych gmin 1.261.700

z tego:

6) na dofinansowanie zadań własnych bieżących 40.000

7) na dofinansowanie zadań inwestycyjnych 1.221.700

Dotacje z funduszy pomocowych – SAPARD 2.330.000

1) na dofinansowanie zadań własnych bieżących –

2) na dofinansowanie zadań własnych inwestycyjnych 2.330.000

Razem subwencja ogólna 6.225.972

z tego:

8) część podstawowa 9.864

9) część oświatowa 5.439.371

10) część rekompensująca 776.737

Szczegółowy podział dochodów wg źródeł zawiera załącznik nr 1 (Dochody budżetu gminy Brzeg Dolny na 2003 rok według źródeł) do niniejszej uchwały.

2. Ustala się wydatki budżetu gminy ogółem w wysokości: 29.608.610

w tym:

A. wydatki bieżące ogółem: 22.636.210

z tego:

1) wynagrodzenia ogółem 7.316.900

w tym: wynagrodzenia osobowe 6.585.850

2) pochodne od wynagrodzeń 1.608.175

3) dotacje dla jednostek gospodarki pozabudżetowej 3.714.000

4) dotacje dla stowarzyszeń kultury fizycznej 345.000

5) dotacje dla instytucji kultury 710.000

6) dotacje dla szkoły niepublicznej w Godzięcinie 115.000

7) pozostałe dotacje 7.000

8) wydatki na obsługę długu 800.000

9) pozostałe wydatki 8.020.135

B. wydatki majątkowe ogółem: 6.972.400

z tego: inwestycyjne 6.972.400

Szczegółowy podział wydatków budżetowych w układzie działów zawiera załącznik nr 2 (Wydatki budżetu gminy Brzeg Dolny na 2003 rok według działów klasyfikacji budżetowej) do niniejszej uchwały.

§ 2

Budżet gminy Brzeg Dolny na 2003 rok w układzie działów i rozdziałów zawiera załącznik nr 3 (Budżet gminy Brzeg Dolny na 2003 rok w układzie działów i rozdziałów klasyfikacji budżetowej) do niniejszej uchwały.

§ 3

I. Nadwyżka budżetu gminy w wysokości 129.360

II. Spłata kredytów i pożyczek przypadająca na rok 2003 3.661.060

III. Źródłem pokrycia wydatków nieznajdujących pokrycia w planowanych dochodach w wysokości 3.521.700

będzie:

– pożyczka z WFOŚiGW na IV etap kanalizacji wsi (Pysząca, Pogalewo Małe, Pogalewo Wielkie) 1.122.000 pożyczka z WFOŚiGW na kanalizację Starego Miasta 99.700

– kredyt inwestycyjny 300.000

– emisja obligacji komunalnych 2.000.000

Rozchody związane z rozdysponowaniem nadwyżki budżetu w roku 2003 zawiera załącznik nr 4 do niniejszej uchwały.

§ 4

1. Przychody i wydatki zakładów budżetowych, funduszy celowych i środków specjalnych:

– zakładów budżetowych

1) przychody 11.753.945,–

w tym: dotacje z budżetu 3.714.000,–

2) wydatki 11.753.945,–

w tym: wpłaty do budżetu –

– funduszy celowych – GFOŚiGW

1) przychody w wysokości: 2.300.000,–

2) wydatki w wysokości: 2.300.000,–

– środka specjalnego “za zajęcie pasa drogowego”

1) przychody 1.000,–

2) wydatki 1.000,–

2. Szczegółowy podział kwot określonych w ust. 1 w układzie klasyfikacji budżetowej, oraz ich rodzaje, wyszczególnia się w załącznikach nr 5 (Przychody i wydatki zakładów budżetowych i środków specjalnych gminy Brzeg Dolny na 2003 rok) do niniejszej uchwały.

3. Przychody i wydatki Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, określa załącznik nr 9 (Przychody i Wydatki Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na 2003 rok) do niniejszej uchwały.

§ 5

1. Wyodrębnia się wydatki na finansowanie zadań z zakresu administracji rządowej oraz dotacje celowe, związane z realizacją tych zadań w wysokości 1.513.419,– zł.

2. Szczegółowy podział dochodów i wydatków wyodrębnionych na finansowanie zadań z zakresu administracji rządowej, określa załącznik nr 6 (Dochody i wydatki na realizację zadań z zakresu administracji rządowej na 2003 rok na podstawie ustaw i porozumień) do niniejszej uchwały.

§ 6

Rezerwy budżetowe ogółem w wysokości 200.000,–

w tym:

1. Ogólną rezerwę budżetową w wysokości do 1% wydatków budżetu gminy 200.000,–

§ 7

1. Wykaz zadań inwestycyjnych planowanych do realizacji zawiera załącznik nr 7 (Wykaz zadań inwestycyjnych planowanych do realizacji przez gminę Brzeg Dolny w roku 2003) do niniejszej uchwały.

2. Wykaz wieloletnich programów inwestycyjnych zawiera załącznik nr 8 do niniejszej uchwały.

§ 8

1. Upoważnia się Burmistrza Brzegu Dolnego do zaciągania długu i spłaty zobowiązań.

2. Ustala się maksymalną wysokość zadłużenia z tytułu kredytów krótkoterminowych do kwoty 1.100.000,– zł, w tym kredytu pomostowego w wysokości 580.000,– związanego z realizacją środków pochodzących z funduszy pomocowych SAPARD zaciąganych przez gminę na pokrycie występujących w ciągu roku okresowych niedoborów budżetu gminy. Kredyt podlega spłacie przed upływem roku budżetowego.

3. Określa się wysokość zobowiązań do kwoty 600.000,– zł, które może samodzielnie zaciągnąć Burmistrz Brzegu Dolnego.

§ 9

Upoważnia się Burmistrza Brzegu Dolnego do dokonywania zmian w planie wydatków budżetowych gminy, polegających na przenoszeniu planowanych wydatków w działach, między rozdziałami i paragrafami klasyfikacji budżetowej.

§ 10

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Brzegu Dolnego.

§11

Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2003 i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.

PRZEWODNICZĄCY

RADY MIEJSKIEJ

ANDRZEJ POŁOZOWSKI

załącznik nr 1

załącznik nr 2

załącznik nr 3

załącznik nr 4

załącznik nr 5

załącznik nr 6

załącznik nr 7

załącznik nr 8

załącznik nr 9