976 SPRAWOZDANIE STAROSTY KAMIENNOGÓRSKIEGO z działalności Komisji Bezpieczeństwa i Porządku za rok 2002 Zgodnie z art. 38b ust. 3 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (t.j. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1592 z późn. zm.) przedstawia się “Sprawozdanie z działalności Komisji Bezpieczeństwa i Porządku za rok 2002”: |
1. Komisja Bezpieczeństwa i Porządku, zwana dalej “Komisją”, została powołana Zarządzeniem Starosty Kamiennogórskiego nr 1/2002 z dnia 15 stycznia 2002 r. na mocy art. 38a ust. 1 ustawy o samorządzie powiatowym.
2. Do zadań Komisji należy:
1) ocena zagrożeń porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli na terenie powiatu,
2) opiniowanie pracy policji i innych powiatowych służb, inspekcji i straży, a także jednostek organizacyjnych wykonujących na terenie powiatu zadania z zakresu porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli,
3) przygotowywanie projektu powiatowego programu zapobiegania przestępczości oraz porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli,
4) opiniowanie innych projektów innych programów współdziałania policji i innych powiatowych służb, inspekcji i straży oraz jednostek organizacyjnych wykonujących na terenie powiatu zadania z zakresu porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli,
5) opiniowanie projektu budżetu powiatu – w zakresie, o którym mowa w pkt 1,
6) opiniowanie projektów aktów praw miejscowego i innych dokumentów w sprawach związanych z wykonywaniem zadań, o których mowa w pkt 1, 2 i 4,
7) opiniowanie, zleconych przez starostę, innych niż wymienione w pkt 2 i pkt 4–6 zagadnień dotyczących porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli.
3. W skład Komisji weszli: starosta jako przewodniczący, dwaj radni delegowani przez Radę Powiatu, dwóch przedstawicieli delegowanych przez komendanta powiatowego policji oraz trzy osoby powołane spośród osób zaangażowanych w sprawy bezpieczeństwa i porządku. W Pracach Komisji uczestniczy także prokurator wskazany przez prokuratora okręgowego oraz z głosem doradczym trzynastu funkcjonariuszy i pracowników powiatowych służb, inspekcji, straży i organów administracji publicznej.
4. Komisja odbyła w 2002 r. jedno posiedzenie w dniu 14 marca 2002 r.
5. Na posiedzeniu Komisja m.in.:
– zapoznała się z ustawowymi zadaniami Komisji,
– omówiła i przyjęła regulamin pracy Komisji,
– przyjęła plan pracy Komisji,
– zapoznała się z budżetem powiatu na 2002 r. w zakresie finansowania działalności powiatowych służb, inspekcji i straży,
– omówiła problemy związane z niedostatecznym finansowaniem powiatowych służb, inspekcji i straży,
– zaopiniowała negatywnie budżety powiatowych służb, inspekcji i straży, wyrażając stanowisko, że środki na tak niskim poziomie nie gwarantują prawidłowej realizacji zadań stawianych przed tymi jednostkami,
– zapoznała się ze sprawozdaniami z działalności służb, inspekcji i straży za rok 2001,
– omówiła założenia do projektu powiatowego programu zapobiegania przestępczości oraz porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli.
W sprawach różnych Komisja zapoznała się z zasadami działania Krajowego Systemu Ratowniczo-Gaśniczego oraz dyskutowała na temat możliwości wspólnego działania gmin z terenu powiatu kamiennogórskiego w zakresie negocjowania stawek odpłatności za pobyt mieszkańców powiatu w Izbie Wytrzeźwień bądź utworzenia Izby Wytrzeźwień na terenie powiatu.
Przyjęty na I posiedzeniu plan pracy Komisji na 2002 rok nie został w pełni wykonany ze względu na:
– zmiany legislacyjne polegające na rozmontowaniu tzw. zespolenia służb, inspekcji i straży, na poziomie powiatowym oraz dotyczące klęsk żywiołowych i zarządzania kryzysowego,
– wybory samorządowe, które spowodowały zmianę składu Rady Powiatu.
STAROSTA |
MARIAN KACHNIARZ |