D z i a ł VII
Zasady dostępu obywateli do dokumentów organów gminy i komisji rady oraz zasady korzystania z nich
§ 95
1. Uprawnionymi do dostępu do informacji są wszystkie osoby zainteresowane uzyskaniem informacji związanych z działaniem organów
gminy i komisji.2. Informacji udziela się na wniosek złożony ustnie lub pisemnie.
3. W przypadku informacji udzielanej na pisemny wniosek, sprawa winna być załatwiona nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania wniosku, z zastrzeżeniem ust. 4.
4
. Termin, o którym mowa w ust. 3, może ulec przedłużeniu do dwóch miesięcy, ze względu na stopień skomplikowania sprawy, w tym przypadku przepisy art. 36 Kodeksu postępowania administracyjnego stosuje się odpowiednio.§ 96
1. Obywatelom udostępnia się dokumenty wynikające z wykonywania zadań publicznych przez organy gminy i komisje rady, a w szczególności:
1) protokoły z sesji;
2) protokoły z posiedzeń komisji rady, w tym komisji rewizyjnej;
3) rejestr uchwał rady;
4) rejestr wniosków i opinii komisji rady;
5) rejestr interpelacji i wniosków radnych.
2. Dokumenty, o których mowa w ust. 1, podlegają udostępnieniu po ich formalnym przyjęciu, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
3. Udostępnianie dokumentów odbywa się w urzędzie w godzinach jego pracy i w obecności pracownika odpowiedzialnego za sporządzanie i przechowywanie dokumentów.
4. Udostępnianie polega na umożliwieniu obywatelom przeglądania akt oraz sporządzanie z nich notatek, wyciągów, odpisów oraz odbitek kserograficznych.
5. Obywatele mogą żądać uwierzytelnienia sporządzonych przez siebie wyciągów, odpisów oraz odbitek kserograficznych.
6. Czynności, o których mowa w ust. 5, są wykonywane odpłatnie.