R o z d z i a ł VII

Sposób rozliczeń

§ 33

Rozliczenia za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków są prowadzone przez Przedsiębiorstwo z odbiorcami usług na podstawie określonych w taryfach cen i stawek opłat eksploatacyjnych oraz ilości dostarczanej wody i odprowadzanych ścieków.

§ 34

W rozliczeniach z odbiorcami, Przedsiębiorstwo obowiązane jest stosować taryfę zatwierdzoną w trybie art. 24 ustawy.

§ 35

1. Taryfa obowiązuje przez 1 rok.

2. Zmiana taryfy nie wymaga zmiany umowy o dostarczenie wody i odprowadzanie ścieków.

§ 36

1. Ilość dostarczonej wody ustala się na podstawie odczytu wodomierza głównego.

2. W przypadku zawarcia umów z użytkownikami lokali w budynkach wielolokalowych ilość dostarczonej wody ustala się na podstawie zainstalowanych tam wodomierzy, z uwzględnieniem różnicy wynikającej pomiędzy odczytem na wodomierzu głównym a sumą odczytów z wodomierzy w lokalach.

§ 37

W przypadku korzystania z podłączeń czasowych w okresie przejściowym do czasu zamontowania wodomierza na przyłączu lub w przypadku braku wodomierza z innych powodów ilość zużytej wody określa się na podstawie przeciętnych norm zużycia określonych zgodnie z art. 27 ust. 3 ustawy.

§ 38

1. W przypadku stwierdzenia niesprawności wodomierza głównego, jeżeli umowa nie stanowi inaczej, ilość pobranej wody ustala się od daty ostatniego udokumentowanego odczytu stanu wodomierza, na podstawie średniego zużycia wody w okresie 6 miesięcy przed stwierdzeniem niesprawności wodomierza, a gdy nie jest to możliwe – na podstawie średniego zużycia wody w analogicznym okresie roku poprzedniego lub iloczynu średniomiesięcznego zużycia wody w roku ubiegłym i liczby miesięcy niesprawności wodomierza.

2. W przypadku gdy umowa trwa krócej niż 6 miesięcy, ilość pobranej wody ustala się z całego okresu trwania umowy.

§ 39

Za wodę:

a) pobraną z publicznych studni i zdrojów ulicznych,

b) zużytą do zasilania publicznych fontann i na cele przeciwpożarowe,

c) zużytą do zraszania publicznych ulic i publicznych terenów zielonych w gminie Strzelin, Przedsiębiorstwo obciąża Gminę Strzelin na podstawie cen i stawek ustalonych w taryfie.

§ 40

1. Ilość odprowadzanych ścieków ustala się na podstawie wskazań urządzeń pomiarowych.

2. W razie braku urządzeń pomiarowych ilość odprowadzanych ścieków ustala się jako równą ilości dostarczonej wody przez Przedsiębiorstwo, z uwzględnieniem poboru wody z innych źródeł.

§ 41

W rozliczeniach ilości odprowadzanych ścieków ilość bezpowrotnie zużytej wody uwzględnia się wyłącznie w przypadkach, gdy wielkość jej zużycia na ten cel ustalona jest na podstawie dodatkowego wodomierza zainstalowanego i eksploatowanego na koszt Odbiorcy usług.

§ 42

1. Należność za dostarczoną wodę i odprowadzone ścieki Odbiorca jest zobowiązany uregulować według zasad ustalonych w umowie.

2. Strony określają w umowie okres obrachunkowy oraz sposób uiszczania opłat.

3. Zwłoka w uregulowaniu należności jest podstawą naliczenia przez Przedsiębiorstwo odsetek ustawowych.

4. Wniesienie przez Odbiorcę reklamacji nie wstrzymuje obowiązku uregulowania należności. W przypadku uwzględnienia reklamacji, ewentualna nadpłata podlega zwrotowi w terminie 7 dni od dnia uwzględnienia reklamacji lub na żądanie Odbiorcy zaliczeniu na poczet przyszłych należności. W przypadku zwłoki w zwrocie nadpłaty Odbiorcy przysługują odsetki ustawowe.

5. Jeżeli opłaty nie są wnoszone przez Odbiorcę usług w oznaczonym terminie, Przedsiębiorstwo po uprzednim wysłaniu upomnienia i wyznaczeniu dodatkowego 14-dniowego terminu zapłaty wraz z powiadomieniem o grożących mu konsekwencjach z tytułu nieuregulowania należności ma prawo wypowiedzieć umowę i zamknąć przyłącze, jeżeli zaległości nie są regulowane za dwa okresy obrachunkowe.

6. Wznowienie dostarczania wody poprzez otwarcie przyłącza następuje po udokumentowaniu przez Odbiorcę uiszczenia należnych kwot wraz z odsetkami ustawowymi, opłaceniu kosztów poniesionych przez Przedsiębiorstwo związanych z zamknięciem i otwarciem przyłącza oraz zawarciu nowej umowy.

§ 43

Przedsiębiorstwo winno reagować możliwie niezwłocznie na zgłoszone reklamacje, nie dłużej jednak niż w ciągu 14 dni.